خوشمزه ها

خواص آلو شابلون خشک شده

آلو خشک خوب

آلو شابلون خشک یک خشکبار بسیار مغذی و دارای خواص متنوع سلامتی است. این خشکبار حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی است، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها که به ما در کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن کمک کند. ما می توانیم آلو را به صورت تازه یا خشک مصرف کنیم. آلو شابلون خشک یا آلو تازه به دلیل بهبود وضعیت سلامتی، مانند رفع یبوست و پوکی استخوان یک خشکبار متفاوت شناخته شده است.

1- مواد مغذی بسیار آلو شابلون حاوی:

آلو شابلون و آلو خشک از نظر مواد مغذی بسیار چشمگیر هستند. این خشکبار علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان، حاوی بیش از پانزده ویتامین و مواد معدنی مختلف می باشند. در اینجا یک نمای کلی از مشخصات تغذیه ای آلو شابلون و آلو شابلون خشک است.

آلو کالیفرنیایی خشک

ویتامین و مواد معدنی آلو شابلون:

کالری آلو شابلون نسبتاً کم است اما حاوی مقدار مناسبی ویتامین و مواد معدنی مهم است. یک آلو شابلون حاوی مواد مغذی زیر است:

انرژی: 30 کالری

 کربوهیدرات: 8 گرم

 فیبر: 1 گرم

 قندها: 7 گرم

 ویتامین آ: پنج درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین ث: ده درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین کا: پنج درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 پتاسیم: سه درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 مس: دو درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 منگنز: دو درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

علاوه بر این، یک آلو شابلون مقدار کمی ویتامین B، فسفر و منیزیم تأمین می کند.

برای مطالعه مقاله تارت زردآلو خشک با شکلات تاهینی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آلو خشک با کیفیت خوب

آلو خشک با کیفیت خوب

ویتامن و مواد معدنی آلو شابلون خشک:

از نظر وزنی، کالری آلو شابلون خشک بیشتر از آلو است. یک وعده آلو خشک 1 اونس (28 گرم) حاوی موارد زیر است:

 انرژی: شصت و هفت کالری

 کربوهیدرات: 18 گرم

 فیبر: 2 گرم

 قندها: 11 گرم

 ویتامین آ: چهار درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین کا: بیست و یک درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین ب2: سه درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین ب3: سه درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 ویتامین ب6: سه درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 پتاسیم: شش درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 مس: چهاردرصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 منگنز: چهاردرصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

 منیزیم: سه درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

فسفر: دو درصد از نیاز روزانه ی بدن انسان

به طور کلی، مقدار ویتامین و مواد معدنی یک وعده آلو شابلون و آلو شابلون خشک کمی متفاوت است. آلو شابلون خشک حاوی ویتامین کا بیشتری نسبت به آلوشابلون است و تا حدودی دارای ویتامین B و مواد معدنی است، علاوه بر این، آلو خشک از نظر کالری، فیبر و کربوهیدرات بالاتر از آلوشابلون تازه است.

قیسی زردآلو

 خلاصه:

محتوای ویتامین و مواد معدنی آلو شابلون و آلو شابلون خشک کمی متفاوت است، اما هر دو مملو از مواد مغذی است. علاوه بر این، آلو شابلون خشک نسبت به آلو تازه دارای کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری است.

برای مطالعه مقاله زردآلو و دیابت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خواص خوب آلو خشک

خواص خوب آلو خشک

2- آب شابلون خشک می تواند یبوست را برطرف کند:

مصرف آلو خشک و آب آلو به دلیل توانایی رفع یبوست کاملاً رایج شده اند. این مصرف تا حدی به دلیل مقدار زیاد فیبر در آلو شابلون خشک است. یک آلو شابلون تازه 1 گرم فیبر فراهم می کند. فیبر موجود در آلو شابلون خشک اغلب نامحلول است، به این معنی که با آب مخلوط نمی شود، این ماده با اضافه شدن به محتویات گوارشی در جلوگیری از یبوست نقش موثری دارد و ممکن است سرعت حرکت محتویات در دستگاه گوارش را تسریع کند.

علاوه بر این، آلو شابلون خشک و آب آلو حاوی سوربیتول است که یک الکل قندی با اثرات ملین طبیعی است. در تحقیقات اخیر ثابت شده است که خوردن آلو خشک در درمان یبوست بسیار موثرتر از انواع ملین دیگر مانند پسیلیوم است که نوعی فیبر است که اغلب برای رفع یبوست تجویز می شود.

در یک تحقیق، افرادی که به مدت سه هفته هر بار 2 اونس (50 گرم) آلو خشک مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که پسیلیوم مصرف کردند قوام و فرکانس اجابت مزاج بهتری را گزارش کردند. لازم به یادآوری است که خوردن زیاد آلو شابلون خشک به طور هم زمان ممکن است منجر به اثرات نامطلوبی مانند اسهال شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است به مقدار یک چهارم تا نیم فنجان (44–87 گرم) در روز مصرف گردد.

اگر از آب آلو استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که 100٪ آب آن بدون قند اضافه باشد. علاوه بر این، اندازه سهم مصرفی روزانه ی خود را، خود را به 4-8 اونس (118-237 میلی لیتر) در روز محدود کنید.

 خلاصه:

آلو شابلون خشک و آب آلو به دلیل داشتن فیبر و سوربیتول در رفع یبوست موثر می باشد.

آلو خاکی خشک اسلایس

3- شابلون خشک سرشار از آنتی اکسیدان:

آلوها و آلو شابلون خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد مفید هستند. آنها به ویژه دارای آنتی اکسیدان های پلی فنولی هستند که تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان دارند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند. در حقیقت، برخی مطالعات نشان داده اند که آلو شابلون در مقایسه با سایر میوه های معروف مانند شلیل و هلو، بیش از دو برابر بیشتر آنتی اکسیدان پلی فنول دارد.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی بر موشهای آزمایشگاهی نشان می دهد که پلی فنولهای موجود در آلو و آلو شابلون خشک دارای اثرات ضد التهابی قدرتمندی هستند و همچنین توانایی جلوگیری از آسیب به سلولهایی را دارند که اغلب منجر به بیماری می شوند.

در یک مطالعه آزمایش لوله ای، پلی فنول های موجود در آلو شابلون خشک به طور قابل توجهی، پارامترهای التهابی مرتبط با بیماری های مفصلی و ریوی را کاهش می دهند. به نظر می رسد آنتوسیانین ها، نوع خاصی از پلی فنول؛ “فعال ترین” آنتی اکسیدان هایی هستند که در آلو و آلو شابلون خشک وجود دارد.

این پلی فنل فواید سلامتی بالایی دارد که از آن جمله می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان اشاره نمود. با وجود این که همه این یافته ها امیدوار کننده هستند، اما مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

 خلاصه: آلو و آلو شابلون خشک سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنلی هستند که ممکن است با کاهش التهاب، خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش دهد.

برای مطالعه مقاله آلو بخارا در بارداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آلو خشک خوب

آلو خشک خوب

4- آلو شابلون خشک به کاهش قند خون کمک می کنند:

آلو شابلون دارای خواصی است که می تواند به کنترل قند خون کمک کند. علیرغم اینکه مقدار زیادی کربوهیدرات دارد، به نظر نمی رسد که مصرف آلو و آلو شابلون خشک باعث افزایش قابل توجهی در سطح قند خون شود. این امر به توانایی آنها در افزایش سطح آدیپونکتین نسبت داده می شود، هورمونی که در تنظیم قند خون نقش دارد.

علاوه بر این، فیبر موجود در آلو شابلون ممکن است تا حدی تاثیر مثبتی بر قند خون داشته باشد. فیبر میزان جذب کربوهیدرات بعد از غذا توسط بدن را کاهش می دهد و باعث می شود قند خون به جای جهش های ناگهان ی، به تدریج افزایش یابد. علاوه بر این، مصرف میوه هایی مانند آلو و آلو خشک شابلون با خطر کمتری دیابت نوع 2 همراه است. با این حال، بایستی مطمئن شویم که اندازه سهم خود را کنترل کنیم، زیرا آلو خشک کالری زیادی داشته و پرخوری آن آسان است. اندازه مصرف آن یک چهارم تا نیم فنجان (44–87 گرم) است.

 خلاصه: آلو شابلون و آلو شابلون خشک منبع خوبی از فیبر هستند و نشان داده شده است که سطح آدیپونکتین را کاهش می دهد. هر دو ویژگی ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد.

آلو شابلون خشک

5- آلو شابلون خشک باعث سلامت استخوان می شود:

آلو شابلون خشک برای بهبود سلامت استخوان مفید می باشد. برخی مطالعات، مصرف آلو شابلون خشک را با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای ضعیف کننده استخوان مانند پوکی استخوان مرتبط دانسته اند، که در اثر کاهش تراکم استخوان مشخص می شود. نه تنها نشان داده شده که آلو شابلون خشک از ضعف استخوان جلوگیری می کند، بلکه ممکن است به ترمیم سلول های استخوانی کمک نماید.

هنوز دلیلش مشخص نیست که چرا آلو شابلون خشک این اثرات مثبت را بر سلامت استخوان دارد. با این حال، تصور می شود که محتوای آنتی اکسیدان و توانایی آنها در کاهش التهاب نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آلو شابلون خشک ممکن است باعث افزایش برخی از هورمون های خاص در تشکیل استخوان شود.

آلو شابلون خشک همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که دارای اثرات محافظتی استخوان هستند، از جمله می توان به ویتامین کا، فسفر، منیزیم و پتاسیم اشاره نمود. در حالی که همه این یافته ها مثبت هستند، اما بیشتر شواهد موجود مربوط به آلو خشک و سلامت استخوان بر اساس نتایج مطالعات حیوانات و لوله آزمایش است.

با این حال، حداقل تحقیقات انسانی که در مورد مصرف این خشکبار بر سلامت استخوان انجام شده است، نتایج امیدوار کننده ای را به بار آورده است. در مقایسه با سایر میوه ها، به نظر می رسد که آلو شابلون خشک در جلوگیری و از بین بردن از دست دادن استخوان موثرتر باشد.

 خلاصه: آلو شابلون خشک دارای خواص مختلفی است که ممکن است با جلوگیری از ضعف استخوان، برای سلامتی استخوان مفید باشد، که ممکن است خطر بیماری هایی مانند پوکی استخوان را کاهش دهد.

آلو سیاه

آلو سیاه

6- برای سلامتی قلب مفید:

مصرف آلو شابلون و آلو شابلون خشک به طور منظم ممکن است اثر محافظتی بر سلامت قلب داشته باشد. توانایی این میوه (و خشکبار) در کاهش فشار خون بالا و سطح کلسترول، که از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند، مورد مطالعه قرار گرفته است.

در یک مطالعه ی آزمایشی که به مدت هشت هفته هر روز صبح آب آلو می نوشیدند و سه یا شش عدد آلو شابلون خشک می خوردند با گروهی که فقط یک لیوان آب با معده خالی می نوشیدند مقایسه شد، کسانی که آلو شابلون و آب آلو را مصرف کردند به طور قابل توجهی از فشار خون، کلسترول کل و کلسترول LDL “بد” نسبت به گروهی که آب می نوشیدند، پایین تر داشتند.

مطالعه دیگری نشان داد مردانی که با کلسترول بالا تشخیص داده شده بودند، پس از هشت هفته مصرف 12 عدد آلو خشک در روز، سطح کلسترول LDL پایین تری داشتند. چندین مطالعه روی حیوانات نتایج مشابهی را ارائه داده است.

به طور کلی، به نظر می رسد موش هایی که از آلو شابلون خشک و آب آلو تغذیه می کنند سطح کلسترول پایین تری دارند و کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهند. با این حال، مستقیما این نتایج را نمی توان به انسان تعمیم داد.

به نظر می رسد اثرات مثبت آلو و آلو شابلون خشک بر روی عوامل خطر بیماری های قلبی به دلیل محتوای بالای فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان آنها باشد. در حالی که نتایج این مطالعات امیدوار کننده است، به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در مورد انسان برای تایید اثرات مصرف آلو و آلو خشک شابلون بر محافظت از قلب مورد نیاز است.

 خلاصه: آلو و آلو شابلون خشک به دلیل نقش بالقوه آنها در کاهش فشار خون و سطح کلسترول، ممکن است سلامت قلب را تقویت کنند.

بذر آلو خرمایی

7- افزودن آسان به رژیم غذایی:

آلو و آلو خشک به راحتی و راحت در رژیم غذایی قرار می گیرند. می توانید آنها را به تنهایی بخورید یا در اسموتی ها و سالادها از آنها لذت ببرید، مانند دستور العمل های زیر:

سالاد اسفناج، ریحان و آلو

اسموتی آلو دارچین

سالاد ماکارونی با مرغ سوخاری و آلو

سالاد تابستانی آووکادو آلو

سالاد آلو، نارنج، رازیانه و پیاز

آلو شابلون خشک را در صورتی که بخیسانیم می توان آب آن را به عنوان یک نوشیدنی پرخاصیت میل کرد و به طور معمول در خورشت خورده می شود، این روند ترکیب آنها با آب و سپس جوش آمدن است، همانطور که در این دستورالعمل وجود دارد.

 خلاصه: افزودن آلو و آلوشابلون خشک به رژیم غذایی ساده است. آنها را می توان به چندین روش مختلف تهیه کرد و در بسیاری از انواع دستور العمل ها طعم عالی دارد.

پودر زردآلو

پی نوشت:

آلو میوه ای بسیار مغذی است. هم آلو و هم آلو شابلون خشک منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. علاوه بر این، آنها چندین ویژگی خاص دارند که ممکن است خطر بسیاری از بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت را کاهش دهد. علاوه بر این، آنها طعم خوشمزه ای دارند و به آماده سازی کمی نیاز دارند، بنابراین ترکیب آنها در رژیم غذایی آسان است.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *