آموزش باغبانی

کاشت پیاز زمستانه

رشد پیاز

پیاز زمستانی یک سبزی بسیار بزرگ و مقاوم است که می تواند در دمای سرد زنده بماند. به طور معمول، بیشتر رشد آنها در ماه های زمستان اتفاق می افتد. پیازهای زمستانی به “پیازهای پیاده رو” معروف هستند، به این معنی که آنها یک گلوله بالایی تولید می کنند که اگر به حال خود رها شود، روی زمین می ریزد و دوباره خود را می کارد و باعث “پخش شدن” پیاز در اطراف باغ می شود. کاشت و مراقبت از انواع مختلف پیازهای زمستانی آسان است. آنها را از – پیازهای کوچک از قبل رشد یافته – شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مرحله 1: کاشت پیاز زمستانی

مرحله اول این مقاله به چگونگی کاشت پیاز زمستانی می پردازد.

طرح خود را در اواخر تابستان یا پاییز آماده کنید.

می توانید پیاز های خود را از ماه مرداد بکارید، اما بسیاری از باغبان ها ترجیح می دهند تا ماه مرداد که هوا به طور قابل توجهی سرد شده منتظر بمانند. می توانید پیازهای خود را در اوایل زمستان بکارید، البته به شرطی که زمین هنوز منجمد نشده باشد.

کاشتن

کاشتن

انتخاب مکان مناسب:

یک مکان آفتابی در باغ خود انتخاب کنید. پیاز زمستانی به اندازه کافی مقاوم است تا در شرایط مختلف رشد کند ، اما ترجیح می دهد در آفتاب کامل غوطه بخورد.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب

شخم زدن خاک:

خاک را شخم بزنید. با استفاده از چنگک یا ماله خاک را شل کنید. پیاز زمستانی در خاک سست و زهکشی شده بهتر عمل می کند. با این وجود از استفاده از خاک های شنی خودداری کنید ، زیرا شن باعث می شود خاک خیلی زود رطوبت خود را از دست بدهد و از بهره برداری پیاز شما از تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد جلوگیری کند.

شخم زدن خاک

شخم زدن خاک

مخلوط کردن مواد آلی:

مواد آلی را در خاک مخلوط کنید. کمپوست استریلیزه یک انتخاب محبوب است. مواد آلی مغذی اضافی را فراهم می کند و ممکن است توانایی خاک در حفظ سطح رطوبت مناسب را بهبود بخشد.

مخلوط کردن مواد آلی

مخلوط کردن مواد آلی

قرار دادن پیازها زیر خاک:

هر پیاز را به عمق 2.5 تا 5 سانتی متر بکارید. به آرامی مجموعه را داخل زمین فشار دهید تا درست زیر سطح خاک قرار گیرد. در صورت لزوم آن را با خاک اضافی بپوشانید، خاک را به آرامی روی پیاز فشار دهید.

قرار دادن مجموعه ها زیر خاک

قرار دادن مجموعه ها زیر خاک

قرار دادن فاصله مناسب:

در هر ردیف 10 تا 15 سانتی متر فاصله قرار دهید. فاصله هر ردیف نیز باید حدود 30 سانتی متر از یکدیگر باشد.

قرار دادن فاصله مناسب

قرار دادن فاصله مناسب

ریختن گیاه خاک:

پیازهای کاشته شده خود را با یک لایه سنگین گیاه خاک بپوشانید. گیاه خاک به خاک اجازه می دهد تا رطوبت بیشتری را حفظ کند و همچنین پیازها را کمی گرم تر از آنچه که در صورت قرار گرفتن خاک در معرض هوا قرار دارد، نگه می دارد.

ریختن گیاه خاک

ریختن گیاه خاک

مرحله دوم: مراقبت و برداشت

در مرحله دوم بعد از کاشت پیاز باید به مراقبت و و در نهایت برداشت این پیاز بپردازیم.

در دو هفته ابتدا، هفته ای دو بار پیاز را آبیاری کنید.

پس از آن، به خصوص هنگامی که زمین یخ زده است، از آبیاری پیازها خودداری کنید. هنگامی که هوا دوباره گرم شد ، فقط در صورت خشکی زمین پیاز را آبیاری کنید ،هنگامی که خاک آن سخت، ترک خورده و خشک به نظر برسد.

مراقبت و برداشت

مراقبت و برداشت

کوددهی به پیازها:

به پیازهای خود دو دوز کود بدهید. اولین دوز باید اندکی قبل از اولین یخ زدگی شدید باشد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که یخ نمی زند ، از اواخر مهر تا آبان هر زمان بخواهید اولین دوز کود را مصرف کنید. دوز دوم باید در اوایل تابستان، قبل از برداشت باشد.

کوددهی به پیازها

کوددهی به پیازها

از بین بردن علف هرز:

منطقه را از علف هرز پاک کنید. در بیشتر اوقات فصل رشد ، علف های هرز مشکل زیادی ایجاد نمی کنند. با این حال، وقتی علف های هرز را می بینید، باید آنها را بلافاصله ، با دست یا با استفاده از یک بیل تیز بکنید. علف های هرز برای مصرف مواد مغذی موجود در خاک با پیاز شما رقابت می کنند و باعث تولید محصول کم آب و کوچک تری می شوند.

از بین بردن علف هرز

از بین بردن علف هرز

مراقبت از گیاهان در برابر آفات:

مراقب آفات باشید. در اکثر دوره رشد مشکل آفت زیادی نخواهید داشت، اما اگر با گرم شدن هوا آفتی مشاهده کردید، برای از بین بردن یا دفع آنها از یک آفت کش بی خطر استفاده کنید.

مراقبت از گیاهان در برابر آفات

مراقبت از گیاهان در برابر آفات

برداشت محصول با قیچی:

در هر زمان از بهار پیاز سبز شده را برداشت کنید. هنگامی که قد سبزه ها به چند اینچ (10 سانتی متر یا بیشتر) رسید، می توانید آنها را با قیچی برداشت کنید. آنها طعم ملایمی دارند اما در بسیاری از دستور العمل هایی که پیاز می طلبد به خوبی کار می کنند.

برداشت محصول با قیچی

برداشت محصول با قیچی

برداشت محصول:

وقتی بالای پیازها قهوه ای شدند آن ها را برداشت کنید. این امر معمولاً از اواخر بهار تا اوایل پاییز اتفاق می افتد، این بستگی به زمانی دارد که مجموعه خود را کاشته اید. به دلیل طولانی شدن دوره رشد، پیازهای زمستانی دارای پیازهای ریشه های زیادی هستند. قسمت بیرونی را بکشید تا ریشه پیاز بیرون بیاید یا آنها را با چنگال باغچه بیرون بیاورید. قبل از بیرون آوردن آن ها برای خشک کردن، تا آنجا که ممکن است روی خاک را بردارید.

برداشت محصول

برداشت محصول

راه رفتن پیاز ها:

به چند پیاز اجازه دهید “راه بروند”. رایج ترین پیاز زمستانی “پیاز پیاده رو” است که یک گلوله بالایی تولید می کند. هنگامی که گلوله به اندازه کافی بزرگ شد، وزن آن باعث می شود تا در زمین فرو رود و خودش را بکارد. اغلب اوقات، پس از این اتفاق می توانید ساقه و پیاز را از زمین بردارید. اجازه دهید تا گلوله ها دوباره خود را بکارند تا محصول سال آینده را تضمین کنند.

راه رفتن پیاز ها

راه رفتن پیاز ها

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله چگونگی رشد آناناس دعوت می نماید.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *