میوه ها

انواع میوه های کاکتوس

انواع میوه کاکتوس

کاکتوس ها از خانواده Cactaceae هستند و بومی آمریکای شمالی و جنوبی بومی محسوب می شوند. این گیاهان خاردار، سرسخت و البته پرطراوت در فرهنگ بومی آنها کاربرد بسیاری دارند از مذهبی و دارویی گرفته تا آشپزی. برخی گونه های کاکتوس ساقه ها و برگ های مسطح و خوراکی دارند و برخی دیگر میوه های خوراکی تولید می کنند که شیرین، ترش یا به دلیل تزئینی بودن آنها برداشت می شوند. انواع مختلفی از میوه های کاکتوس وجود دارد و هیچ کدام از آنها سمی نیستند. با این حال  برخی میوه ها آنقدر ترش و یا تلخ هستند که خوراکی محسوب نمی شوند.

انواع میوه های کاکتوس – میوه اژده ها

میوه اژده ها میوه ای قرمز و زرد  است که از دو نوع کاکتوس تاک زرد و قرمز پیتایا (Selenicereusmegalanthus) به دست می آید. این گیاه نیاز به محافظت از یخ زدگی در مناطق آب و هوایی وزارت کشاورزی آمریکا که با 9b مشخص می شود، دارد. میوه های این گیاه خاردار که انگار متعلق به دنیای دیگر هستند، شکل غیر معمول و تزئینی دارد. میوه اژده های رنگی که از پیتایای زرد رنگ حاصل میشود شیرین تر است و از دو مدل دیگر گران تر است. میوه اژده های قرمز که از پیتایای قرمز بدست می آید طعم ملایمتری دارد و بیشتر بخاطر شکل زیبا و خاص میوه های آن خریده می شود و نه برای خوردن.

دراگون فروت

دراگون فروت

خرید بذر دراگون فروت

انواع میوه های کاکتوس – تونا

میوه کاکتوس گلابی (Opuntiaficus-indica) “تونا” یا “سیب کاکتوس” نامیده می شود. این کاکتوس بومی مکزیک است و از آنجایی که گیاه مناسب آب و هوای بسیار سرد نیست فقط در مناطق آب و هوایی USDA 9 و 10 آمریکا رشد می کند. گونه های گیاهی زیادی که تولید میوه دارند متنوع هستند از آنهایی که بوته ای هستد تا گونه های خاردار. قبل از مصرف میوه های خاردار تونا، باید خار آنها را جدا کنید. تونا یک میوه بسیار بسیار تخمه دار است که اتفاقا بسیار شیرین است و میتوان هم آن را خورد و هم از آن برای تهیه نوشیدنی شیرین استفاده می شود.

کاکتوس تونا

کاکتوس تونا

انواع میوه های کاکتوس – اپونتیا

این میوه در منطقه 9 USDA رشد می کند. اپونتیا (Cereus peruvianus) نه زیاد بزرگ است نه کوچک، صاف و بدون ستون فقرات است. در برخی مناطق کوبو نامیده می شود. میوه ها در طول ستون های کاکتوس در خوشه های پراکنده رشد می کنند. میوه ها به رنگ زرد یا قرمز با گوشت سفید و بوی شیرین هستند که درون خودشان دانه های سیاه کوچک است. دانه های این میوه خوراکی هستند طعم آنها هم شیرین و هم ترش هستند.

کاکتوس اپونتیا

کاکتوس اپونتیا

خرید بذر اپونتیا

سایر میوه های کاکتوس

میوه های کاکتوس شکل ها و اندازه های متنوعی دارند. برخی کوچک و گرد هستند و برخی دیگر گرد و ستونی. گوشت میوه های کاکتوس نیز رنگهای متنوعی دارد: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، بنفش و قهوه ای.

کاکتوس هایی که گوشت سفید دارند بیشتر در مکزیک هستند و در آشپزی استفاده می شوند. یک نوع میوه کاکتوس رشته ای، فیبری، ترش و اسیدی به نام xoconochtlis هم هست که یک میوه بومی محسوب میشود و در آشپزی استفاده زیادی دارد. کاکتوس های گوشتی رنگی مثل بنفش، قرمز یا نارنجی شیرین تر هستند و کمتر پیش میاید که ترش باشند. میوه های کاکتوس رسیده از اوایل بهار آماده برداشت  می شوند و آخر پاییز به پایان می رسد.

نوپال

میوه کاکتوس تنها قسمت خوراکی گیاه نیست. مثلا ساقه کاکتوس گلابی خاردار ترد و سبز و شبیه لوبیا است که به عنوان یک غذا برداشت می شود. به این ساقه ها نوپال گفته می شود و غالباً خرد و بخارپز می شود. یک غذای سنتی در مکزیک محسوب که با پیاز ، فلفل، تخم مرغ یا گوشت سرو می شود.

کاکتوس نوپال

کاکتوس نوپال

برای خرید انواع بذر کاکتوس می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *