گیاهان

معرفی 10 گل خوشبو در جهان

گل های خوشبو

گل ها منظره ای زیبا برای محیط اطراف خود ایجاد می کنند. علاوه بر این با پخش کردن رایحه های دلپذیر، محیط اطراف خود را خوش بو می کنند. در اینجا لیستی از خوشبو ترین گل های جهان آورده شده است.

چرا گل ها بوی متفاوتی دارند؟

هر گل بوی متفاوتی دارد. زیرا هر کدام یک ترکیب شیمیایی منحصر به فرد (که باعث ایجاد بو می شود) را برای هدایت گرده ها از نر به ماده تولید می کنند. همچنین همه عطرهایی که گل ها منتشر میکنند، برای انسان خوشایند نیستند و بستگی به ترکیب تولید شده در هر گل دارد.

گل پلومریا

10. گلیسین:

Wisteria یا گلیسین یک گیاه گل دار و رونده است که به طور عمده در ایالات متحده، کره، ژاپن و چین رشد می کند. این گل خیره کننده به رنگ های بنفش، صورتی و سفید یافت می شود. Wisteria شباهت زیادی به خوشه های انگور دارد و در هنگام باز شدن شکوفه ها، گلیسین بوی خوش و دلپذیری را ایجاد می کند. همه گونه های گل های wisteria بو ندارند. wisteria چینی خوش بو ترین عضو خانواده ی wisteria است که به صورت طولی تا 20 متر و به صورت عرضی تا 10 متر رشد می کند.

گلیسین

گل گلیسین

9. پلومریا:

پلومریا یک گیاه گلدار گرمسیری است که بومی آمریکای جنوبی، مکزیک و جزایر اقیانوس آرام و کارائیب است. پلومریا گل ملی نیکاراگوئه است. همچنین به دلیل استفاده گسترده تر از آن برای ساخت گردن آویز در مناطق هاوائی، در بین گردشگران به عنوان گل لی هاوایی (گردن آویز هایی که با این گل می سازند) معروف است. عطر frangipani در شب شدید می شود. بوی شیرین آن پروانه های اسفنیکس را برای گرده افشانی جذب می کند. شکوفه های این گل به رنگ های سفید، صورتی، قرمز و زرد هستند. از پلومریا عمدتا در تزئیین بوتیک و مغازه ها و همچنین در چشمه های آبگرم استفاده می کنند. آبگرم با رایحه ی پلومریا آرامشی فوری و بوی دلپذیری را ارائه می دهد. جالب است بدانید پلومریا توانایی تحمل گرما تا 500 درجه سانتی گراد را دارد.

پلومریا

گل پلومریا

8. گل عسل:

alyssum شیرین یا گل عسل یک گل با شکوفه های کوچک و سالانه است که بومی منطقه مدیترانه است. گل عسل دارای خوشه های متراکم و گل های ریز و در رنگ های سفید و زرد یافت می شود. همچنین در فصل بهار بوی دلپذیر و جذاب ایجاد می کند. از گل های آن در ساخت دسته گل ها استفاده می شود.

گل عسل

گل عسل

7. گل نخودی:

گل نخودی یک گیاه گلدار سالانه و به شدت معطر است که در منطقه مدیترانه یافت می شود. گل های نخود شیرین تقریبا تا 7 سانتی متر عرض و به رنگ های زرد، سفید و قرمز پررنگ هستند. در بهار و زمستان شکوفه می دهند و بوی بسیار مطبوعی به محیط می بخشد که به دلیل بوی معطر شان محبوبیت زیادی دارند.

گل نخود

گل نخود

6. لاله عباسی:

گل لاله عباسی از خانواده ی mirabilis است که در سراسر جهان رشد می کند. شکوفه های این گل از بعد از ظهر تا هنگام شب باز می شوند. همچنین رایحه ای شدید از خود منتشر می کنند. این گل در رنگ های مختلف و در ترکیب های مختلف صورتی، سفید و زرد شکوفه می دهد. البته شکوفه های این گل می توانند بصورت تک رنگ نیز باشند.

لاله عباسی

گل لاله عباسی

5. کیهان شکلات:

بر خلاف سایر گل های معطر، کیهان شکلات رایحه وانیلی دلپذیری را ایجاد می کند. گل های کیهان شکلات دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز هستند. کیهان شکلاتی عمدتا در مناطق مکزیک یافت می شود. این گل ها در شب شکوفه می دهند. در طول فصل تابستان، به دلیل حرارت بالا، رایحه دلپذیر و شدیدتری نسبت به فصل های دیگر ایجاد می کنند.

کیهان شکلات

گل کیهان شکلات

4. Gardenia (گاردینیا):

Gardenia بومی مناطق گرمسیری جنوب آسیا، استرالیا و آفریقا است. Gardenia عضو خانواده قهوه است. نام این گیاه به نام گیاه شناس معروف اسکاتلندی، الکساندر گاردن نام گذاری شده است. Gardenia به دلیل زیبایی و عطر دل انگیزش در مراسم های عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. از این گیاه برای تهیه عطر و گیاهان دارویی در بسیاری از نقاط جهان نیز استفاده می شود.

گل گاردنیا

گل گاردنیا

3. موگه، زنبق دره یا گل برف:

موگه یک گل ظریف است که به طور عمده در نیمکره شمالی آسیا یافت می شود و عضو خانواده زنبق ها است. این گل به دلیل بوی خوش و زیبایی که دارد، محبوب است. شکوفه های آن دارای گل های سفید هستند و به دلیل رایحه ی معطر و شیرین شان در تولید عطرها استفاده می شوند. از این گل به عنوان یک گیاه دارویی برای سوزش و تب استفاده می شود.

موگه

گل موگه

2. یاس:

گل یاس یکی از محبوب ترین گل های خوشبو در جهان است. این گل زیبا و کوچک بومی مناطق گرمسیری در سراسر جهان است. شکوفه های های گل یاس به رنگ های سفید و زرد هستند. این گل در تولید عطر و لوازم آرایشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شکوفه های گل یاس در مراسم ها و آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز استفاده می شوند. در مناطق خلیج فارس، گل یاس خشک به عنوان افزودنی در چای استفاده می شود. گل یاس در بهار و تابستان شکوفه می دهد. این عطر در شب به ویژه زمانی که ماه کامل است، عطر و بوی شدیدی ایجاد می کند.

گل یاس

گل یاس

1. گل رز یا گل سرخ:

گل سرخ بدون شک محبوب ترین گل خوشبو در جهان است. 100 گونه مختلف گل رز در جهان وجود دارد. این گل زیبا در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود. همچنین یکی از رایج ترین گل هایی است که در هر باغ در سراسر جهان یافت می شود. گل رز به طور گسترده در مراسم عروسی و برای تهیه عطر استفاده می شود. آب این گل یکی از بهترین ماسک ها برای داشتن پوستی درخشان است. گل سرخ در بسیاری از رنگ ها از جمله قرمز، صورتی و زرد یافت می شود. این گیاه به عنوان یک گل مقدس در مصر باستان شناخته می شد. همچنین به طور گسترده برای ساختن تاج های گل استفاده می شود و به دلیل داشتن ویتامین c به عنوان گیاه دارویی نیز شناخته می شود.

بذر گل رز

گل رز

گل رز

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *