مطالب دیگر

آشنایی با کلاه سرآشپزی

آشنایی با کلاه سرآشپزی

امروزه در تمام مشاغلی که در دنیا وجود دارد بیشترین چیزی که از آن شغل به نظر می رسد شکل و زیبایی ظاهری مهم ترین مسئله مهم می باشد چه بسا که در مورد هر شغل نوع پوشش و زیبایی آن پرستیز آن شغل و یا حرفه را در سطح بالایی نمایان می سازد. چه بسا این مورد را هم در مورد شغل آشپزی هم می توان تعریف نمود ولی متاسفانه آشپزهایی وجود دارند که بیشتر به حالت مو و زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهند و تنها این مسئله را مهم تر از رعایت مسائل بهداشتی مد نظر می گیرند. در حالی که باید این نکته را بدانند که هدف اصلی آن ها کیفیت غذا است و باید این کار را به بهترین نحو انجام دهند. اکنون که اهمیت پوشش را در آشپزی یادآور شدیم به مطالب بیشتری در مورد آن می پردازیم.

اهمیت آشپزی و کلاه آشپزی:

آشپزی در طول دوران ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و آشپزخانه را می توان به عنوان قلب خانه معرفی نمود. به همین خاطر سرآشپز، بالاترین درجه در کل آشپزخانه را دارد به همین علت باید بلندترین کلاه را بپوشد، به همان شیوه ای که که برای نشان دادن جایگاه و رتبه هر فرد از کلاه های پاپی استفاده می شود.

امروزه مردم در همه زمینه ها به مد اهمیت می دهند و مدگرا شده اند چه بسا که به مد بیشتر از رعایت مسائل بهداشتی اهمیت می دهند و این در حالی است که مردم در گذشته هدف از پوشیدن کلاه آشپزی بیشتر رعایت مسائل بهداشتی بوده است. وجود دارند سرآشپزهایی که که در رستوران ها از کلاه های نقابدار برای پوشاندن سر خود استفاده می کنند و این کار ممکن است کمی عجیب به نظر برسد چرا که این نوع کلاه ها بیشتر در مجموعه هایی که غذاهای فست فودی را ارائه می دهند کاربرد دارند و اصولا یک رنگ بوده و معمولا سیاه رنگ هستند.

آشنایی با کلاه سرآشپزی

آشنایی با کلاه سرآشپزی

لباس فرم هر آشپز را می توان به مورد اصلی زیر تقسییم بندی نمود:

شلوار گارسونی یا شلوار آشپزی

روپوش آشپزی

کلاه آشپزی

آشنایی با فرم آشپزی

آشنایی با فرم آشپزی

معرفی کلاه سرآشپزی:

یکی از مهم ترین پوشش در آشپزی استفاده از کلاه می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا کلاه اشپزی برای جلوگیری از ریزش مو در حین پختن غذاست که این کار باعث رعایت شدن بهداشت بیشتر و رضایت مندی خاطره افراد بوده است. با اطمینان می توان گفت که ایکی از استاندارترین و مهم ترین بخش های لباس آشپزها همین کلاه آشپزی می باشد که گاها ممکن است ارتباط نزدیکی با مهارت کاری سرآشپز را دارا بوده است.

و پرستیژ کاری را بالا می برد. بسیاری از آشپزهای حرفه ای مسئولیت پذیر هستتد و این گونه موارد حساس را با دقت بالاتری انجام می دهند به جرات می توان گفت که این گونه آشپزها قابل احترام می باشند. کلاه سرآشپز در طول دوران گذشته به عنوان نمادی از اقتدار و دانش شناخته شده است ولی در مواردی هم مشاهده گردیده که برای پوشاندن سر خود از شال استفاده نموده اند. عده ای هم از کلاه پارچه ای سنتی استفاده می کنند. سرآشپزهایی هم ممکن است از کلاه کاغذی و کلاه های غیر متعارفی تنها به دلیل مسائل مربوط به محیط زیست و تعویض آسان در زمان کثیف شدن اکتفا نمایند. که این موارد باز هم به سلیقه سرآشپزها دارد.

آشنایی با کلاه آشپزی

آشنایی با کلاه آشپزی

انواعی از کلاه های سرآشپزی:

کلاه آشپزی انواع متفاوتی دارد که در ذیل بیان می کنیم.

کلاه آشپزی پفکی یا کلاه قارچی:

این نوع کلاه از تنوع رنگی متفاوت و زیبایی برخورداراست. رنگ هایی از قبیل قرمز، سفید، سرمه ای و مشکی می باشد. بلندای این کلاه بیشتر از سایر کلاه های آشپزی می باشد و در بیشتر موارد سرآشپزهای حرفه ای از آن استفاده می نمایند. در اکثر موارد در رستوران های فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد و به خاطره تنوع در نوع و رنگ کاربرد بیشتری دارد.

کلاه آشپزی قایقی:

این نوع کلاه در موارد استفاده به گذشته های دورتری نسبت به کلاه های دیگر برمیگردد و قدمت بیشتری دارد. به سهولت قابل شستشو می باشند و موارد استفاده بیشتر از آن به علت قیمت مناسب و گران نبودن آن می باشد.

کلاه آشپزی یک بار مصرف:

به دلیل راحتی وسهولت در مصرف آن طرفداران فراوانی دارد. نیاز به شستشو ندارد استفاده از آن راحت است. از لحاظ اقتصادی خرید و استفاده از آن به صرفه است. این کلاه بسیار سبک بوده و به صورت توری می باشد. و کارکرد مفید آن یک روز کاری می باشد. و تنها در یک رنگ سفید تولید و به بازار عرضه می گردد تنوع رنگی ندارد. از لحاظ قیمت پایین آن سرمایه گذاران و سهامداران و صاحبان رستوران ها و فست فودی ها سعی می کنند از این نوع کلاه سرآشپز برای صرفه جویی بیشتر استفاده نمایند.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *