گیاهان دارویی و ادویه ها

دنیای طعم های عربی

طعم های عربی

گیاهان و ادویه ها غذاهای یک کشور را تعریف می کنند:به ایتالیا فکر کنید ، و ریحان و پونه کوهی را تصور کنید. چین؟ زنجبیل به ذهن شما خطور می کند. تایلند باید لیمو باشد. پس ادویه ها و گیاهان می توانند معرف یک کشور باشند.

ادویه های عربی نیز مانند هر منطقه دیگری معرف دنیای عرب است. دنیای عرب که بسیار گسترده و وسیع است از مراکش و لیبی و مصر آغاز می شود تا شبه جزیره عربستان و عمان و قطر. ادویه های دنیای عرب نشات گرفته از ادویه ها و سبک اشپزی ایرانی و هندی و اسپانیایی است. ترکیبی خوش عطر و خوش بو متناسب با آب و هوا و سبک و سیاق این منطقه. آنچه مسلم است ادویه های دنیای عرب نشان دهنده تجارت و قدمت این منطقه است.

بد نیست بدانید در کتاب های آشپزی دنیای عرب را به سه منطقه مغرب ، هلال بارور و شبه جزیره عربستان تقسیم میکنند که هر سه منطقه شباهت ها و تفاوت های جالبی دارند. این ویژگی ها تحت تأثیر آب و هوا ، امکان پرورش گیاهان و همچنین تجارت در هر منطقه است. عرب ها نیز مانند ایرانیان بسیار مهمان نواز هستند و زمان که مهمان دارند تلاش بسیاری جهت رفاه حال او میکنند. وعده اصلی در جهان عرب ، وعده شام است که با سخاوت تمام از گوشت گوسفند، قهوه و چای عربی در یک بشقاب بزرگ و مشترک تشکیل می شود.

غذاهای عرب از غذاها و ادویه های خاص و گاه بی نظیری استفاده می کنند. چای مطمئناً همراه غذا است، زیرا تقریباً به طور مداوم مصرف می شود.

برخی از این غذاهای عربی عبارتند از:

گوشت:

گوشت گوسفند و مرغ بیشترین استفاده را دارند و به دنبال آن گوشت گاو و بز قرار می گیرند. طیور دیگر در برخی مناطق استفاده می شود و از ماهی در مناطق ساحلی از جمله دریای مدیترانه ، اقیانوس اطلس یا دریای سرخ استفاده می شود. گوشت خوک برای اعراب مسلمان کاملاً ممنوع است ، که هم تابو فرهنگی است و هم مذهبی (حرام) و طبق قوانین اسلامی ممنوع است. بسیاری از عربهای مسیحی نیز گوشت خوک نمی خورند.

غذای عربی

غذای عربی

فراورده های لبنی:

لبنیات به ویژه در ماست، کره و پنیر سفید کاربرد زیادی دارد. کره و خامه نیز بسیار استفاده می شود.

گیاهان و ادویه ها برای طعم های عربی:

مقادیر و انواع استفاده شده معمولاً از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. گیاهان و ادویه جات عبارتند از: کنجد ، زعفران ، فلفل سیاه ، آلفا ، زردچوبه ، سیر ، زیره ، دارچین ، جعفری ، گشنیز و سماق. ادویه های ترکیبی هم مانند باهارات ، راس ال حانوت ، زعتر و هریسا است.

خرید ادویه

نوشیدنی ها:

نوشیدنی های گرم بیشتر از نوشیدنی های خنک سرو می شوند ، قهوه در بالای لیست در کشورهای خاورمیانه و چای در بالای لیست کشور مغرب است. در اردن ، فلسطین ، مصر ، برخی از مناطق سوریه ، مراکش و الجزایر ، چای به عنوان یک نوشیدنی بسیار رایج است. از دیگر نوشیدنیهای عربی می توان به هورچاتای آندلس و اسموتی آووکادو مغربی اشاره کرد.

قهوه عربی

قهوه عربی

غلات برای طعم های عربی:

برنج اصلی است و برای بیشتر وعده ها استفاده می شود. گندم منبع اصلی نان است. بلغور و سمولینا نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. طبق دستور العمل های تاریخی شناخته شده از کتابهای آشپزی عربی ، از غلات برای تهیه فرنی و ماکارونی در غذاهای عرب تا قرن دوازدهم استفاده می شد.

در جهان عرب دو نوع ماکارونی شناخته شده است: itriya ، یک نودل خشک کوتاه با منشا یونانی شبیه به orzo ، و rishta(رشته) ، یک دست ماکارونی تازه که با منشأ فارسی بریده شده است. تا قرن سیزدهم ، tutmaj به سبک ترکی و نودل سلما وارد آشپزخانه شده بودند.

حبوبات:

عدس به طور گسترده ای در همه رنگ ها و همچنین لوبیا های فوا ، بادام زمینی ، نخود (لوبیا گاربانو) ، لوبیا دونده اسکارل ، نخود سبز ، لوبیای لوپینی ، لوبیای سفید و لوبیای قهوه ای استفاده می شود.

صیفی جات:

غذاهای عرب از سبزیجاتی مانند هویج ، بادمجان ، کدو سبز ، کنگر فرنگی ، بامیه ، پیاز و زیتون استفاده می کنند. سیب زمینی نیز به عنوان سبزیجات در فرهنگ عربی خورده می شود.

میوه ها:

غذاهای عرب از میوه هایی مانند انار، خرما، انجیر، پرتقال، مرکبات، هندوانه، طالبی، هندوانه، انگور، هلو، و شهد میوه استفاده می کنند.

آجیل:

بادام ، آجیل کاج ، پسته و گردو اغلب در وعده های غذایی گنجانده شده و یا به عنوان میان وعده خورده می شوند.

سبزیجات:

جعفری ، گشنیز و نعناع به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاها محبوب هستند ، در حالی که از اسفناج و مارچویه (برگهای گیاه جنس Corchorus) در ظروف پخته شده استفاده می شود.

چاشنی ها و سس ها برای طعم های عربی:

محبوب ترین چاشنی شامل ترکیبات مختلف روغن زیتون ، آب لیمو ، جعفری یا سیر و همچنین تاینی (رب کنجد) است. Labaneh (ماست تفت داده شده) اغلب با نعنا ، پیاز و یا سیر چاشنی می خورد و به عنوان سس با غذاهای مختلف سرو می شود.

خرما و چایی عربی

خرما و چایی عربی

تفاوت در خرده فرهنگ ها:

اختلافات منطقه ای زیادی در غذاهای عرب وجود دارد. به عنوان مثال ، فرهنگ غذایی مردم در سوریه و لبنان با اردن و فلسطین متفاوت است. بعضی از ظروف مانند مانساف (غذای ملی اردن) بومی بعضی از کشورها هستند و به ندرت ، در سایر کشورها ظاهر می شوند. برخلاف بیشتر دستور العمل های غربی ، دارچین در غذاهای گوشتی و همچنین در شیرینی هایی مانند باقلوا استفاده می شود. ظروف از جمله تاجین و کوسکوس می توانند از مراکش تا لیبی متفاوت باشند ، هر کدام آماده سازی منحصر به فرد خود را دارند.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *