گیاهان

خوش بوترین گل ها از نظر باغبان ها

ما عطر و بوی دل پذیر را دوست داریم و گل ها بهترین و سرزنده ترین منبع آن ها هستند. بنابراین، معطر ترین گل ها کدام اند؟
در این مقاله، طبق یک نظرسنجی کوچک از 3000 باغبان در بیش از 20 کشور در سیستم عامل های مهم رسانه های اجتماعی و بر اساس رای آن ها به گل های معطر، 23 نوع از خوش بو ترین گل ها را معرفی کرده ایم.

گل پلومریا

خوش بو ترین گل ها:

در ادامه 23 گل خوشبو از نظر 3000 باغبان را همراه با تصاویر آنها برایتان شرح می دهیم.

1. گل پامچال:

این گل به طور گسترده ای در اروپا رشد می کند. گل پامچال دارای تنوع رنگی بسیار زیاد و شاخ و برگ هایی زیبا است. گل های پامچال در اوایل بهار رشد می کنند و رایحه ای بسیار دل نشین دارند. به خصوص در هنگام عصر، عطر آن ها در هوا پخش می شود. نگه داری از این گیاه آسان است و می توانید آن را در گلدان نیز پرورش دهید.

گل پامچال

گل پامچال

2. پلومریا:

این گل به نام پلومریا شناخته می شود. پلومریا یک گل نیمه گرمسیری یا گرمسیری است که مربوط به نواحی اولئاندر است. گل های آن در طول شبانه روز معطر هستند و در شب شدت بیشتری می گیرند. نام های دیگر این گل، یاسمین و چامپا هستند.

پلومریا

پلومریا

3. کلماتیس:

در اواخر تابستان تا پاییز، گل های سفید آن شکوفا می شوند و جلوه ای زیبا به آن می بخشند. رایحه ای بسیار دل انگیز دارند و ماده ای خنک کننده در فضای اطراف خود پخش می کنند.

کلماتیس

کلماتیس

4. یلانگ یلانگ (کانانگا ادوراتا):

بومی جنگل های بارانی آسیا و استرالیا است که در تمام طول سال شکوفه می دهد. عطر آن تا مسافت های دور قابل استنشاق است و مناسب برای رشد در مناطق گرمسیری است.

یلانگ یلانگ (کانانگا ادوراتا)

یلانگ یلانگ (کانانگا ادوراتا)

5. نیکوتینا:

به آن گل توتون نیز می گویند. نیکوتینا بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. گل های کوچک آن هنگام ظهر باز می شوند و رایحه ی دلنشین و غلیظی دارند.

نیکوتینا

نیکوتینا

6. زنبق دره (موگه یا گل برف):

این نوع زنبق ها در بهار شکوفا می شوند و دارای شکوفه های سفید یا صورتی کم رنگ هستند که رایحه آن ها در کل منطقه پخش می شود. این گیاه که در خاک مرطوب رشد مطلوبی دارد، بسیار کم رشد می کند و بسیار مناسب برای پوشش خاکی است.

زنبق دره (موگه یا گل برف)

زنبق دره (موگه یا گل برف)

7. بداغ یا هفت کول:

این گل ها دارای شاخ و برگ های زیبا و معطر هستند. از آن ها به عنوان ادویه کره ای استفاده می شود. همچنین این گل ها در بهار و تابستان شکوفا می شوند.

بداغ یا هفت کول

بداغ یا هفت کول

8. گل مریم:

Rajnigandha نام محلی آن در هند است. بوی اغوا کننده آن در اواسط تابستان نظر ها را به خود جلب می کند. شکوفه های لوله مانند آن ها در تابستان ظاهر می شوند. همچنین در مناطق سردتر نیز می توان آن ها را پرورش داد.

گل مریم

گل مریم

9. اسمانتوس فراگناس:

گل های اسمانتوس فراگناس بومی چین، ژاپن و کامبوج هستند و عطر شیرینی شبیه به زردآلو دارند. آن را Kinmokusei نیز می نامند که در ژاپن به طور گسترده در پاسیو ها و حیاط ها و پیاده رو ها رشد می کند. برخی از باغ داران ژاپنی این درخت کوچک عجیب و غریب را پیشنهاد می کنند.

اسمانتوس فراگناس

اسمانتوس فراگناس

10. نرگس درختی:

این گیاه بومی مناطق سردسیری است و رایحه ای شبیه به نعناع ایجاد می کنند. کسانی که آن را در باغ خود دارند، می دانند که رایحه آن بسیار دلنشین است.

نرگس درختی

نرگس درختی

11. یاس بنفش:

شکوفه های این گل ها در بهار و تابستان باز می شوند. این گل بومی اروپا و آمریکا است و رایحه ای دل انگیز دارند. همچنین می توانید این گل ها را در گلدان پرورش دهید.

یاس بنفش

یاس بنفش

12. بروگمانسیا:

باغبانان اغلب آن را با گل های تاتوره اشتباه می گیرند، اما این دو گل از گونه های مختلفی هستند. این گل رایحه ای دل انگیز در آغاز غروب از خود منتشر می کند و برای رشد به آب و هوای گرم و خشک نیاز دارد. اما با مراقبت زیاد در مناطق سردتر نیز رشد می کند.

بروگمانسیا یا گل تاتوره

بروگمانسیا

13. دافنه:

این گل ها به دلیل رایحه ی جذاب خود، در صنعت عطرسازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به زبان ژاپنی jinchoge نیز نامیده می شود. این گل بومی کره و ژاپن است. تعداد زیادی از باغ داران دافنه را رشد نمی دهند، زیرا به مراقبت های زیادی نیاز دارد. این گیاه زمستانی است و برای مدت کوتاهی در اسفند و فروردین شکوفا می شود.

دافنه

دافنه

14. چلیپا:

این گیاه به سبب رایحه ای که دارد مناسب برای خوش بو کردن باغچه های تان است. این گیاه در مناطق سردسیر پرورش می یابد. شدت رایحه ی آن در بعد از ظهر ها افزایش می یابد. البته در صورت مراقبت های بسیار این گل را می توان در مناطق گرمسیر هم پرورش داد.

چلیپا

چلیپا

15. ماگنولیا چامپاک:

متعلق به خانواده ماگنولیا است و دارای گل های زیبا و کرم رنگ است. عطر شیرینی از خود منتشر می کند که استنشاق آن بسیار دل انگیز است. این گیاه محیط اطراف خود را خنک می کند. ماگنولیا بومی مناطق هیمالیا در جنوب شرقی آسیا است و در تمام طول سال در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و می تواند گرمای محیط را تا 1.1- درجه سانتی گراد، تحمل کند. گران ترین عطرهای دنیا نیز از این گیاه ساخته می شوند.

ماگنولیا چامپاک

ماگنولیا چامپاک

16. یاس رازقی یا یاس عربی:

به عنوان گل ملی فیلیپین شناخته می شود. بومی آسیای جنوب شرقی است و در تابستان های گرم شکوفا می شود. رایحه قوی آن متفاوت از گونه های دیگر گل یاس است و رایحه ای مانند وانیل شیرین دارد.

یاس رازقی یا یاس عربی

یاس رازقی یا یاس عربی

17. سوسن استارگازر:

این گل در سایه رشد می کند و شکل آن طوری است که به نظر می رسد شب ها به ستاره ها نگاه می کند. همه لیلیوم ها معطر هستند، اما رایحه ی این گونه، ترکیبی از همه عطر هاست و عطر و بوی تندی دارد.

سوسن استارگازر

سوسن استارگازر

18. پیچ امین الدوله:

گونه های مختلفی از گیاه پیچ امین الدوله وجود دارد که در همه جا شکوفا می شود و گلی بسیار محبوب در میان کسانی است که عاشق گیاهان معطر هستند. رشد این گیاه می تواند تا ارتفاع تقریبا 4 متر ادامه یابد و محیط گرم را دوست دارند. خوشه های آن ها پر از گل های ریز و درشت است و رایحه ای شبیه به وانیل و عسل دارند.

پیچ امین الدوله

پیچ امین الدوله

19. گل رز:

هیچ لیستی نمی تواند بدون گل های رز باشد. رایحه و ظاهر دوست داشتنی آن باعث محبوبیت این گیاه میان پرورش دهندگان گل و گیاه شده است.

گل رز

گل رز

20. فریزیا:

بومی آفریقای جنوبی است و به دلیل رایحه اش، طرفداران زیادی دارند. گل های آن ها به رنگ های سفید یا زرد هستند که نوع زرد آن دارای رایحه ی غلیظ تری است.

فریزیا

فریزیا

21. سنبل:

خوشه های این گل به رنگ های قرمز، سفید، آبی و رنگ های دیگر هستند. سنبل ها برای چشم جذاب هستند و عطر آن ها شبیه به رایحه ی توت فرنگی است. در آب و هوای سرد و خشک و همچنین منطق استوایی رشد بهتری دارند.

پیاز گل سنبل

سنبل

سنبل

22. یاس:

هر گونه از این گل ها دارای رایحه ی بسیار دل انگیز است و از روغن این گیا ه در آرماتراپی (رایحه درمانی) استفاده می کنند.

یاس

یاس

23. گاردنیا:

تقریبا 30٪ باغبان به Gardenia رأی دادند. دو دلیل برای آن وجود دارد:

  • در همه نوع آب و هوایی رشد می کند.
  • گل های سفید شیری بزرگ آن همانند گلبرگ های گل سرخ بسیار زیبا هستند و بوی جادویی آن ها بسیار دل نگیز است.
  • رایحه ی آن ها در هنگام بارش باران شدید تر می شود.
گاردینا

گاردینا

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *