گیاهان

گیاهان موثر برای امنیت خانه

گیاهان موثر برای امنیت خانه

برای امنیت موثر در خانه، برخی از گیاهان را با کمی نگرش تهیه کنید. گیاهان دارای انواع مختلف مکانیسم­ های دفاعی هوشمند و تکامل یافته هستند که مهمترین و موثرترین آن­ها خار ها، سوزن ­ها و ستون­ ها هستند. هرس کردن گیاهان خاردار می ­تواند دردسرساز باشد، اما وقتی امنیت خانه مد نظر باشد، این گیاهان می­ توانند امنیت خاصی را برای پنجره ­های طبقه اول فراهم کنند.

بیشتر گیاهان از طریق تولید گل ­های ظریف در بهار و انواع توت ­های رنگارنگ در پاییز باعث فریب افراد می ­شوند. اگر بچه یا حیوان دارید ممکن است این گیاهان برای شما مناسب نباشند. اما در بسیاری از موارد، این امر یک راه حل زیبا بوده و به عنوان یک حصار خاردار می ­باشد.

آکاسیا، تیره گندمیان:

درختان آکاسیا عمدتا در استرالیا رشد می ­کنند. این درختان برای زنده ماندن به شرایط سخت نیاز داشته و رشد سختی دارد. این درخت بومی آفریقا بوده و در مصر از برگ­ های آن برای معالجه بواسیر استفاده شده است.

این درختان دارای شاخه ­هایی است که همانند دست می ­باشند. این شاخه­ های وحشی پیچ خورده و به شکل حلزون دیده شده و خاردار هستند. با این حال، گونه­ های دیگری از آکاسیا وجود دارد که خار کمتری دارند.

برای خرید بذر درخت آکاسیا چتری کلیک کنید.

آکاسیا

آکاسیا

شاه ­توت، تیره رزاسه

شاه توت برخلاف گیاه رز بوده و فاقد گل­های برجسته و خار است. این گیاه رشد بسیار سریعی داشته و به سرعت می­تواند بیوماس پیچ خورده با ارتفاع 1.5 متر را تولید و در روی دیوار گسترش یابد. به دلیل تمایل زیاد به رشد سریع بایستی در مورد هرس کردن آن کوشا باشید.

برای خرید بذر شاه توت کلیک کنید.

شاه ­توت

شاه ­توت

گل کاغذی، تیره نیکتاژیناسه

درخت بوته­ ای که رشد بسیار سریعی داشته و می­تواند به طول 12 متر رشد کند. گل کاغذی از ساقه ­های خارپشت خود برای حمایت از خود در برابر ساختارهای اطراف استفاده می­ کند. دارای گل­ های ریز و درشت بوده و صحفه بسیار رنگارنگی را ایجاد می­ کند، اما نبایستی این گیاه را پوست خود لمس کنید.

گل کاغذی

گل کاغذی

تاج­ خار، تیره یوفوربیا

مرجان یا تاخ خار، این درختچه دارای 1 تا 1.5 متر ارتفاع بوده و شاخه­ های مسلحی دارد. این درختچه معمولا به پشتیبان نیاز داشته و برای نگهداری از خود نیاز به گیاهان دیگر یا حصار دارد. گل­های تابستانی آن بسیار زیبا بوده و در زیر خود دارای خار هستند. شکل آن همانند تاجی است که بر سر عیسی گذاشته شده بود و به همین دلیل به نام “تاج خار” نامیده می ­شود. این گیاه بسیار خطرناک است، زیرا شیره آن پوست را تحریک کرده و در صورت مصرف می ­تواند سمی باشد. در صورت تغذیه از آن ممکن است مشکلات دیگری را نیز تجربه کنید.

تاج­ خار

تاج­ خار

شیرخشتی، تیره پیراکانتا

شیرخشتی برای جنگ با هرچیزی آماده بوده و منتظر پرتاب هرچیزی به سمت خود است، از جمله ابزار برش و هرس. این گیاه مجهز به سبنله­ های تیز و سوزنی چند سانتیمتری می ­باشد که در امتداد شاخه ­ها رشد کرده و سلاح محسوب می­ شود. این گیاه تحت عنوان “فایرترون” نیز شناخته شده است.

شیرخشتی می­ تواند تا ارتفاع 3 متر رشد کند. این گیاه بسیار سرسخت بوده و می ­توان به سرعت رشد کند. اگر قصد دارید که حیاط خود را از شیرخشتی نجات دهید باید آماده مبارزه باشید.

برای خرید بذر شیرخشت (کتنیستر) کلیک کنید.

شیرخشتی

شیرخشتی

لیلکی آمریکایی، تیره گلدیسیا

این درخت می­ تواند تا ارتفاع 20 تا 30 متری رشد کند. هیچکس از این درخت بالا نمی­رود، زیرا پوست آن بسیار خشن بوده و دارای خارهای 15 سانتیمتری هستند که نظیر خنجر عمل م ی­کند. گیاه­شناسان می گویند که خارها برای محافظت از درخت در برابر موجودات غول­پیکر و خرس ­های صورت کوچک می ­باشد که هزاران سال پیش در آمریکای شمالی وجود داشته­ اند. اگرچه این جانوران در دوران پیش از تاریخ وجود نداشتند، اما این دفاع مرگبار در درخت وجود داشت.

برای خرید بذر درخت لیلکی جنگلی کلیک کنید.

لیلکی آمریکایی

لیلکی آمریکایی

انگور اورگان، ماهونیا

ماهونیا دارای برگ ­های همیشه سبز و روشن می­ باشد، اما اجازه ندهید که شاخ و برگ­های شاداب آن شما را غافل کند. هر برگ مومی دارای کرک­های لیلیپوتی هستند که به راحتی در لباس، از جمله چرم، نفوذ کرده و آن را پاره می ­کنند. این درختچه شاخ و برگ­های متراکمی را تولید می­کند که می­ تواند به پرچین تبدیل شود و در اواخر فصل شاخه­ های آن انواع توت­ های آبی – سیاه و خوراکی را تولید می ­کند.

برای خرید بذر درخت پیله ماهونیا کلیک کنید.

انگور اورگان

انگور اورگان

گوجه­ فرنگی خارپشت، تیره سولانوم

ارتفاع این گیاه تا 1.5 متر بوده و دارای برگ­ های دسته­ ای کوچک، ساقه­ های جذاب و خار است. برخی از گونه­ ها حاوی آلکولوئید سمی است که در صورت مصرف می­تواند باعث بیماری و حتی مرگ شود. با این حال، به نظر می­رسد که مقدار خارهای آن کافی نیست.

گوجه­ فرنگی خارپشت

گوجه­ فرنگی خارپشت

گل رز، تیره رز

نام دیگر گل رز، گل شب عید است. شما می­ توانید این گل را در باغ یا زمین حفاظت شده رشد دهید. این گیاه گل­های بسیار زیبا و بی­نظیری را تولید می­کند. همانطور که قبلا تجربه کردید، می­ توانید از گل رز لذت زیادی ببرید. فنس و نرده­ هایی را در باغ قرار دهید تا به رسیدن گل­ها به قسمت­ های آفتابی کمک کند.

گل رز

گل رز

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “گیاهان موثر برای امنیت خانه

  1. Avatar حامد گفت:

    ممنون برای عکسهای زیبا و مقاله خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *