مطالب دیگر

آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا آلویی به نسبت روشن تر از آلو شابلن و خورشتی است. این میوه خشک یکی از سالم ترین انواع خوراکی ها در سراسر جهان محسوب می شود. به زبان دیگر آلوها برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید هستند و فواید تندرستی زیادی دارند. بزرگترین مزیت این میوه خشک این است که به ندرت عوارض جانبی دارد. با پزشک خود در مورد مصرف آلو ها مشورت نمایید، اما اکثر پزشکان مصرف آلوها (بخارا یا شابلن) را در دوران بارداری توصیه می کنند. زیرا این خوراکی برای سلامتی و رشد کودکتان مفید است.

خوردن آلو خشک در بارداری:

خوردن آلو خشک در دوران بارداری در حد تعادل کاملا بی خطر و سالم است. هر دوره ی بارداری، ویژگی های خاص خود را دارد و اینکه چه مقداری آلو خشک در روز مصرف شود بستگی تمام عیاری به سلامت بدن کودک و سوابق پزشکی تان دارد. بهترین راهنمایی شما پزشک دائم شما خواهد بود تا در مورد میزان مصرف این خشکبار هوس برانگیز، شما را راهنمایی نماید. در ادامه به چند نمونه از فواید آلو خشک می پردازیم.

خرید آلو شابلون خشک

1. جلوگیری از یبوست و اعوجاج روده:

بانوان هنگام بارداری، به احتمال زیاد به دلیل تغییرات هورمونی مختلف، دچار مشکلات روده یا یبوست خواهند شد. در دوران بارداری بدن مادر، استروژن بیشتری تولید می کند تا رشد مناسب بدن کودک تضمین کند. این می تواند باعث کندی گوارش شود و منتج به یبوست گردد. پروژسترون هورمون دیگری است که بدن مادر در دوران بارداری آزاد می کند. عضلات روده را شل کرده و نرم می کند. ماهیچه هایی که دیواره های خارجی ناحیه روده را تشکیل می دهند در دوران بارداری به دلیل تولید پروژسترون نرم می شوند و این اتفاق گوارش غذا را تا بیرون آمدن سخت می کند.

برای مطالعه مقاله طرز خشک کردن آلو می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آلو بخارا تازه

آلو بخارا تازه

2. جلوگیری از کم خونی و متعادل کردن سطح آهن خون:

آهن یکی از اصلی ترین مواد مغذی است که برای رشد و نمو جنین بسیار حیاتی است. آلوها منبع غنی از آهن هستند. در دوره بارداری، میزان نیاز آهن به میزان قابل توجهی بالا می رود. خوردن وعده های غذایی منظم روزانه ممکن است کافی نباشد. مهم است که برای مقابله با کمبود آهن، از میان وعده های غذایی مانند آلو خشک هم استفاده کنیم. خوردن آلوها در ساخت هموگلوبین کمک می کند و از کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می کند. همچنین به مادر و کودک در ساختن یک محیط مقاوم و ایمن در برابر بیماری ها کمک می کند. آلو خشک به عنوان میان وعده، به حفظ سطح انرژی و تسکین عصب نیز کمک می کند.

خرید میوه خشک مخلوط

3. کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی:

آلو خشک حاوی پتاسیم می باشد که این ماده معدنی به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین توان بدن را در مقابل افسردگی و اضطراب، بسیار بالا می برد. بتا کاروتن و ویتامین آ موجود در آلو خشک کمک به رشد سیستم بینایی جنین می کند. خوردن آلو تاثیر فوق العاده ای بر سلامت پوست مادر و کودک دارد.

برای مطالعه مقاله خشکبار مفید یا مضر می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آلو بخارا خشک

آلو بخارا خشک

4. جلوگیری از درد مفاصل:

اغلب مادران ممکن است خاطرات بدی از درد مفاصل داشته باشند. برخی قرص ها به دلیل مواد شیمیایی ممکن است عوارض داشته باشند، در حالی که خوردن آلوهای خشک در کاهش دردهای مفصلی مناسب است. مواد مغذی آلو ها از التهابات دوران بارداری جلوگیری می کند.

5. جلوگیری از تهوع:

خوردن آلو خشک می تواند روشی طبیعی و سالم برای جلوگیری از حالت تهوع باشد. خوردن آلو خشک در دوران بارداری بسیار مفید است، اما خوردن آن ممکن است نفخ یا اسهال هم ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که آلوها را فقط بعد از مراجعه به پزشک و درک میزان دوز روزانه مصرف می کنید.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *