سبزیجات

انواع گل کلم

انواع مختلف گل کلم

گل کلم گیاهی یک ساله است که به سبزیجات چلیپایی یا خانواده کلم تعلق دارد. این ماده از آسیای صغیر منشأ گرفته و اولین بار در 600 سال قبل از میلاد مسیح در ترکیه کشت شده است. این گیاه در قرن 16 در اروپا رایج شد اما در آغاز قرن 20 در آمریکا کشت شد.

صدها نوع گل کلم وجود دارد که از نظر رنگ، اندازه، شکل، طعم و ترکیب غذایی متفاوت هستند. به غیر از رنگ سفید، گل کلم ها در رنگ های دیگری مانند سبز، بنفش، نارنجی، قهوه ای و زرد نیز وجود دارند.

بذر گل کلم سبز شانون

گل کلم سبز:

یک نوع گل کلم سبز رومانسکو (Romanesco) نامیده می شود، سبز لیمویی است که دارای قله های نوک تیز در سطح است. آنها سرهای کوچکی دارند، از نظر کیفیت بسیار کم تر از بسیاری از انواع دیگر گل کلم هستند و این گیاه از انرژی کمتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است.رومانسکو دارای طعم مهره ای ملایم، بسیار شبیه کلم بروکلی است و یک بشقاب غذای بسیار جذاب درست می کند.

گل کلم سبز را گل کلم نیز می نامند و در انواع مختلفی موجود است. از اوایل دهه 1990، این نوع گل کلم ها در سراسر اروپا و ایالات متحده به صورت تجاری در دسترس هستند و انواع مختلف شناخته شده دیگر شامل Vorda ،Alverda و الهه سبز است. انواع رومانسکو شامل ورونیکا و مناره است.

برای مطالعه مقاله نحوه پرورش گل کلم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل کلم سبز از انواع گل کلم

گل کلم سبز از انواع گل کلم

گل کلم پرتقالی:

این نوع گل کلم Cheddar نیز شناخته می شود، این یک نوع ترکیبی است که موادی را تولید می کند که دارای رنگ نارنجی روشن هستند. آنها حاوی رنگدانه نارنجی بیشتری هستند که به عنوان بتاکاروتن شناخته می شود که پیش ماده ویتامین A است و به دلیل اینکه مقاوم هستند، گیاه را به خوبی نگه می دارند. حتی وقتی زمان برداشت گل نباشد.

بذر گل کلم زرد

در واقع وقتی این نوع گل کلم را می پزید، رنگ آن بیشتر روشن و عمیق می شود و به دلیل ماندگاری آنها، می توانید گیاهان را به جای یک باره، در زمان های مختلف برداشت کنید و همچنان از طعم و بافت آنها لذت ببرید. دسته گل نارنجی یکی دیگر از انواع گل کلم نارنجی است.

گل کلم پرتقالی از انواع گل کلم

گل کلم پرتقالی از انواع گل کلم

گل کلم بنفش:

گل کلم گرافیتی و بنفش هر دو رنگ بنفش چشمگیری دارند که لطیف و دارای عطر و طعم ملایمی هستند. شما می توانید این نوع گل کلم ها را بپزید یا آنها را در سالاد خود بریزید و در حالی که گل کلم گرافیتی حتی بعد از پخت نیز رنگ بنفش خود را حفظ می کند، اما سر آن سبز رنگ خواهد شد. گیاهان گل کلم بنفش مانند سایر گل کلم ها، پر از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و برای شما بسیار سالم هستند و طعم عالی دارند.

بذر گل کلم بنفش

رنگ بنفش موجود در این نوع گل کلم از رنگدانه های محلول در آب حاصل می شود که در شراب قرمز و کلم نیز یافت می شود و انواع ارغوانی شامل شنل بنفش و ملکه بنفش است که نوع دوم آن رنگ بنفش بسیار واضحی دارد و طعم آن به صورت خام بسیار عالی است. در جنوب ایتالیا و بریتانیا، نوعی کلم بروکلی وجود دارد که جوانه های ریزی دارد و گل کلم بنفش نامیده می شود، اگرچه از نظر فنی در این گروه قرار نمی گیرد.

برای مطالعه مقاله معرفی کلم قمری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل کلم بنفش از انواع گل کلم

گل کلم بنفش از انواع گل کلم

گل کلم سفید:

در واقع انواع مختلفی از گل کلم سفید وجود دارد، از جمله ابر سفید و هیبرید سفید زودرس، اما تمام گل کلم سفید شامل ساقه سفید یا سر جوانه های گل است که با برگهای محصور احاطه شده است.

ساقه قسمت خوراکی گیاه است و هر چه بیشتر رشد کند بزرگتر میشود و در نهایت یک رنگ سفید خالص و بدون شاخه های کناری ظاهر می شود. برخی تحمل یخبندان بهاری یا پاییزی را دارند، در حالی که برخی دیگر خیلی زود بالغ می شوند. اما گل کلم سفید رایج ترین و محبوب ترین نوع گل کلم است.

گلوله برفی نوع دیگری از گل کلم سفید است که در سال 1888 به آمریکای شمالی معرفی شد. این رنگ سفید برفی است و دارای یک سر 15 سانتی متری است که روی آن ساقه هایی کاملا محکم بسته شده است. برداشت فقط کمی بیش از دو ماه طول می کشد و در آفتاب کامل با خاکی که کمی اسیدی باشد بهتر است.

بذر گل کلم سفید

انواع دیگر گل کلم سفید شامل پادشاه برفی است که قطر آن می تواند تا 20 سانتی متر باشد. تاج سفید، که فقط به 7.50 یا 10 سانتی متر می رسد و کلاغ برفی که قطر آن به 20 سانتی متر می رسد و در کمتر از 60 روز به بلوغ می رسد. یکی از ویژگی های جالب گل کلم سفید این است که در حین رشد نیاز به سفید شدن دارد.

این بدان معنی است که ساقه باید کاملاً در برگهای سبز بیرونی محصور شود تا رنگ سفید حفظ شود و پس از برداشت، طعم آن درست شود. در حقیقت بسیاری از انواع گل کلم سفید خود را سفید می کنند، به این معنی که برگ ها نیز می توانند از آن در برابر اثرات مخرب خورشید محافظت کنند. انواع گل کلم سفید که از نوع خود سفید کننده هستند شامل آند، تاج برف، گلوله برفی زودرس و خود بلانچ است.

گل کلم سفید از انواع گل کلم

گل کلم سفید از انواع گل کلم

گل کلم اروپایی:

گل کلم اصلی در ایتالیا ساخته شد، اما بعداً آن را به سایر مناطق اروپا از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند بردند. برخی از مهمترین انواع شامل شمال، خشم، روسکوف، کورنیش، ارفورت و گلوله برفی است. بیشتر آنها در هوای سرد رشد می کنند. اگرچه ارفورت را می توان در ماه های تابستان کشت کرد. در اینجا برخی از مشخصات این نوع گل کلم ذکر شده است:

بذر گل کلم سفید برفی

  • گل کلم خشمگین: برگ های بسیار مواج و دندانه دار، کشک ها به رنگ سفید و یکدست هستند.
  • گل کلم کرنشی: ساقه بلند با برگهای سست، کشک های تخت که طعم زیادی در خود دارند.
  • گل کلم شمالی: برگهای پهن و مواج، ساقه کاملاً محافظت شده و خوشمزه.
  • گل کلم Roscoff: برگهای بلند و قائم با نوک تیز، برگ های سبز مایل به آبی و ساقه سفید تا سفید خامه ای.
  • گل گل برفی و گل کلم ارفورت: گیاهان کوتوله، برگهای کوتاه و سبز، ساقه ها جامد و کاملاً محافظت شده هستند.

برای مطالعه مقاله 10 نوع مختلف کلم کیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل کلم اروپایی از انواع گل کلم

گل کلم اروپایی از انواع گل کلم

گل کلم هندی:

این نوع گل کلم ذاتاً با انواع کشت شده در اروپا متفاوت است. بیشتر به این دلیل که آنها می توانند رطوبت و گرمای زیاد را بسیار بهتر کنترل کنند و به این دلیل که خیلی زود بالغ می شوند. بیشتر گل کلم های هندی انواع کوتوله ای از انواع گلوله برفی یا ارفورت هستند.

گل کلم هندی از انواع گل کلم

گل کلم هندی از انواع گل کلم

فواید گل کلم برای سلامتی:

گل کلم کم کالری است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:

  • فیبر
  • فولات
  • منیزیم
  • منگنز
  • اسید پانتوتنیک
  • فسفر
  • پتاسیم
  • ویتامین B6
  • ویتامین سی
  • ویتامین K

مجموعه بذر گل کلم

در حقیقت یک فنجان گل کلم خام فقط حدود 25 کالری است و دارای فواید غذایی فوق العاده است. محتوای ویتامین C به تنهایی برای تأمین 77٪ از میزان توصیه شده مصرف روزانه تنظیم شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) کافی است. همچنین 10٪ فیبر مورد نیاز شما را دارد، مقدار زیادی آنتی اکسیدان حاوی مقدار زیادی کولین است و یک جایگزین عالی با کربوهیدرات کم برای خوردن غلات و حبوبات است.

برای خرید بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *