گیاهان

10 گیاه جالب، سرگرم کننده و آموزنده برای کودکان

گیاهان جالب، سرگرم کننده و آموزنده برای کودکان

کودکان گل ها را دوست دارند و برایشان سرگرم کننده است. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 گیاه که برای کودکان جالب، سرگرم کننده و آموزنده است آشنا کنیم.

انواع گل های جالب برای کودکان:

باغبانی به عنوان نوع خاصی از جادوی طبیعی است که کودکان عاشق کشف و یادگیری را، مجذوب خود می کند. همچنین باغ و گل ها می توانند چیزهای شگفت انگیز زیادی به آن ها یاد بدهد.

1. گل های مینا:

گل های مینا، گل هایی چند ساله هستند که انواع مختلفی دارند و شما می توانید یک رنگین کمان کامل از این گل ها را برای پرورش پیدا کنید. این گل ها به راحتی رشد می کنند. می توانید این گل ها را برداشت کرده و از آن ها گل های بیشتر ی تولید کنید. کودکان عاشق چیدن گل هستند. بنابراین گل های مینا می توانند انتخاب خوبی باشند.

بذر گل مینا روکالبا

گل مینا

گل مینا

2. گل های استاکیس یا گوش پشمی:

گوش بره پشمی یک گیاه چند ساله است که در اکثر آب و هوا ها به راحتی رشد می کند. این گیاه دقیقاً همان چیزی است که نام آن می گوید. برگ ها و گل های آن به اندازه گوش بره های پشمی، نرم هستند.

گل گوش پشمی

گل گوش پشمی

3. گل های جاوید:

گل های جاوید گیاهانی جذاب برای کشف کودکان هستند. گل هایی که این گیاه تولید می کند، کاغذ یا کاه مانند است. گلبرگ ها سخت، واضح و قابل توجه هستند. این گل ها را می توانید بچینید و خشک کنید. هرچند حتی وقتی گل ها تازه هستند مانند یک گل خشک به نظر می رسند.

گل جاوید

گل جاوید

4. گل های نخودی:

گل های نخودی گل هایی سالانه هستند. گل های نخودی گیاهی مناسب برای رشد در تپه، باغ و در امتداد نرده یا حصارها هستند. وقتی گل های کوچک و پاستلی رنگ این گیاهان باز می شوند، رایحه ای دلنشینی تولید می کنند و می توانید از آن ها دسته گل های زیبایی درست کنید.

برای مطالعه مقاله معرفی گل قرنقل می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل نخودی

گل نخودی

5. گل های لادن:

گیاهانی سالانه و فوق العاده آسان در نگهداری هستند و برای رشد در گلدان یا یک باغ مناسب اند. این گل ها دارای گل برگ هایی با رنگ روشن، پربار و خوراکی هستند. گل لادن یک گل خوراکی و ایمن است که می توانید از این گل ها در سالاد استفاده کنید یا به عنوان تزئین بر روی کیک قرار دهید. این گل ها همچنین دارای رایحه ای بسیار دلنشین هستند.

بذر گل لادن خوراکی

گل لادن

گل لادن

6. گل های جعفری:

گل جعفری یک گل سرگرم کننده است که انواع مختلفی از آن در دسترس است و رنگ های متنوعی دارد. گلبرگ های گل جعفری خوراکی هستند. گل های جعفری قابل کاشت در گلدان یا مزارع نیز هستند.

گل جعفری

گل جعفری

7. گل های سرخار:

گل های سرخار می تواند منبعی برای یادگیری کودکان درباره پروانه ها و زنبور ها باشند.

گل سرخار

گل سرخار

8. گل آفتابگردان:

پرورش یک آفتابگردان از یک دانه ساده، یک آزمایش شگفت انگیز برای هر کودکی است. هنگامی که سر آفتابگردان به طور کامل رشد یافت، کودکان می توانند یاد بگیرند که گیاهان چگونه حیوانات وحشی را تغذیه می کنند و پرندگان و سنجاب ها از دانه های افتاده ی آن ها تغذیه می کنند. رشد این گل مدتی طول می کشد، اما نتیجه ی نهایی بسیار زیبا خواهد بود.

گل آفتاب گردان

گل آفتاب گردان

9. چمن های زینتی:

هرچند چمن زارهای زینتی از نظر فنی ممکن است گل نباشند، اما آن ها یک افزودنی باورنکردنی برای هر باغ بچه گانه ای هستند. انواع بی نظیری از چمن زارهای زینتی، با رنگ آمیزی های مختلف، ارتفاعات مختلف و گل های مختلف وجود دارد. علف های زینتی، کودکان را مجذوب خود می کنند. در زمستان همانند چوب های خشک به نظر می رسند و فراتر از صداهای دلنشینی که ایجاد می کنند، سرگرم کننده نیز هستند.

چمن زینتی

چمن زینتی

10. گل های میمون:

گل های میمون به خوبی در گلدان یا در امتداد مرز یک باغ رشد می کنند و کودکان عاشق این گل ها خواهند شد.

بذر گل میمون الوان

گل میمونی

گل میمون

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *