آموزش باغبانی

نحوه ساخت خانه قورباغه در باغ

ساخت خانه قورباغه در باغ

ایجاد یک خانه قورباغه در باغ شما می تواند به آن بکم عنصر تزئینی اضافه کند یا به لطف صدای غور غور قورباغه ها در تابستان به شما در ایجاد یک محیط دلپذیر کمک کند. قورباغه ها حیواناتی نسبتاً مقاوم هستند اما برای ایمن و سالم نگه داشتن آنها تا حدودی به عناصر خاصی احتیاج دارید. ایجاد خانه قورباغه تضمین کننده اقامت قورباغه ها در باغ شما نیست، اما با رعایت برخی الزامات خاص می توانید احتمال حفظ جمعیت قورباغه ها را در باغ خود به طرز چشمگیری افزایش دهید.

تأمین منبع آب قورباغه ها

اولین به تامین آب بریا قورباغه ها می پردازد.

1- برای قورباغه ها یک منطقه پر آب درست کنید:

قورباغه ها از دوزیستان هستند، بنابراین می توانند هم در آب و هم زمین زندگی کنند، اما لازم به یادآوری است که برای زنده ماندن به هر دو نیاز دارند. اولین قدم برای ساخت خانه قورباغه در باغ شما تأمین منبع آب برای آنها است. منبع آب شما باید هم مناطق کم عمق و هم مناطق عمیق را برای قورباغه ها فراهم کند. قورباغه ها بدون منبع آب مانند یک حوضچه کوچک در باغ شما زنده نمی مانند. قطر سطح آب می تواند به اندازه چند سانتیمتر کوچک باشد.

برای قورباغه ها یک منطقه پر آب درست کنید

برای قورباغه ها یک منطقه پر آب درست کنید

2- آستر استخر قابل انعطاف:

یک آستر استخر قابل انعطاف به شما امکان می دهد بدون نگرانی از تخلیه آب در زمین، نوع منطقه آبی را که قورباغه های شما برای زنده ماندن نیاز دارند ایجاد کنید. آسترهای استخر آب را در جای خود نگه می دارد و اجازه می دهد منطقه آب توسط آب باران دوباره پر شود.

استفاده از آستر استخر به شما امکان می دهد بدون نگرانی از نشت یا فرسایش منبع آب، منبع آب را به هر طریقی که می خواهید شکل دهید. سنگ ها را در پایین منبع آب قرار دهید تا قورباغه ها در داخل آن پنهان شوند و همچنین آستر را در جای خود نگه دارند.

از آستر استخر انعطاف پذیر استفاده کنید

از آستر استخر انعطاف پذیر استفاده کنید

3- فضای لازم برای ایجاد منبع آب:

ممکن است فضای لازم برای ایجاد منبع آب با استفاده از آستر استخر قابل انعطاف را نداشته باشید. تشخیص داده شده است که قورباغه ها در منابع آب نسبتاً کوچک با موفقیت تولید مثل می کنند، بنابراین یک گزینه دیگر در دسترس شماست.

حفر سوراخ برای استخر پلاستیکی کودکان، آب را به خوبی نگه می دارد. حتما سنگ ها و گیاهان را در استخر قرار دهید تا عمق کم و زیاد آب را برای قورباغه ها فراهم کنید. حتی می توان از چیزهایی به اندازه وان های بستنی یا سطل برای تهیه آب های ساکن قورباغه ها برای پنهان شدن و تخمگذاری استفاده کرد.

از منابع آب جایگزین استفاده کنید

از منابع آب جایگزین استفاده کنید

4- اطمینان حاصل کنید که طرفین برای پرش قورباغه ها خیلی شیب دار نیستند:

منطقه آب در خانه قورباغه شما باید مناطق کم عمق با فقط چند سانتیمتر عمق و همچنین یک منطقه عمیق تر که عمق آن هشت تا 60 سانتیمتر است داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که انتقال از کم عمق به عمیق به تدریج انجام می شود، بنابراین قورباغه ها می توانند به راحتی از یکی به دیگری بروند.

اطمینان حاصل کنید که کناره های نواحی عمیق خیلی شیب دار نیستند تا قورباغه بتواند از منطقه آب بیرون بپرد. قرار دادن چند سنگ بلندتر در منطقه عمیق همچنین می تواند به قورباغه ها یک نقطه پرش برای ترک منطقه آب یا رسیدن به آبهای کم عمق تر بدهد.

اطمینان حاصل کنید که طرفین برای پرش قورباغه ها خیلی شیب دار نیستند

اطمینان حاصل کنید که طرفین برای پرش قورباغه ها خیلی شیب دار نیستند

5- از استفاده از آبشارها یا فواره ها خودداری کنید:

در حالی که آبشارها و چشمه های آب می توانند از نظر هنری زیبا باشند، اما ممکن است قورباغه ها را از تمایل به زندگی در باغ شما منصرف کنند. قورباغه ها آبهای آرام و ساکت را ترجیح می دهند و ممکن است از جابجایی منابع آب پرهیز کنند.

قورباغه ها مانند بسیاری از ماهی ها به دستگاه های هوادهی که آب متحرک ایجاد می کنند نیاز ندارند، زیرا قورباغه ها در صورت نیاز به هوای بیشتر می توانند برای تنفس به راحتی به سطح آب بیایند تا زمانی که قصد تهیه خانه قورباغه خود را ندارید، باید اطمینان حاصل کنید که منطقه آب شما برای قرار دادن قورباغه ها جذاب است. قورباغه ها برای تخمگذاری آب های آرام را ترجیح می دهند.

از استفاده از آبشارها یا فواره ها خودداری کنید

از استفاده از آبشارها یا فواره ها خودداری کنید

ایجاد پناهگاه برای قورباغه ها

در دومین بخش از این مطلب به ایجاد پناهگاه برای قورباغه ها می پردازیم.

1- برای ساختن پناهگاه قورباغه ها از گلدان شکسته و خاک استفاده کنید:

قورباغه ها برای ایمنی خود به پناهگاه احتیاج دارند، زیرا هر از گاهی باید از خورشید و شکارچیان پنهان شوند. شما می توانید با استفاده از تعدادی مواد پناهگاه درست کنید اما گلدان های شکسته یک روش ارزان قیمت است که می تواند عملکردی چشم نواز و زیبا باشد.

گلدان شکسته را در کنار آنها قرار دهید تا منحنی داخل گلدان یک غار کوچک برای بالا رفتن قورباغه ها از زیر آن فراهم کند. اطمینان حاصل کنید که گلدان ها در نزدیکی آب قرار دارند تا قورباغه ها دسترسی سریع و آسان به منبع آب داشته باشند. خاک و گیاهان را در اطراف و بالای گلدان قرار دهید تا استتار بیشتری از شکارچیان داشته باشد و برای قورباغه ها راحت باشد.

برای ساختن پناهگاه قورباغه ها از گلدان شکسته و خاک استفاده کنید

برای ساختن پناهگاه قورباغه ها از گلدان شکسته و خاک استفاده کنید

2- به خانه قورباغه خود سنگ و گیاهان آبزی اضافه کنید:

قورباغه ها دوست دارند مکان های زیادی برای نشستن در داخل و خارج از آب داشته باشند، بنابراین افزودن سنگ و گیاهان آبزی به منبع آب شما باعث می شود تا قورباغه ها جایی برای نشستن داشته باشند در حالی که از شکارچیان زمینی که ممکن است در باغ شما زندگی کنند دوری می کند.

گیاهان ظهور یافته در آب رشد می کنند اما به سطح زمین می آیند. اینها گیاهان عالی درون آب برای قورباغه ها هستند. برخی از نمونه ها ممکن است نی، هزار نی و برنج وحشی باشد. گلهای آبزی مانند عدسک آبی نیز موثر هستند. گیاهان اطراف منبع آب شما از فرسایش جلوگیری کرده و با حشرات برای قورباغه ها منبع غذایی ایجاد می کنند. گیاهان خوبی برای قرار دادن در اطراف حوضچه شما اگیر ترکی و گیاه باتلاق شیر است.

سنگها به قورباغه ها مکانهایی برای پنهان شدن در زیر و همچنین سطحی برای استراحت می دهند.

به خانه قورباغه خود سنگ و گیاهان آبزی اضافه کنید

به خانه قورباغه خود سنگ و گیاهان آبزی اضافه کنید

3- اجازه دهید بقایا در آب باقی بماند:

ممکن است وسوسه شوید که بقایای افتاده را از خانه قورباغه خود تمیز کنید تا آنجا که ممکن است زیبا شود، اما در واقع این برای قورباغه ها مفید نیست. در عوض، مواردی مانند برگهای افتاده، فضولات پرندگان یا حشرات مرده را در آب باقی بگذارید. بقایای بیولوژیکی حیوانات افتاده در آب به عنوان کود طبیعی در برکه قورباغه ها عمل می کند که می توانند از آن تغذیه کنند . آب زلال می تواند درگیری قورباغه ها و خوردن آنها را برای شکارچیان آسان کند.

اجازه دهید بقایا در آب باقی بماند

اجازه دهید بقایا در آب باقی بماند

4- ناحیه ای نزدیک حوضچه را بریده نشده و بدون مواد شیمیایی بگذارید:

باقی گذاشتن منطقه ای از چمن های بلند نزدیک لبه منبع آب خانه قورباغه ها باعث افزایش پوشش قورباغه ها و منابع غذایی بیشتری می شود که قورباغه های شما می توانند بخورند. کودها و حشره کش ها می توانند به قورباغه ها آسیب برسانند و یا از زندگی حشرات در منطقه اطراف خانه قورباغه های شما جلوگیری می کنند. قورباغه ها برای تغذیه به حشرات متکی هستند. چمن بلند وقتی قورباغه ها در آب نیستند سایه و پناهگاه در برابر آفتاب را برای آن ها فراهم می کند.

ناحیه ای نزدیک حوضچه را بریده نشده و بدون مواد شیمیایی بگذارید

ناحیه ای نزدیک حوضچه را بریده نشده و بدون مواد شیمیایی بگذارید

قورباغه ها را سالم و ایمن نگه دارید

در سومین بخش از این مطلب به ایمن نگه داشتن محط برای قورباغه ها میپردازیم.

1- ماهی ها را از منبع آب دور نگه دارید:

شما ممکن است به فکر گذاشتن ماهی قرمز در آب خانه قورباغه خود کنید تا عنصر دیگری از زیبایی طبیعی را به باغ خود اضافه کنید، اما ماهی ها شکارچیان طبیعی تخم و قورباغه ها هستند. ماهی ها می توانند تمام قورباغه های خانه قورباغه شما را در طی یک نسل از بین ببرند زیرا آنها قبل از بزرگ شدن همه تخم ها و بچه قورباغه ها را می خورند.

قورباغه ها بعید است تخم را در منطقه آبی که ماهی زیادی برای منطقه آب دارد، بگذارند. بدیهی است که ماهیان برای حفظ جمعیتی که زنده مانده اند، به میزان قابل توجهی آب بیشتری احتیاج دارند و در منطقه آبی شما نگهداری می شوند.

ماهی ها را از منبع آب دور نگه دارید

ماهی ها را از منبع آب دور نگه دارید

2- از انتقال قورباغه ها به خانه قورباغه خودداری کنید:

توصیه نمی شود که قورباغه های بالغ را به خانه قورباغه خود انتقال دهید، زیرا آنها تمایل ندارند تغییرات محیطی را به خوبی تحمل کنند و در نتیجه ممکن است بمیرند. اگر مطمئن نیستید که بچه قورباغه ها از چه نژادی از قورباغه ها هستند انجام این کار می تواند برای سایر قورباغه ها در خانه شما خطرناک باشد.

بسیاری از قورباغه هایی که می توانید از شرکت های عرضه حیوانات خانگی خریداری کنید گاو غوک است. گاو غوک ها می توانند قورباغه های دیگر را شکار کنند و معروف به خوردن قورباغه ها است، که می تواند تعداد قورباغه هایی را که می توانید در خانه قورباغه های خود داشته باشید محدود کند، اگر می خواهید بچه قورباغه ها را انتقال دهید، ممکن است بهتر باشد که آنها را از حوضچه یا منبع آب اطراف آن بیاورید، زیرا می دانید که آنها می توانند در محیط زنده بمانند.

از انتقال قورباغه ها به خانه قورباغه خودداری کنید

از انتقال قورباغه ها به خانه قورباغه خودداری کنید

3- قورباغه ها را به خانه جدید جذب کنید:

یک گزینه بهتر برای تهیه خانه قورباغه شما این است که به راحتی منطقه را برای حضور قورباغه ها جذاب کنید. این روند ممکن است یک یا دو سال طول بکشد، اما بالاترین میزان بقا را در مقایسه با تهیه خود قورباغه در خانه ارائه می دهد.

اطمینان حاصل کنید که خانه و منطقه آب قورباغه شما مکان های امنی برای قورباغه ها است، در غیر این صورت حتی اگر هر قرباغه ای برای اقامت در باغ شما بیاید ممکن است قبل از اینکه جمعیتی تولید کند توسط شکارچیان خورده شود. تهیه سرپناه مناسب و اطمینان از زنده ماندن حشرات در منطقه برای تغذیه قورباغه ها مهمترین عنصر جذب قورباغه ها است.

داشتن یک انبوه کمپوست نیز می تواند به تشویق قورباغه ها برای زندگی کردن در باغ شما کمک کند.

قورباغه ها را به خانه جدید جذب کنید

قورباغه ها را به خانه جدید جذب کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “نحوه ساخت خانه قورباغه در باغ

  1. Avatar امیر گفت:

    سلام.مطلب جالبی بود،من تو حیاطمون دوسه تا قورباغه زندگی میکنن،براشون تو باغچه یه حوضچه و پناهگاه کوچیک درست کردم،شبا صدای قور قورشون که با صدای جیرجیرکا قاطی میشه خیلی گوشنواز میشه🐸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *