خوشمزه ها

طرز فریز کردن باقالا

چگونه باقلا را منجمد کنیم

باقلا که با نام لوبیای فاوا یا فابا نیز شناخته می‌شود، از اعضای خانواده نخود فرنگی است. انجماد باقلا ساده، سریع و آسان است و به شما امکان دسترسی به باقلاهای خوشمزه را در هر زمان از سال می‌دهد! منجمد کردن باقلا باعث افزایش طول عمر آن در فریزر می‌شود، اما اگر بخواهید طی 4-6 هفته از باقلای منجمد استفاده کنید، می‌توانید از منجمد کردن آن صرف نظر کنید.

بخش اول: آماده کردن باقلاها

در ادامه بخش اول به آماده کردن آنها می پردازیم.

باقلاها را از غلاف خارج کنید:

باقلاها را از غلاف خارج کنید. انتهای غلاف لوبیا را بشکنید و پایین بکشید تا درز ضخیمی که در امتداد باقلا قرار دارد باز شود. انگشت خود را در امتداد وسط غلاف فشار دهید تا باقلاها به راحتی آزاد شوند. باقلای سالم وقتی کاملاً بالغ شود رنگی بین سبز روشن تا سبز تیره و غلاف‌هایی با طول ۵ تا ۳۰ سانتیمتر خواهد داشت.

باقلاها را از غلاف خارج کنید

باقلاها را از غلاف خارج کنید

آن ها را در یک کاسه بزرگ بریزید:

باقلای خود را در یک کاسه بزرگ بریزید. باقلاهایی که به نظرتان در مقایسه با بقیه ظاهر، بو یا شکل عجیب و متفاوتی دارند، جدا کنید. لکه‌های قهوه‌ای، غلاف‌های پژمرده یا باقلای به نظر ناسالم احتمالا صدمه‌ای به شما وارد نمی‌کند، اما این مهم است که احتیاط کنید و این باقلاها را دور بریزید. شما فقط تازه‌ترین باقلاها را برای مصارف آشپزی  خود می‌خواهید!

آن هارا در یک کاسه بزرگ بریزید

آن هارا در یک کاسه بزرگ بریزید

تمیز کنید:

باقلای باقی مانده را تمیز کنید. باقلاها را زیر آب سرد قرار دهید و آنها را به آرامی بشویید تا پوست بیرونی، آلودگی و باقی مانده و سایر قطعات باقی‌مانده غلاف از بین برود.

شستشوی باقلا به تمیز کردن قسمت خارجی باقلا کمک می‌کند در حالی که سفید کردن آن باعث تمیز شدن داخل باقلا می‌شود و به حفظ مواد خوب – ویتامین‌ها و عطر و طعم کمک می‌کند!

تمیز کنید

تمیز کنید

بخش دوم: سفید کردن باقلا

در ادامه بخش دوم به سفید کردن باقلا می پردازیم

آب را بجوشانید:

یک شیرجوش را از آب پر کنید و آن را بجوشانید. قبل از افزودن باقلا، صبر کنید تا قابلمه به جوش بیاید. آب باید فقط سطح باقلاهایی را که به قابلمه اضافه کرده‌اید بپوشاند.

آب را بجوشانید

آب را بجوشانید

آن را چند دقیقه بپزید:

باقلای خود را برای مدت 3-4 دقیقه روی حرارت زیاد سفید کنید. سفید کردن به شما کمک می‌کند تا باقلا پس از یخ زدن ساختار و طراوت خود را حفظ کند، اما نیازی نیست که کامل آن را بپزید. سفید کردن به از بین بردن باکتری‌های داخل باقلا و جلوگیری از رشد آنزیم‌ها کمک می‌کند تا باقلا طعم بهتری داشته و تمام ویتامین‌های مهم خود را حفظ کند.

اگرچه نیازی نیست که باقلای خود را قبل از منجمد کردن، سفید کنید، اما اگر آنها را سفید کنید، ماندگاری آن ها در فریزر شما بسیار بیشتر خواهد شد! باقلای سفیدشده همچنان که هنگام خوردن  ترد است، سرزنده نیز به نظر می‌رسد و کمی نرم است.

آن را چند دقیقه بپزید

آن را چند دقیقه بپزید

آبکش کنید:

باقلای خود را مستقیماً پس از سفید کردن آبکش کنید. باقلاها را در آبکش بریزید، سپس به آرامی در جهت افقی تکان دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود.

آبکش کنید

آبکش کنید

در یک کاسه با آب یخ بریزید:

باقلاهای خود را در یک کاسه آب یخ بریزید. اگر می‌خواهید روند کار را تسریع کنید، کاسه‌ای را که در ابتدا باقلاها در آن بود، پر از آب سرد و چند تکه یخ کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه خنک شوند.

در یک کاسه با آب یخ بریزید

در یک کاسه با آب یخ بریزید

تکرار کنید:

باقلای خود را پس از سرد شدن دوباره در آبکش بریزید. این مراحل را برای هر دسته باقلا تکرار کنید.

تکرار کنید

تکرار کنید

بخش سوم: منجمد کردن باقلاها

در ادامه بخش سوم به منجمد کردن باقلاها می پردازیم

آنها را خشک کنید:

باقلای خود را خشک کنید. آنها را به صورت تک ‌لایه روی حوله تمیز آشپزخانه قرار داده و حوله دوم را روی آنها بگذارید و کمی فشار دهید. مهم است که همه آب باقلاها خشک شود تا بعد از منجمد شدن، بلورهای یخ کمتری روی دانه‌ها تشکیل شود. نگران خشک شدن کامل باقلای خود نباشید چون در فریزر نگهداری می‌شود.

آنهارا خشک کنید

آنهارا خشک کنید

آنها را در کیسه بگذارید:

باقلاهای خود را در کیسه‌های فریزر قرار دهید. قبل از اینکه کیسه را ببندید، هوای درون آن را تخلیه کنید. نوشتن تاریخ روی هر کیسه به شما کمک می‌کند کالاهای منجمد خود را مرتب نگه دارید و زمان استفاده  از آن ها را به یاد داشته باشید.

آنهارا در کیسه بگذارید

آنهارا در کیسه بگذارید

اتمام کار:

از حبوبات یخ زده خود در طول سال لذت ببرید. سفید کردن باقلاها کمک میکند تا بتوانید آنها را به مدت 8 ماه در فریزر نگه دارید. اکنون باقلای تازه برای سالادها، سوپ‌ها و سایر دستورالعمل‌های آشپزی جذاب دارید.

اتمام کار

اتمام کار

برای خرید بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *