آموزش باغبانی

نحوه کشتن تریپس

نحوه کشتن تریپس

تریپس از آفات رایج باغ است که از انواع مختلف گیاهان تغذیه می کند و آنها را آلوده می کند. برای شناسایی این مزاحم در باغ خود، برگ ها، جوانه ها، گل ها و میوه های گیاهان خود را از نظر لکه های سفید و مدفوع سیاه بررسی کنید. اگر با هجوم تریپس سر و کار دارید، سعی کنید اقدامات تهاجمی برای از بین بردن این آفات مانند نصب تله های چسبنده یا استفاده از یک حشره کش ویژه انجام دهید. برای دور نگه داشتن این مهمان ناخواسته، سعی کنید به طور منظم از گل ها و محصولات خود حفاظت کنید تا باغ شما در شرایط عالی باشد!

ریشه کن کردن تریپس با تاکتیک های تهاجمی

اولین بخش از این مقاله به ریشه کن کردن تریپس با تاکتیک های مهاجمی می پردازیم.

1- برای جذب و گرفتن تریپس تله های چسبنده آبی نصب کنید:

کارت های چسبناک سوراخ سوراخ و مستطیلی را در اطراف باغ یا گلخانه خود آویزان کنید. پس از برداشتن کاغذ پشتیبان چسب، از گره پلاستیکی برای گره زدن و محکم کردن هر ورق چسبناک در مجاورت هر منفذ، در یا سایر منفذهایی که یک حشره تریپس از آن عبور می کند، استفاده کنید. تعداد تریپس های موجود در هر کارت را در مدت زمان 1 هفته کنترل کنید، سپس ورق را با یک نوار چسب جدید جایگزین کنید.

  • تله های کارتی چسبنده به دو رنگ زرد و آبی هستند. کارت های آبی فقط تمایل به جذب تریپس دارند، در حالی که کارت های زرد انواع آفات باغ را به خود جلب می کنند. هر دو را می توانید در فروشگاه لوازم باغبانی محلی خود پیدا کنید.
  • این تله ها به ویژه در یک باغ داخلی یا گلخانه مفید هستند.
  • می توانید از این تله ها استفاده کنید تا بفهمید مشکل تریپس چقدر جدی است.
  • آیا می دانید؟ اگر در باغ یا گلخانه خود تریپس پیدا کنید لزوماً بد نیست. گونه های تریپس متنوعی وجود دارد، از جمله یک گروه انگلی که از تریپس های دیگر تغذیه می کنند. نگران آلودگی نباشید مگر اینکه گل و گیاه تان صدمه جسمی ببینند.
برای جذب و گرفتن تریپس تله های چسبنده آبی نصب کنید

برای جذب و گرفتن تریپس تله های چسبنده آبی نصب کنید

2- برای از بین بردن جمعیت تریپس از حشرات شکارچی استفاده کنید:

فروشگاه محلی باغبانی یا یک وب سایت تخصصی خود را برای وجود شکارچیان تریپس بررسی کنید که می توانید به باغ یا گلخانه خود اضافه کنید. حشراتی مانند کنه ها، شته های سبز و حشرات دزد دریایی یا سایر آفات شکارچی مانند زنبورهای انگلی را انتخاب کنید. قبل از معرفی گونه جدید به باغ خود، با یک متخصص باغبانی صحبت کنید تا ببینید بهترین گزینه ها برای باغ شما چیست.

نکته: این حشرات غارتگر به طور طبیعی در بعضی از باغ ها وجود دارد. برای استقبال از این شکارچیان در فضای خود، انواع گیاهان مختلف را در باغ خود بگنجانید.

برای از بین بردن جمعیت تریپس از حشرات شکارچی استفاده کنید

برای از بین بردن جمعیت تریپس از حشرات شکارچی استفاده کنید

3- برای از بین بردن حشرات، از بسته مالچ منعکس کننده استفاده کنید:

با عایق بندی گل ها و محصولات خود با استفاده از مواد پوششی انعکاسی، هر نوع تریپس را از حالت محافظ خارج کنید. بعد از اینکه در باغ خود از مالچ استفاده کردید، یک مجرا از مالچ بازتابنده نقره ای یا خاکستری را مستقیماً در کنار ردیف گیاهان خود باز کنید. از آجرها یا بلوک های ساختمانی استفاده کنید تا بسته بندی خاکستری یا نقره ای را در جای خود نگه دارید. برای پایان دادن به روند، قسمت دیگری از مالچ منعکس کننده را در طرف مقابل ردیف گیاه خود که بدون پوشش است تنظیم و ایمن کنید.

نکته: می توانید در ابتدای فصل، قبل از جوانه زنی محصول، از مالچ انعکاسی استفاده کنید.

نکته: در صورت امکان، یک مالچ بازتابنده نقره ای یا خاکستری را انتخاب کنید این محصول را می توانید به طور معمول در محل بهسازی منازل محلی یا مرکز تأمین باغ خود پیدا کنید.

برای از بین بردن جمعیت تریپس از حشرات شکارچی استفاده کنید

برای از بین بردن جمعیت تریپس از حشرات شکارچی استفاده کنید

4- هر 5 روز یک حشره کش اسپری کنید:

با استفاده از سمپاش سطح گیاهان خود را با استفاده از آزادیراشتین یا حشره کش دیگری با سطح سمیت پایین اسپری کنید. برای داشتن بیشترین بازده، هر 5 روز یکبار از حشره کش استفاده کنید. پس از 2 ماه، به یک حشره کش جدید روی بیاورید تا تریپس مصونیت ایجاد نکند. اگر نتیجه فوری نمی بینید دلسرد نشوید. بسته به شرایط، ممکن است تا فصل بعدی باغبانی هیچ پیشرفتی مشاهده نکنید.

نکته: اگر به دنبال گزینه حشره کش طبیعی تر هستید، spinosad را امتحان کنید.

نکته: اگر آنها را نصب کرده اید، از تله های چسبناک برای نظارت بر جمعیت تریپس در باغ خود در حالی که از حشره کش ها استفاده می کنید، استفاده کنید.

هر 5 روز یک حشره کش اسپری کنید

هر 5 روز یک حشره کش اسپری کنید

5-به عنوان یک اقدام طبیعی گیاهان را با صابون حشره کش اسپری کنید:

در فروشگاه لوازم باغبانی محلی خود به دنبال صابون حشره کش باشید که یک گزینه طبیعی تر و دارای روغن برای از بین بردن تریپس در باغ شما است. هر 4 تا 7 روز برای پوشاندن گیاهان خود از یک بطری اسپری یا اسپری حشره کش پر از صابون و آب مقطر استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن گیاهان، محصولات صابونی را 1-2 ساعت پس از استفاده بشویید.

نکته: مراقب حشره کش ها باشید – حتی اگر تریپس گیاه را از بین ببرید، ممکن است گونه های با ارزش حشرات را نیز در این روند از بین ببرید.

نکته: روغن چریش همچنین یک درمان حشره کش طبیعی در برابر تریپس است.

به عنوان یک اقدام طبیعی گیاهان را با صابون حشره کش اسپری کنید

به عنوان یک اقدام طبیعی گیاهان را با صابون حشره کش اسپری کنید

جلوگیری از آلودگی با نگهداری منظم محصولات

دومین روش جلوگیری از آلودگی با نگهداری منظم محصولات را بیان می کنیم.

1-گیاهان خود را از نظر علائم تغذیه و مدفوع حشرات کنترل کنید:

سعی کنید گیاهان خود را به طور روزانه یا هفتگی در فصل فعال باغبانی بررسی کنید. مواظب علائم آسیب تریپس مانند قسمت های سفید و بی رنگ در قسمت های مختلف گیاه باشید. علاوه بر این، مدفوع تریپس را جستجو کنید، که شبیه مجموعه ای از نقاط سیاه کوچک به اندازه سر سوزن است.

  • تریپس انواع محصولات زراعی و گل را هدف قرار می دهد. با این حال، آنها جذب بوته ها و درختان نمی شوند. علاوه بر این، این آفات مختص یک منطقه آب و هوایی یا باغبانی نیستند.
  • متأسفانه، هیچ راهی برای برگشت خسارت تریپس به گیاهان وجود ندارد.
  • هنگام افزودن محصول یا گل جدید به باغ خود، این گیاهان وارد شده را به طور کامل از نظر علائم آلودگی تریپس بررسی کنید. شما نمی خواهید محصولات سالم خود را در معرض یک گیاه آلوده قرار دهید!
گیاهان خود را از نظر علائم تغذیه و مدفوع حشرات کنترل کنید

گیاهان خود را از نظر علائم تغذیه و مدفوع حشرات کنترل کنید

2- هر گونه علف هرز را حذف کنید تا منطقه لانه سازی تریپس را کاهش دهید:

در اطراف گل ها و محصولات خود هر گونه نشانه ازعلف های هرز را بررسی کنید. برای از بین بردن ریشه این گیاهان ناخواسته از دستان خود و یا یک ابزار باغبانی خاص استفاده کنید، تا دوباره رشد نکنند. اگر باغ شما تمیز و منظم باشد، تریپس سطح زیادی برای فرود و تغذیه نخواهد داشت.

هر گونه علف هرز را حذف کنید تا منطقه لانه سازی تریپس را کاهش دهید

هر گونه علف هرز را حذف کنید تا منطقه لانه سازی تریپس را کاهش دهید

3- گیاهان را مرتب هرس کنید تا از شر شاخه ها و برگ های آلوده خلاص شوید:

از بریدن قسمت های کوچک برگ خودداری کنید. در عوض، برای اصلاح شاخه ها، جوانه ها یا گره های آلوده از یک جفت قیچی باغبانی استفاده کنید. سعی کنید زمان شکوفایی کامل گیاهان خود را یادداشت کنید، بنابراین می توانید این محصولات را به طور موثر اصلاح و هرس کنید.

بعنوان مثال، در طول ماه های زمستان شاخه های پیچ خورده ای از درخت انجیر لورل هند را کوتاه کنید، بنابراین گیاه بعداً به تریپس آلوده نخواهد شد.

گیاهان را مرتب هرس کنید تا از شر شاخه ها و برگ های آلوده خلاص شوید

گیاهان را مرتب هرس کنید تا از شر شاخه ها و برگ های آلوده خلاص شوید

4- بررسی کنید که گیاهان شما به میزان مناسب آفتاب و کود دریافت می کنند:

هنگام تغذیه و نگهداری از گیاهان مختلف در باغ خود، یک برنامه ثابت داشته باشید. سعی کنید محصولات خود را به طور منظم و مداوم تغذیه کنید و بارور کنید، بنابراین گیاهان شما به اندازه کافی قوی خواهند بود که از هر گونه هجوم تریپس در امان بمانند. علاوه بر این، توجه داشته باشید که کدام یک از گیاهان شما به نور مستقیم آفتاب نیاز دارد و کدام یک به سایه نیاز دارد، سپس آنها را متناسب با آن مرتب کنید – به این ترتیب، در معرض آلودگی نیستند. به عنوان مثال، اگر گلهای وابسته به آفتاب را مانند پنسیس در یک منطقه سایه دار و تاریک بکارید، ممکن است بیشتر در معرض تریپس باشند.

نکته: از استفاده زیاد کود حاوی نیتروژن خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث شود تریپس بیشتری به باغ شما هجوم بیاورد.

بررسی کنید که گیاهان شما به میزان مناسب آفتاب و کود دریافت می کنند

بررسی کنید که گیاهان شما به میزان مناسب آفتاب و کود دریافت می کنند

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *