خوشمزه ها

خواص پسته و مرغوبیت پسته

معرفی پسته احمد آقایی

اگر به دنبال طعم و مزه ی بینظیر در آجیل بگردیم، پسته قطعا رتبه ی نخست را می گیرد. کسانی که دوست دارند بهترین طعم پسته را بچشند و از آن لذت ببرند، انتخاب اولشان پسته احمدآقایی می باشد. در واقع پسته احمد آقایی خوشمزه ترین و لذیذترین نژاد پسته است. چه در ایران و چه در جهان، پسته احمدآقایی از لحاظ طعم، حرف اول را می زند. این پسته در بیشتر استان ها به مقدار بسیار محدود کاشته می شود، اما خاک شهر طلای سبز (رفسنجان) و دهستان نوق، برای کشت و باروری این پسته عالی است. موقعیت جغرافیای استان کرمان، بستر مناسبی برای کاشت پسته می باشد. و شهر رفسنجان در استان کرمان، ایران را به قطب اول پسته ی جهان تبدیل کرده است.

پسته احمد آقایی

ویژگی های منحصر به فرد پسته احمدآقایی:

  • لذیذ ترین مغز پسته، که به سلطان مزه معروف است.
  • یکی از بهترین انواع پذیرایی
  • بازار صادرتی خاص اروپایی
  • سایز نسبتا درشت
  • کشیده بودن، بالا بودن درصد خندانی

برای مطالعه مقاله انواع پسته می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مشخصات ظاهری پسته احمد آقایی

مشخصات ظاهری پسته احمد آقایی

مشخصات ظاهری پسته:

  • رنگ پوست پسته احمدآقایی هنگام رسیدن قرمز روشن است.
  • رنگ پوسته ی نرم مغز پسته، قرمز است.
  • رنگ مغز پسته احمدآقایی سبز یشمی.
  • رنگ پوست پسته احمدآقایی سفید استخوانی.

اندازه پسته احمدآقایی، خشک بیست میلیمتر و عرض تقریبی اش دوازده میلیمتر است.

پسته کله قوچی

مرغوبیت پسته:

انتخاب پسته درست برای خرید، اولویت اول است. مرغوبیت پسته احمدآقایی بسته به مغز ترد، خندان بودن، و سایز بزرگ آن است. باید توجه داشت که حتی در یک درخت پسته هم حتی شکل ظاهری و لعاب مغز پسته نیز می تواند متغیر باشد الزاما یکسان نیست. اونس پسته در پسته ی احمد آقایی حدودا بیست و سه می باشد . به زبان دیگر حدودا بیست و سه عدد پسته احمدآقایی (با پوست) وزنی حدود یک اونس پیدا می کنند. که نسبت به پسته ی اکبری کمی (یک یا دو عدد) پایین تر است .

برای مطالعه مقاله آیا خشکبار قند خون را سریع پایین می آورد می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خواص آجیل پسته

خواص آجیل پسته

خواص پسته:

پسته ی احمدآقایی حاوی پانصد و شصت کالری انرژی می باشد. این آجیل شامل چربی های سالم بوده و منبع مناسبی از پروتئین، فبیر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین دارای مواد مغذی زیادی می باشد که برای قلب بسیار سودمند است. همچنین فیبر بالای پسته باعث سیری شده و برای کاهش وزن عالی است. این فیبر و دیگر ریزمغذی ها سلامت روده را در پی دارد.

  • پسته احمدآقایی از شاخص گلیسمی (یا شاخص گلوکز) پایینی برخوردار است، که می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد.
  • پسته احمدآقایی به تنهایی میان وعده عالی است، برای کودکانی که ممکن است بد خوراک باشند انتخاب مناسبی است.

مصرف پسته:

پسته احمدآقایی بهتر است به تنهایی مصرف کرد تا طعم لذیذ و متفاوت آن در ترکیب با دیگر مزه ها کم نشود. و با دیگر آجیل ها مخلوط نکرد. اما به دلیل بزرگی پسته ی کله قوچی گاها این دو پسته را با هم مخلوط و در پذیرایی استفاده می کنند. پسته های احمدآقایی که پوسته ی سخت آن آسیب دیده، ترک خورده و پسته هایی که اونس پسته آنها بیست و پنج یا بیشتر است را خلال کرده و در شیرینی های سنتی و دسر های سنتی (مثل حلوا یا شله زرد) استفاده می کنند.

برای خرید اینترنتی خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *