خوشمزه ها

پنج خاصیت اصلی بادام برزیلی

پنج خاصیت اصلی بادام برزیلی

بادام برزیلی در واقع آجیل خوراکی درخت مغز برزیلی است و می توان آن را به صورت خام یا تفت داده مصرف کرد. آجیل ها درون پوسته ای گرد و نارگیل مانند، به شکل پرهایی پرتقال مانند رشد می کنند که با باز شدن، حدود 12 تا 20 مغز برزیلی نمایان می شوند. در این مقاله طیف وسیعی از خواص بادام برزیلی عنوان می شود. بادام برزیل را می توان تنهایی مصرف کرد و یا می توان در خوراکی هایی از بوریتو گرفته تا نان موز می توان در دستور پخت ها به کار برد.

اطلاعات غذایی بادام برزیلی:

یک وعده یک اونسی یا 28 گرم (حدود شش بادام برزیلی) تقریباً شامل:

انرژی: 186 کالری

پروتئین: 4.1 گرم

فیبر: 2.1 گرم

چربی: 19 گرم

سلنیوم: 420 میلی گرم

منیزیم: 112 میلی گرم

پتاسیوم: 198 میلی گرم

کلسیم: 48 میلی گرم

روی: 1.22 میلی گرم

آهن: 7.2 میلی گرم

بادام برزیلی

بادام برزیلی چه فواید تغذیه ای دارد؟

بادام برزیلی سرشار از چربی های سالم می باشند بعلاوه ی اینکه غنی از پروتئین بوده و منبع غنی از مواد مغذی مهم از جمله منیزیم، روی کلسیوم و ویتامین ای ارائه می کند. آجیل برزیلی را بیشتر به عنوان منبع تامین کننده ی سلنیوم می شناسند. در واقع غنی ترین منبع غذایی شناخته شده در طبیعت، این ماده مغذی می باشد. سلنیوم یک ماده معدنی و آنتی اکسیدانی ضروری است که برای پشتیبانی از سیستم ایمنی سالم روزانه مورد نیاز است. در حقیقت، یک عدد بادام برزیلی می تواند تامین کننده ی 68 تا 91 میکروگرم سلنیوم باشد، که به راحتی مقدار توصیه شده روزانه بین 60-75 میکروگرم را تأمین می کند.

خاصیت اصلی آجیل برزیلی برای سلامتی

خاصیت اصلی آجیل برزیلی برای سلامتی

خاصیت اصلی آجیل برزیلی برای سلامتی چیست؟

خواص اصلی بادام برزیل بسیار زیاد می باشد که در اینجا به 5 مورد اصلی اشاره می کنیم.

1.برای مغز مفید است

بادام های برزیلی حاوی یک پلی فنول شناخته شده به عنوان اسید الاژیک هستند که هم خاصیت آنتی اکسیدانی و هم ضد التهابی دارد که ممکن است اثرات محافظت عصبی و ضد افسردگی بر روی مغز ایجاد کند. تحقیقات بیشتر نشان داده است که سلنیوم در حمایت از مسیرهای اصلی سیگنال مغز مانند سیگنال دوپامین در سیستم عصبی مرکزی نقش دارد، که در بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

2. می تواند از سطح کلسترول سالم حمایت کند

به دلیل حجم بالای اسیدهای چرب اشباع نشده و محتوای غنی از فیبر و مواد معدنی، بادام برزیلی سطح کلسترول LDL کل و کلسترول (معروف به “کلسترول بد”) را کاهش می دهند. در حقیقت، فقط یک عدد آجیل برزیلی در روز برای بهبود تراز چربی خونی در بزرگسالان سالم کافی است.

3. برای سلامتی تیروئید مفید است

سلنیوم یک ماده مغذی اصلی است که برای تقویت عملکرد سالم تیروئید مورد نیاز است، با مطالعاتی که نشان داده است مصرف آجیل برزیل می تواند سطح هورمون تیروئید را در کسانی که کمبودآن دارند بهبود بخشد. در حالی که تحقیقات کمی برای بررسی تأثیر مستقیم بادام های برزیل بر روی شرایط خاص تیروئید انجام شده است، برخی پژوهش ها بهبود مزاج و تقویت سیستم ایمنی بدن را که ناشی از صرف مکمل سلنیوم بوده را نشان داده است.

4. خواص ضد التهابی قوی

التهاب در بدن می تواند منجر به افزایش فعالیت رادیکال های آزاد شود. بادام برزیلی در آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از این رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، سلنیوم سطح گلوتاتیون پراکسیداز را افزایش می دهد که این آنزیم به کاهش التهابات و محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند.

5. می تواند حامی تعادل حسی باشد

سطح پایین سلنیوم با چندین اختلال حسی از جمله اضطراب و افسردگی ارتباط دارد. یک مطالعه نشان داد که این علائم فقط پس از پنج هفته مصرف 100 میکروگرم سلنیوم در روز کاهش می یابد. این مقدار سلنیوم در یک تا یک و نیم بادام برزیلی وجود دارد.

برای مغز مفید است

برای مغز مفید است

آیا مصرف بادام برزیل منع مصرفی هم دارد؟

به طور کلی، مصرف بادام برزیلی برای خوردن همه افراد بدون ریسک است. اما اگر بیش از حد بادام برزیلی مصرف می کنید، یا علاوه بر مکمل های سلنیوم، این آجیل را (مرتبا) مصرف می کنید، می تواند سلنیوم زیادی به بدن وارد کند. این اشباع سلنیوم ممکن است منجر به نوعی مسمومیت شده که در برخی افراد علائمی مانند ریزش مو و شکنندگی ناخن ایجاد کند. در بیشتر موارد بعید است که مصرف 350 میکروگرم سلنیوم در روز مشکلی ایجاد کند، با این حال همیشه توصیه می شود قبل از انجام هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی، با پزشک عمومی یا رژیم درمانی خود صحبت کنید.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *