ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت گل گاو زبان از بذر (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت گل گاو زبان از بذر

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت گل گاوزبان از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت گل گاوزبان از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

گل گاوزبان از جمله گیاهان دارویی است که از طریق بذر تکثیر می‌شود. بذرهای این گیاه کوچک هستند. برخی از گیاهان وقتی مستقیماً مورد کشت قرار می‌گیرند عملکرد بهتری دارند و بهتر رشد می‌کنند. بنابراین کشت مستقیم گیاه باعث بهبود رشد و عملکرد گیاه می‌شود.

گل گاوزبان از جمله گیاهانی است که قابل پیوند زدن نیست، اگر این گیاه را به صورت مستقیم بکارید عملکرد بهتری خواهد داشت گیاهی سالانه است که گلهای آبی رنگ زیبا و شادابی را تولید می‌کند طوری که فضای مورد کشت را زیبا و دلنواز می‌کند. گلهای این گیاه برای حشراتی که گرده‌افشانی گیاه را انجام می‌دهند جذاب می‌باشد. گلهای این گیاه جاذب حشرات است و آنها را به سوی خود فرا می‌خواند. گرده‌افشانی این گیاه توسط حشرات انجام می‌شود.

قسمت‌های مختلف این گیاه اعم از شاخ و برگ و گل های این گیاه خوراکی و خوشمزه هستند، طعمی شبیه به خیار دارد، زمانی که این گیاه بزرگ شد شاخه اصلی شاخ و برگ خود را همچون ستون فقرات شکل می‌دهد. از گل گاوزبان به عنوان یک گیاه هم نشین با سایر گیاهان نیز استفاده می‌شود، مثلاً همنشینی این گیاه با گوجه‌فرنگی سبب دور شدن آفات کرم هویج می‌شود، برای بوته توت‌فرنگی نیز هم نشین خوبی است.

اگر می‌خواهید این گیاه را با سایر گیاهان کشت کنید بذر این گیاه را به همراه سایر گیاهان بکارید. این گیاهان به طور تقریبی به اندازه 15 تا 30 سانتیمتر رشد می‌کنند. فاصله کاشت 45 سانتیمتر است. سوراخی به دو تا سه برابر بذر را در خاک ایجاد کنید و بذرها را بکارید، سپس روی آنها را بپوشانید، گیاهان را در جایی بکارید که نور خورشید به آنها می‌تابد، هر ساله این گیاه رشد می‌کند و گل می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید. گل گاوزبان خواص بسیاری دارد.

برای مطالعه مقاله معرفی گل گاوزبان ایرانی از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر گل گاوزبان اروپایی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *