آموزش باغبانی

روش پیوند زدن گیاهان با تصویر

نحوه انتقال گیاهان دارویی

داشتن باغ شخصی گیاهان یک سرمایه عالی برای هر خانه است. گیاهان تازه نه تنها طعم بهتری دارند، بلکه در نهایت با در اختیار داشتن ادویه جات مورد نیاز، پول خود را پس انداز می کنید.

اگرچه به نظر طاقت‌ فرسا است، اما رشد و نگهداری گیاهان ساده است. شما می توانید بذر گیاهان را در هر فروشگاه مواد غذایی محلی، به همراه نهال های کاشته شده پیدا کنید. حتی دشوارترین کار، یعنی پیوند زدن، با ابزار و دانش صحیح آسان است.

بخش اول: آماده شدن برای پیوند زدن

در بخش اول مقاله به چگونگی پیوند زدن گیاه می پردازیم.

مطمئن شوید که نهال گیاهان شما آماده است:

از آنجا که پیوند زدن برای گیاه سخت است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید آنها به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند منتقل شوند. برای بررسی این موضوع، ببینید آیا نهال های گیاهان “برگ های واقعی” خود را رشد داده اند یا خیر. این باید دومین مجموعه برگ گیاهان باشد که برخلاف برگ های اولیه طبیعی نازک و ساده، پرتر و بالغ خواهد بود. آنها باید بعد از 5-6 هفته ظاهر شوند.

  • یک قانون خوب این است که صبر کنید تا ارتفاع نهال شما به حدود 7.5 سانتی متر برسد.
  • همچنین باید از سالم بودن نهال اطمینان حاصل کنید. برگ های زرد یا فر یا سایر علائم ضعف را بررسی کنید. فقط گیاهان سالم خود را پیوند دهید.
  • شما همچنین باید مطمئن شوید که نهال گیاه داخل گلدان ریشه تشکیل داده است، اما انجام این کار بدون دراوردن گیاه از گلدان دشوار است.
مطمئن شوید که نهال گیاهان دارویی شما آماده است

مطمئن شوید که نهال گیاهان دارویی شما آماده است

نهال خود را آبیاری کنید:

شما باید این کار را حدود دو ساعت قبل از اینکه سعی کنید نهال خود را انتقال دهید، انجام دهید. گیاهان باید قبل از جابجایی تا حد ممکن قوی باشند تا پس از پیوند رشد بیشتری داشته باشند. آب اطمینان حاصل می کند که خاک سست است و از هم جدا می شود، که به شما کمک می کند تا نهال های خود را سریع انتقال دهید. مراقب باشید به اندازه کافی آب برای مرطوب شدن خاک استفاده کنید.

نهال خود را آبیاری کنید

نهال خود را آبیاری کنید

خاک را در گلدان مورد استفاده خود بریزید:

شما باید از خاک گلدان مرطوب استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قرار گرفتن پایه ساقه نهال در قسمت بالای گلدان وجود دارد. این باید بسته به اندازه نهال شما 3 تا 5 سانتی متر زیر لبه گلدان باشد. همچنین باید مطمئن شوید که خاک را فشرده نمی کنید. نباید شل باشد، اما نباید فشرده نیز شود وگرنه ادامه شکل گیری ریشه ها دشوار است.

شما همچنین می توانید به ته گلدان خود سنگ اضافه کنید تا به تخلیه آب کمک کند. زهکشی مناسب برای بسیاری از گیاهان مانند رزماری و مریم گلی ضروری است. سعی کنید برای گیاهان یک شکل 6-8 گلدان وبرای گیاهان چندگانه 10 گلدان به بالا استفاده کنید. مطمئن شوید گلدان های شما سوراخ تخلیه دارند.

خاک را در گلدان مورد استفاده خود بریزید

خاک را در گلدان مورد استفاده خود بریزید

بخش دوم: نهال های خود را جابجا کنید

در دومین بخش از مقاله به جابجایی نهال ها می پردازیم.

نهال های خود را از گلدان آنها بیرون آورید:

اگر نهال های شما در یک گلدان کوچک کاشته شده اند، دست خود را روی زمین قرار دهید و نهال را بین انگشتان بگیرید. سپس گلدان را به آرامی برگردانید و آن را تکان دهید تا خاک آن خارج شود. با این حال، اگر ریشه نهال هایتان گلوله ای است، به راحتی پوست اطراف خاک را جدا کنید.

نهال های خود را از گلدان آنها بیرون آورید

نهال های خود را از گلدان آنها بیرون آورید

در خاک گلدان خود یک سوراخ کوچک ایجاد کنید:

این کار را می توانید با دست یا بیلچه انجام دهید. اگر قصد انتقال دادن بیش از یک نهال را دارید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای ایجاد چندین سوراخ بدون ازدحام بیش از حد گیاهان را دارید. هر سوراخ باید به اندازه کافی عمیق باشد که بتوانید ریشه گیاه را داخل آن بگذارید.

اگر از تعداد نهال در هر گلدان مطمئن نیستید، یک قانون معمول که باید بخاطر بسپارید این است که گلدان 20 سانتی متر یا کوچکتر باید فقط یک گیاه داشته باشد، و یک گلدان 25 سانتی متری یا بزرگتر می تواند چندین گیاه داشته باشد.

در خاک گلدان خود یک سوراخ کوچک ایجاد کنید

در خاک گلدان خود یک سوراخ کوچک ایجاد کنید

نهال های خود را داخل سوراخ قرار دهید:

پس از قرار دادن، خاک روی نهال خود بریزید و آن را به آرامی فشار دهید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید خاک محکم باشد، اما خیلی فشرده نباشد. همچنین باید مطمئن شوید که نهال شما دفن نشده است. باید بتوانید برگها و کمی ساقه آن را ببینید.

نهال های خود را داخل سوراخ قرار دهید

نهال های خود را داخل سوراخ قرار دهید

بخش سوم: تمام کردن انتقال گیاه

در آخرین بخش این مقاله به تمام کردن انتقال گیاه می پردازیم.

نهال های خود را آبیاری کنید:

شما باید پایه نهال های خود را آبیاری کنید، زیرا ریختن آب بر روی برگ ها به آنها آسیب می رساند. همچنین باید آنها را آبیاری کنید تا زمانی که ببینید مقداری از آب از ته گلدان خارج می شود.

نهال های خود را آبیاری کنید

نهال های خود را آبیاری کنید

نهال ها را ابتدا در سایه قرار دهید، سپس به آفتاب ببرید:

نباید آنها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید تا زمانی که با گلدان جدید خود سازگار شوند. نور و گرمای مستقیم به گیاه آسیب می رساند و ممکن است از رشد آن جلوگیری کند. در عوض، سعی کنید به تدریج نهال ها را هر از چند گاه در معرض نور خورشید قرار دهید.

نهال ها را ابتدا در سایه قرار دهید

نهال ها را ابتدا در سایه قرار دهید

نهال های خود را بررسی کنید:

حتی پس از پیوند، باید رشد نهال های خود را به طور منظم بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که ریشه ها در گلدان رشد کرده و جا افتاده اند. می توانید با چرخاندن گلدان گیاه خود در کنار آن و ضربه آرام به گلدان، آن را امتحان کنید. با این حال، اگر گیاه شما علائم مثبت رشد دارد، احتمالاً در خانه جدید خود ریشه دوانده است.

نهال های خود را بررسی کنید

نهال های خود را بررسی کنید

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *