گیاهان دارویی و ادویه ها

تاثیر رزماری روی پوست و مو

رزماری برای مو و پوست

مراقبت از موها همواره یکی از بزرگترین چالش های زیبایی و مراقبتی است که افراد در طول عمر خود با آن مواجه بوده اند. رزماری گیاهی است که از سال ها پیش به عنوان دارویی موثر برای تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می گرفته است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تاثیر رزماری روی پوست و مو بقدری محسوس است که از صد ها سال پیش از این محصول جهت تحریک و بر انگیختن رشد موها و جلوگیری از سفیدی زودرس آنها و نیز جلوگیری از پیری زودرس پوست استفاده می شده است.

خرید ادویه رزماری

در بسیاری از محصولانی که در لابراتوارهای مختلف آرایشی و بهداشتی جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو تولید می شوند، گیاه رزماری و یا فرآورده های آن مشاهده می شود. روغن رزماری و یا عصاره آن یکی از ساده ترین و در دسترس ترین محصولات طبیعی است که از گذشته تا به حال جهت درمان ریزش موها و نیز تقویت آنها می توان استفاده نمود.

رزماری برای مو

رزماری برای مو

تاثیر رزماری بر مو:

درمان شوره سر:

روغن رزماری یکی از مواد طبیعی است که با داشتن خاصیت ضد التهابی از ایجاد التهاب پوست سر و در نتیجه پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. جهت درمان شوره سر چند قطره روغن رزماری را به شامپو اضافه نموده و موها را با آن شستشو دهید. پس از یک ماه استفاده از این شامپو شوره سر به طور کامل درمان می شود.

جلوگیری و درمان سفیدی موها:

روغن رزماری با تغذیه موها مانع از سفیدی زودرس موها می شود. به مدت دو هفته موهای خود را با مخلوط روغن نارگیل و روغن رزماری ماساژ داده و با آب گرم و شامپو شستشو دهید.

تقویت مژه و ابرو با روغن رزماری:

روغن رزماری با تغذیه فولیکول موی ابرو و مژه و افزایش گردش خون در ابرو و مژه موجب پر پشت شدن آنها می شود.

رزماری برای پوست

رزماری برای پوست

تقویت مو با روغن رزماری:

در روش اول، چند قطره از روغن رزماری را روی کف دست بریزید و بر روی موها ماساژ دهید تا کاملا جذب مو شود. تا حد امکان چند ساعت بر روی مو آن را نگهداری در غیر اینصورت بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

در روش دوم، یک قاشق روغن نارگیل را به همراه یک قاشق روغن کرچک به مدت 2 دقیقه گرم نموده و 4 قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت دو بار در هفته بر روی موها ماساژ داده و بعد از 15 دقیقه با آب گرم و شامپو بشویید.

خرید بذر رزماری

تقویت و درمان ریزش مو با رزماری دم کرده:

برگهای گیاه رزماری را درون مقداری آب ریخته و به قدری می جوشانیم تا رنگ آن تیره تر شود. این محلول را بعد از حمام بر روی موها به صورت ماسک استفاده می کنیم. بعد از استفاده نباید موها را آبکشی کنیم.

نرمی و براقیت مو با سرکه رزماری:

مقداری سرکه سیب را با برگهای تازه و له شده رزماری ترکیب کرده و به مدت 2 تا 4 هفته آن را به صورت در بسته نگهداری کنید. بعد از این مدت، سرکه رزماری آماده استفاده می باشد. بعد از هر بار استحمام، یک چهارم لیوان از سرکه رزماری را با آب مخلوط نمایید و موها را به آن آغشته نموده اجاز دهید روی موها خشک شود. اینکار موجب براقیت و نرمی موها می شود.

تقویت مو با استفاده از اسانس رزماری در شامپو روزانه:

برای این منظور یک چهارم لیتر آب مقطر را بجوشانید و یک الی دو شاخه رزماری خشک را به آن اضافه نمایید. درب ظرف را بگذارید و زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید به مدت 5 ساعت داخل آب باقی بماند. محلول را صاف نموده و در داخل یخچال نگهداری نمایید. یک چهارم فنجان از این محلول را با یک فنجان شامپو روزانه یا نرم کننده مخلوط نموده و سر را با آن شستشو دهید.

روغن رزماری برای مو

روغن رزماری برای مو

تاثیر رزماری روی پوست:

رزماری به جهت داشتن آنتی اکسیدانهای قوی و ضد التهابی خود دارای خاصیت ضد پیری و جوانسازی پوست می باشد. خاصیت جوانسازی اسانس رزماری از برگهای آن بیشتر است.

درمان آکنه و جوش:

جهت درمان جوش و آکنه، هر روز مقداری از روغن رزماری را روی صورت مالیده و پس از 20-15 دقیقه با حوله مرطوب تمیز نمایید.

درخشان کننده پوست:

روزغن رزماری با بهبود عملکرد گردش خون در زیر پوست، موجب درخشان و سفید شدن پوست می شود.

خرید شکر رزماری

جوان کننده پوست:

روغن رزماری حاوی مواد مغذی می باشد که با تغذیه پوست موجب از بین رفتن چین و چروک وبازسازی سلولهای آن می شود. جت رفع چین و چروک پوست،یک قاشق چای سبز سرد شده را با نصف قاشق غذاخوری عسل و 3 قطره روغن رزماری ترکیب نموده و به کل صورت بجز اطراف چشم ها بمالید و 7 دقیقه بعد با آب ولرم شستشو دهید.

درمان طبیعی آفتاب سوختگی:

برای درمان آفتاب سوختگی چند قطره روغن رزماری را با 2 قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق غذاخوری ترکیب نموده و بر روی محل آفتاب سوخته استفاده نمایید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید.

برای مطالعه مقاله چگونگی رشد رزماری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

رزماری برای مو

رزماری برای مو

پاکسازی پوست صورت:

2 تا 3 قاشق روغن رزماری را داخل 3 فنجان آب ریخته و پوست صورت را به مدت 5 دقیقه بخور دهید.

درمان پف و سیاهی زیر چشم:

یک قطره روغن رزماری را با 3/4 قاشق چایخوری روغن فندق مخلوط کنید و به دور چشم ها بمالید و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

پودر نمک و رزماری و ریحان

درمان سلولیت:

روغن رزماری به جهت بهبود جریان خون و نیز دارا بودن خاصیت چربی سوزی موجب از بین رفتن سلولیت می شود.

درمان لکه های پوستی:

روغن رزماری موجب از بین رفتن لکه های تیره روی پوست می شود.

درمان ترکهای پوستی:

روغن رزماری به طور چشمگیری باعث از بین رفتن ترکهای ناشی از بارداری یا چاق شدن می شود.

برای خرید گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *