گیاهان

گل های مخصوص مناطق سردسیری

گل زرد و سرمازدگی

امروزه گل و گیاه طرفدار زیادی پیدا کرده و چون بیشتر خانه ها، آپارتمانی شده نگهداری از گل و گیاه به توجه بیشتری نیاز دارد. از آنجایی که سرما برای گل ها و گیاهان مضر است و آنها را از بین می برد، بنابراین به علت سردی هوا نگهداری از گل و گیاه در مناطق سردسیری چندان مقدور نمی باشد.

با وجود این، گلهای آپارتمانی مقاوم به سرمای زیادی وجود دارند که علاوه بر مقاومت در برابر سرما، نگهداری از آنها در فضای داخلی منازل برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند و در بیشتر فصل سال، با هوای سرد مواجه هستند، می تواند گزینه ای بسیار عالی باشد.

در فصل زمستان و پاییز، خانه ها و داخل آپارتمان ها، مکان های مناسبی برای نگهداری از گل ها و گیاهان نیستند، زیرا بعضی از اتاق ها سرد و بعضی اتاق ها گرم می باشند. همچنین هوای فصل زمستان و پاییز خشک است و نور خورشید برای رشد و نمو گیاه مناسب و کافی نیست، پس قبل از خرید گل و گیاه بهتر است ابتدا شرایط نگهداری و ماندگاری گل و گیاه را از فروشنده پرس و جو کرده و بعد از بررسی، به خرید آن اقدام نمایید.

روش کاشت گل های مخصوص مناطق سردسیری

امروزه با رواج ویلا سازی، تقاضا برای طراحی ویلا در مناطق سردسیر مانند دماوند و لواسانات،کردان و اوشان و فشم و دیگر مناطق چه اطراف پایتخت و چه شهرهای دیگر، به شدت رشد پیدا کرده است. بنابراین طراحی باغچه برای ویلاهایی که در مناطق سردسیر قرار دارند کار آسانی نیست.

پس برای انتخاب گل و گیاهان مخصوص مناطق سردسیر که به سرما مقاومت کافی داشته باشند، بهتر است به بررسی آنها پرداخته و اطلاعات لازم را کسب نمایید. مطالب زیر به چند نمونه از این گیاهان اشاره می کند که به شما کمک خواهد کرد که به اطلاعات کافی در این زمینه دسترسی داشته باشید.

گل های مقاوم مخصوص مناطق سردسیری

در ادامه گل هایی زیبا با مقاومت بالا در سرما را معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

گل سینره یا سینرر:

گل سینره تا ارتفاع ۶۰ سانتی متری می تواند رشد کند. این گل دارای رنگ های زیبایی مثل صورتی، سفید، بنفش، آبی، ارغوانی و قرمز است. گل سینرر برای شکوفه دادن به سایه ی همراه با آب و خاک غنی نیاز دارد.

میکس گل سینره

میکس گل سینره

گل همیشه بهار:

گیاهی است که در فصل پاییز و زمستان و در روزهایی که هوا خیلی سرد نباشد از ساعت ۹ الی ۱۰ صبح باز شده و تا ساعت ۴ تا ۵ همچنان شکوفا می ماند. گل همیشه بهار گیاهی یک ساله است و از آفتاب روزهای سرد، نهایت استفاده را می برد. با رساندن خاک حاصل خیز به این گل، زمان گل دادن این گیاه افزایش می یابد.

شکوفه های گل همیشه بهار

شکوفه های گل همیشه بهار

گل سیکلامن:

گل سیکلامن شکوفه هایی به رنگ های مختلف دارد. این گل نیاز به کمی سایه و آب دارد و برای نگهداری از این گل زیر نور خورشید و کمی سایه نیاز است. اگرچه برخی از نمونه های این گیاه را به دلیل مقاومت در برابر سرما می‌توان در فضای باز کاشت، اما اکثر این گیاهان به عنوان گیاهانی گلدانی مورد کشت و نگهداری قرار می‌گیرند. نکته ی مهمی که وجود دارد، این است که اگر گل های این گیاه خیلی کوچک باشند، دمای بالا، کود زیاد، یا ژنتیک می تواند به عنوان عوامل عمده آن مطرح شود.

گل سیکلامن

گل سیکلامن

گل خربق:

گل خربق شکوفه های زیادی دارد که در فصل زمستان و بهار شروع به رشد می کند. این گل زیبا، زیر نور مستقیم خورشید می تواند به رشد خود ادامه داده و همچنین قرار گرفتن در بین سایه و آفتاب را به آسانی تحمل می کند. گل خربق زیبا، نیازمند آبیاری منظم و متوالی بوده و برای رشد نیاز به خاک حاصل خیز غنی شده با مواد آلی دارد.

گل خربق

گل خربق

گل آنتوریوم:

آنتوریوم یکی از گل هایی است که در برابر سرما مقاوم است. این گل بومی کشور گواتمالا و کوشاریسکاست می باشد. این گیاه، گل هایی به رنگ صورتی، زرد، قرمز و سفید دارد که این گل ها در اواخر بهار یا فصل تابستان باز می شوند. از وسط اسپات گل، آذین سنبله ای بیرون می زند که به رنگ زرد یا رنگ قرمز است. ماندگاری این گل ها بین دو تا سه ماه می باشد.

درخشندگی زیبای گل آنتوریوم قرمز

درخشندگی زیبای گل آنتوریوم قرمز

گل یشم:

گل یشم یکی از مقاوم ترین گیاهان مخصوص مناطق سردسیری است که در مقابل سرمای زمستان از خود مقاومت نشان می‌ دهد و حتی در مقابل پنجره باز در فصل ‌های سرد سال به راحتی دوام می آورد. گیاه یشم شبیه یک درختچه ی کوچک است که زیبایی بی نظیری را برای خانه های شما به ارمغان می آورد.

اسپری گل یشم

اسپری گل یشم

گل رز:

گل رز، از میان تمام گل و گیاهانی که در مقابل سردی هوا از خود مقاومت نشان می دهند، متفاوت تر است، یعنی به شدت عاشق سرماست. این گل زیبای عاشقانه، هر چقدر هوا سرد تر و خنک تر باشد، کیفیت گل های آن بالاتر خواهد رفت. محل کاشت گل رز باید از نور خورشید زیاد بهره مند شود و ph خاک آن باید تقریباً خنثی باشد. این گل نیاز به آبیاری منظم و کافی، هرس تخصصی و تغذیه (کوددهی) مناسب دارد.

گل رز قرمز

گل رز قرمز

گل بنفشه:

گل بنفشه اغلب در نواحی معتدل رشد مطلوبی دارد. این گل، گیاهی با ساقه های کوتاه است، که رنگ آنها بنفش یا ترکیبی از بنفش و زرد است. گل بنفشه به گرما اصلاً علاقه ندارد و با گرم شدن هوا شروع به پژمرده شدن می کند. این گل حتی می‌تواند در فصول سرد سال گلدهی کند. پس بنفشه یکی از گل های مخصوص مناطق سردسیری به شمار می‌ آید.

گل بنفشه در زمستان

گل بنفشه در زمستان

گل داوودی:

یکی دیگر از گل های زیبا که قابلیت گلدهی فراوان در فصل پاییز و زمستان در دماهای پایین را دارد و از گل های مخصوص مناطق سردسیری به شمار می آید، گل داوودی است. بنابراین اگر می خواهید به زیبا سازی محوطه سازی ویلا در مناطق سردسیر بپردازید، گل ‌داوودی یک پیشنهاد خاص برای شماست.

بهترین زمان برای کاشت گل داوودی اواخر زمستان تا بهار و اواخر تابستان و پاییز است. بهترین دما برای جوانه زدن بذرهای گل داوودی، دمایی بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد. این گیاه به نور کافی برای رشد مطلوب نیاز دارد. نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که برای اینکه در دمای پایین، از بوته های شاداب این گل لذت ببرید، باید با پاشیدن مانچ بر روی خاک، از یخ زدن بوته ها جلوگیری نمایید.

گل های داوودی رنگارنگ

گل های داوودی رنگارنگ

برای خرید انواع بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *