آموزش باغبانی

خشک کردن گیاهان در ماکروویو

خشک کردن گیاهان در ماکروویو

هزاران سال است که از گیاهان در تهیه غذا برای عطر و طعم غذا استفاده می شود، به عنوان عطرهایی برای ایجاد بوی مطبوع، ضد عفونی کننده ها، محافظت از ما در برابر میکروب ها، به عنوان داروها – برای بهبودی ما در هنگام بیماری جایگزین پول هستند. امروزه ما هنوز از گیاهان دارویی برای همان اهداف استفاده می کنیم، اما نه به عنوان پول! کتاب های آشپزی پر از پیشنهادات در مورد افزودن گیاهان هنگام پخت و پز است، اما گاهی اوقات دستور العمل مورد علاقه شما گیاهان خشک را می طلبد. می توانید به فروشگاه بروید و گیاهان خشک را خریداری کنید، اما راه ساده تری وجود دارد. از مایکروویو خود استفاده کنید.!

مراحل خشک کردن گیاهان در ماکروویو:

در ادامه مقاله به چگونگی خشک کردن گیاهان در مایکروویو می پردازیم.

گیاهانی را که می خواهید انتخاب کنید:

توصیه می شود گیاهان را قبل از گل دهی برداشت کنید. گیاهان تازه ،که هنوز سبز و لطیف هستند را انتخاب کنید. اواسط صبح بهترین زمان از روز برای جمع آوری برگ های تازه گیاه است. اگر آنها را صبح خیلی زود برداشت کنید، ممکن است روی برگها را شبنم پوشانده باشد.

در صورت برداشت در اواخر روز، گرما ممکن است بیش از حد شدید باشد و باعث شود که گیاهان شما قبل از اینکه فرصتی برای برداشت کردن آنها داشته باشید، پژمرده شوند. پیازچه در بهار و تابستان به سرعت رشد می کند. به همان شکلی که برای استفاده به آنها احتیاج دارید.

گیاهانی را که می خواهید انتخاب کنید

گیاهانی را که می خواهید انتخاب کنید

هر گونه برگ رنگ پریده یا پوسیده را از بین ببرید:

برگ های گیاهان را از روی ساقه جدا کنید.

هر گونه برگ رنگ پریده یا پوسیده را از بین ببرید

هر گونه برگ رنگ پریده یا پوسیده را از بین ببرید

گیاهان را بشویید:

داخل آبکش آب خنک را روی گیاهان بریزید. اگر سالادساز دارید، از آن برای خشک کردن گیاهان، هر بار چند شاخه استفاده کنید. اگر سالاد ساز ندارید، گیاهان را بین لایه های حوله کاغذی خشک کنید و به آرامی لمس کنید تا آب بیشتر خارج شود.

گیاهان را بشویید

گیاهان را بشویید

گیاهان را روی حوله کاغذی بگذارید:

گیاهان را روی حوله کاغذی بگذارید. روی آن را بپوشانید، اما اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی گیاه روی آن قرار ندارد. یک حوله کاغذی دیگر روی گیاهان قرار دهید.

گیاهان را روی حوله کاغذی بگذارید

گیاهان را روی حوله کاغذی بگذارید

دستمال کاغذی را در مایکروویو قرار دهید:

بگذارید حدود 2 دقیقه خشک شوند. هر 30 ثانیه آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسوخته اند.

دستمال کاغذی را در مایکروویو قرار دهید

دستمال کاغذی را در مایکروویو قرار دهید

حوله کاغذی را از مایکروویو خارج کنید:

حوله کاغذی را از مایکروویو خارج کنید و بگذارید گیاهان برای چند دقیقه استراحت کنند. به این ترتیب رطوبت مایکروویو در هوا تبخیر می شود.

حوله کاغذی را از مایکروویو خارج کنید

حوله کاغذی را از مایکروویو خارج کنید

گیاهان خود را انبار کنید:

یک ظرف تیره رنگ برداشته و گیاهان خود را در آن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ظرف را از گرما و نور دور نگه دارید. همچنین می توانید از کیسه های ضد آب و مهر و موم شده استفاده کنید. فراموش نکنید که گیاهان خود را با نام گیاه و تاریخ خشک شدن آن برچسب بزنید.

گیاهان خشک بهتر است در عرض یک سال استفاده شوند. همانطورکه گیاهان شما رنگ خود را از دست می دهند ، در عین حال طعم خود را نیز از دست می دهند.

گیاهان خود را انبار کنید

گیاهان خود را انبار کنید

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله روشهای خشک کردن گیاهان دارویی دعوت می نماید.

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *