ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت خیار آفریقایی (خیار شاخدار)

کاشت خیار شاخدار آفریقایی

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت خیار شاخدار آفریقایی بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت خیار شاخدار آفریقایی را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

گیاه خیار آفریقایی یا خیار شاخدار را می‌توان به صورت مستقیم در درون یک محفظه کشت و پرورش داد. خیار شاخدار نام میوه ای خوشمزه و خوش‌منظر می‌باشد که سرشار از ویتامین است که از آن آبمیوه تولید می‌شود. گیاه مقاومی است و در برابر ابتلا به بیماری های رایج مانند کرم لوله‌ای، اسیدهای طالبی، مگس های گلخانه‌ای و سفیدک مقاوم است. این گیاه برای کشت گلخانه مناسب نیست چرا که گیاهی یک ساله است و برای رشد به نور بیشتر و مستقیم خورشید نیاز دارد.

میوه خیار شاخدار خواص بسیاری دارد و استفاده از‌ آن برای سلامتی مفید می‌باشد. بذرهای خیار شاخدار نیز حاوی مقداری زیادی ویتامین A هستند که با ویتامین های موجود در قسمتی گوشتی دارویی قوی در برابر بیمارها می‌باشد.

بهترین مکان را برای رشد خیار شاخدار آفریقایی انتخاب کنید. مکان مورد نظر باید پر نور باشد. پرورش گلخانه ای این گیاه فقط در مناطق سرد صورت می‌گیرد. برای آماده سازی خاک این گیاه از ماسه 40 درصد سیلت 40 درصد و میزان 20 درصد ترکیب سیلت و رس با پی اچ 6 استفاده کنید. اگر از محفظه برای پرورش این گیاه استفاده می‌کنید مطمئن باشید که محفظه کاملاً خشک باشد.

برای کاشت بذر خیار شاخدار را تا عمق 3 سانتیمتر در خاک آماده‌شده فشار دهید یا اگر قصد کاشت نشاء خیار شاخدار آفریقایی را دارید به اندازه دو برابر ریشه آن را در خاک فرو ببرید. اگر از محفظه برای کاشت استفاده می‌کنید که گنجایش 4 تا 5 گالن یا 15 تا 18 لیتر دارد 2 سانتیمتر از خاک را مرطوب کنید و پس از کاشت بذر خاک را مرطوب نگه‌دارید. زمان رویش متفاوت است و ممکن است بین 5 تا 14 روز طول بکشد که این متغیر بودن به دلیل شرایط آب و هوایی است. گیاه را طی مدت رشد آبیاری کنید طوری که در فاصله بین دو آبیاری خاک اندکی خشک شود این عمل سبب بارور شدن گیاه می‌شود.

از کودهایی همچون آمولاسیون ماهی ارگانیک یا کمپوست چای ماهی به ندرت استفاده می‌شود. با کود لاشبرگ یا خرده چوب دور انتهای ساقه گیاه را بپوشانید. میوه خیار شاخدار زمانی رسیده است که پوست آن زرد شده و داخل آن نیز به رنگ لیمویی شود. اگر میوه خیار شاخدار را زود بچینید تلخ‌مزه می‌شود.

برای مطالعه مقاله انواع خیار از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر خیار آفریقایی (خیار شاخدار) می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *