آموزش باغبانی

خلاص شدن از شر کلاغ ها

خلاص شدن از شر کلاغ ها

کلاغ ها پرندگان فوق العاده باهوش و زیرکی هستند، گرچه برخی از افراد آنها را آزاردهنده می دانند. آن ها پرندگان ماهری هستند که می توانند به سرعت مهارت های جدیدی مانند باز کردن کیسه برای بیرون آوردن مواد غذایی و ساختن ابزار از شاخه ها و برگ ها را بیاموزند. کلاغ ها پرندگانی هستند که به صورت خانوادگی جابجا می شوند و خانوادگی به دنبال علوفه میگردند، بنابراین اگر یک کلاغ دیدید، احتمالاً تعداد بیشتری در این نزدیکی وجود دارد. با توجه به هوش کلاغ ها، خلاص شدن از شر آنها می تواند یک چالش باشد و به تکرار چندین روش و همچنین نامساعد نگه داشتن فض برای کلاغ ها نیاز دارد.

ایجاد یک فضای نامطلوب

اولین مرحله ایجاد یک فضای نامطلوب برای کلاغ ها می باشد.

1- زباله را به صورت امن ذخیره کنید در جایی که کلاغ ها به آن دسترسی ندارند:

کلاغ ها می توانند به راحتی در یک کیسه زباله پلاستیکی را بشکافند تا شروع به زیرو رو کردن سطل زباله شما کنند. اطمینان حاصل کنید که ظرف شما بیش از حد پر نشده است زیرا در صورت نشان دادن قسمت کوچکی از کیسه، کلاغ ها می توانند به سطل آشغال وارد شوند. به دنبال تهیه ظرفی باشید که در آن قفل شده باشد. وقتی کلاغ منبع غذایی پیدا کرد، روزانه به دنباله علوفه برمی گردد، بنابراین مهم است که همیشه سطل زباله کاملاً ایمن باشد.

نکته: همه سطل های زباله را پوشانده و قفل کنید.

نکته: دستگیره ها را به وسیله چوب در زمین محکم کنید تا از واژگونی سطل های زباله جلوگیری شود.

 زباله را به صورت امن ذخیره کنید در جایی که کلاغ ها به آن دسترسی ندارند

زباله را به صورت امن ذخیره کنید در جایی که کلاغ ها به آن دسترسی ندارند

2- پوشش و کنترل کردن تمام پسماندها:

کلاغ ها همه چیزخوار هستند و هر گونه ضایعات غذایی را که وجود داشته باشد می خورند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام مواد باقیمانده مواد غذایی به طور ایمن در آن قرار دارند. کمپوست یک روش پایدار عالی برای خلاص شدن از غذای مانده است، با این حال کمپوست کلاغ ها را جذب می کند. برای کمپوست مواد غذایی بدون جذب کلاغ، مطمئن شوید که کمپوست خود را پوشانده یا آن را در سطل نگهداری کنید. شما می توانید زباله های حیاط را بدون جذب کلاغ کمپوست کنید.

پوشش و کنترل کردن تمام پسماندها

پوشش و کنترل کردن تمام پسماندها

3- از باغ خود محافظت کنید:

اگرچه کلاغ ها می توانند برای باغ ها مفید باشند زیرا حشرات و بچه مگس ها را می خورند، گاهی اوقات محصولات شما را نیز می خورند. یک تور پرنده انعطاف پذیر روی محصولات خود که از باغ یا فروشگاه سخت افزار محلی خریداری شده قرار دهید. یک تور چهار اینچی که کلاغ ها را دور نگه می دارد اما همچنان به پرندگان کوچکتر امکان دسترسی به حشرات موجود در باغ شما را می دهد. قبل از اینکه میوه شما شروع به رسیدن کند، تور را روی محصولات بکشید یا آن را در بالای محصولات با یک قاب ساخته شده در اطراف باغ معلق کنید. اطمینان حاصل کنید که تور ایمن است و کلاغ ها را بیرون نگه میدارد. می توانید این تور را روی درختان میوه و بوته ها قرار دهید.

از باغ خود محافظت کنید

از باغ خود محافظت کنید

4- از خوراک دهنده های پرنده استفاده کنید که پرندگان بزرگ را از بین می برد:

روی خوراک دهنده های پرنده سرمایه گذاری کنید که وقتی پرندگان با وزن بیشتر سعی در تغذیه دارند به طور خودکار بسته می شود. همچنین ممکن است سعی کنید از یک خوراک دهنده با سیم تور مانند استفاده کنید که کلاغها را از بین می برد اما اجازه ورود پرندگان کوچکتر را می دهد. هر روز نشتی را تمیز کنید تا از کلاغ ها از غذاهای اطراف غذا دهنده استفاده نکنند.

از باغ خود محافظت کنید

از باغ خود محافظت کنید

5- محفظه های لانه ضد کلاغ نصب کنید:

کلاغ ها بعضی اوقات جوجه های پرندگان کوچکتر و دیگر را می خورند. اگر کلاغ جعبه لانه ای پیدا کند که بتواند از آن جوجه بیرون بیاورد، هر سال برمی گردد تا همان کار را انجام دهد.

نکته: اطمینان حاصل کنید که همه ی محفظه های لانه شما بیش از 15 سانتیمتر عمق از سوراخ تا کف محفظه دارد.

نکته: نشیمن گاه پرنده یا طاقچه را از زیر سوراخ جعبه لانه بردارید تا کلاغ جایی برای ایستادن نداشته باشد و منتظر بماند تا جوجه ایی سرش را بیرون بیاورد.

محفظه های لانه ضد کلاغ نصب کنید

محفظه های لانه ضد کلاغ نصب کنید

حذف مناطق تودرتو

دومین مرحله از این مطلب به حذف مناطق تو در تو می پردازد.

1- شاخه های مرده درختان را کوتاه کنید:

کلاغ ها به صورت گروهی جمع می شوند و به دنبال فضاهای باز برای سرگرمی می گردند. از بین بردن شاخه های مرده مانع از جمع شدن تعداد زیادی کلاغ بر روی شاخه بدون برگ می شود.

 شاخه های مرده درختان را کوتاه کنید

شاخه های مرده درختان را کوتاه کنید

2- میخ های بلند پرنده را روی خطوط سقف یا نرده ها نصب کنید:

میخ های بلند پرنده بصورت نواری یا دسته ای تهیه می شوند و به راحتی می توانند به عنوان یک روش دائمی برای جلوگیری از فرود پرندگان نصب شوند. میخ های بلند پرنده مناطقی را که کلاغ ها می توانند فرود بیایند با جلوگیری از یافتن جای پا از بین می برند.

میخ های بلند پرنده را روی خطوط سقف یا نرده ها نصب کنید

میخ های بلند پرنده را روی خطوط سقف یا نرده ها نصب کنید

3- از ژل شفاف پرندگان در شاخه ها و سایر مناطق لانه سازی استفاده کنید:

شما می توانید ژل پرندگان را از یک فروشگاه سخت افزار محلی یا بصورت آنلاین خریداری کنید. ژل پرنده ماده ای چسبنده و غیر سمی است که مانند میخ های بزرگ پرنده جلوی ظاهر طبیعی پنجره ها یا درختان را نمی گیرد. ژل چسبنده سطح را برای کلاغ ناراحت می کند و از ایجاد حیاط شما به عنوان محل لانه سازی جلوگیری می کند.

از ژل شفاف پرندگان در شاخه ها و سایر مناطق لانه سازی استفاده کنید

از ژل شفاف پرندگان در شاخه ها و سایر مناطق لانه سازی استفاده کنید

4- روشنایی فضای باز را کاهش دهید:

کلاغ ها شب ها در مناطقی که دارای نور کافی هستند جمع می شوند. کاهش نور در فضای باز به کمتر شدن جذابیت فضای شما برای کلاغ ها کمک می کند.

روشنایی فضای باز را کاهش دهید

روشنایی فضای باز را کاهش دهید

5- در اوایل زمستان کلاغ های وارد شده را نظارت کنید:

کلاغ ها پرندگان مهاجر هستند و به طور معمول در اوایل زمستان مکان های اتراقشان را انتخاب می کنند. به محض ورود پرندگان به آنها حمله کنید و عادت های آنها را بر هم بزنید تا آنها تمام زمستان را در کنار شما اقامت نکنند.

در اوایل زمستان کلاغهای وارد شده را نظارت کنید

در اوایل زمستان کلاغهای وارد شده را نظارت کنید

6- کلاغ ها را درست قبل از غروب آزار دهید:

ترساندن کلاغ ها در شب به شما کمک می کند تا آن ها شب را در حیاط شما نگذرانند. یک کلاغ بدنبال مکانی امن برای گذراندن شب خواهد بود و با ترساندن آنها درست قبل از تاریک شدن هوا، احتمالاً آنها در جای دیگری می مانند.

کلاغ ها را درست قبل از غروب آزار دهید

کلاغ ها را درست قبل از غروب آزار دهید

ترساندن کلاغ ها

سومین بخش از این مقاله به ترساندن کلاغ ها می پردازد.

1- برای ترساندن کلاغ ها از حیوانات جعلی استفاده کنید:

کلاغ های تقلبی را از یک فروشگاه هالووین خریده و آن ها را وارونه آویزان کرده و بالهایشان را رشته رشته کنید. کلاغ ها از کلاغ های مرده تقلبی دوری می کنند. می توانید از جغدهای شاخ دار یا مارهای جعلی استفاده کنید اما این ها فقط برای مدتی کوتاه کلاغ ها را از کار باز می دارد. کلاغ ها حتی الگوهای حیوانات انیماتریک را یاد می گیرند و در نهایت تشخیص می دهند که واقعی نیستند.

برای ترساندن کلاغ ها از حیوانات جعلی استفاده کنید

برای ترساندن کلاغ ها از حیوانات جعلی استفاده کنید

2- کلاغ ها را با اشیای منعکس کننده در اطراف ملک خود بترسانید. پرتوی لیزر را به کلاغ ها بتابانید:

چراغ های لیزری می توانند کلاغ ها را به طور موقت از جای خود فراری دهند. با این حال، کلاغ ها ممکن است بعد از مدت کوتاهی برگردند. تصور می شود که پس از آزار و اذیت مداوم، سرانجام همه ی کلاغ ها از منطقه دور می شوند.

پرتوی لیزر را به کلاغ ها بتابانید

پرتوی لیزر را به کلاغ ها بتابانید

3- کلاغ ها را با اشیای منعکس کننده در اطراف ملک خود بترسانید: 

کلاغ ها را می توان با حرکت اشیای براق ترساند. می توانید نوار پرنده ای پیدا کنید که به عنوان یک بازدارنده بصری برای کلاغ ها طراحی شده است. در سرتاسر حیاط خود نوارهای براق را به تیرها آویزان کنید، یا با پیچاندن نوارها به هم و قرار دادن رشته آن در بین تیرها، حصاری در اطراف اموال خود قرار دهید. مکان نوار های خود را به صورت دوره ای منتقل کنید تا کلاغ ها به عنوان تهدید بر آنها غلبه نکنند.

کلاغ ها را با اشیای منعکس کننده در اطراف ملک خود بترسانید

کلاغ ها را با اشیای منعکس کننده در اطراف ملک خود بترسانید

4- برای ترساندن کلاغ ها از صداهای بلند استفاده کنید:

کلاغ ها صداهای بلند مانند انفجار، صدای بلند و هشدار را دوست ندارند. این گزینه ها، هرچند موثر، ممکن است برای افراد در محیط شهری غیر عملی باشد. هر بار که کلاغ ها را مشاهده کردید، برای دور ماندن آنها سر و صدا ایجاد کنید. پخش یک صدای ضبط شده از شکارچیان کلاغ یا آزار دادن کلاغ نیز می تواند به دور نگه داشتن آنها کمک کند. می توانید صدای بازدارنده های صدای کلاغ را که به صورت آنلاین در شرکت های کنترل پرنده موجود است، بیابید. این صدا ساز را امتحان کنید تا کلاغ ها را از خود دور کنید.

  • فشفشه
  • ضبط صدا های آزار کلاغ
  • ضبط صدای شکارچیان کلاغ مانند جغدها و شاهین ها
  • آهنگ شیپور
برای ترساندن کلاغ ها از صداهای بلند استفاده کنید

برای ترساندن کلاغ ها از صداهای بلند استفاده کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

50 دیدگاه درباره مقاله “خلاص شدن از شر کلاغ ها

  1. Avatar حمید گفت:

    ایکاش بجای یاد دادن برای کشتن یک پرنده به مردم آموخته میشد چطور به آنها غذا بدهند .مگر ما جای خدا هستیم .این کار عاقبت ندارد .لطفاً اندیشه کنید ودر کار طبیعت دخالت نکنید ممنون

    1. Avatar حسام عزتی گفت:

      خوشگلن ؟ نه ! خوش صدان نه ؟!؟ دزدم که هستن همه چی خوارن هی این میگه غار غار اون یکی در جوابش میگه غار غار خب وقتی داره ازار میده باس چیکار کرد ؟ سوسک بیاد خونت نمیکشیش؟ گوشت خیواناتو نمیخوری ببند دیگه برار ادای راستکی هارو در نیار

    2. Avatar امیر گفت:

      وقت جای یک کشاورز باشی و تمام دسترنج یکساله ات را از بین ببرند حسس پرنده دوستی شما جایی ندارد و یا وقتی ساکن محلی در باغ و یا روستا باشی که شبانه روز ده ها کلاغ مزاحمت بشوند و سرو صدا کنند قار قار قار و نگذارند بخوابی و یا جوجه هایت را بخورند ویا کبوترهایت را بزند و بخورند فکر حیوانی دوستید گل نمی کند

      خواستم متن را بفرستم گفت شما قبلا هم چنین چیزی گفتید و ارسال نشد لذا این متن را اضافه میکنم گه غلط کردی

    3. Avatar کسین گفت:

      تا اکنون سه تا جوجه کبوتر ون رو کلاغ خورده،حالت خوبه؟یا تا حالا کلاغ از نزدیک ندیدی؟یا یک تعریف از دور داری ازش؟

    4. Avatar الناز گفت:

      راستش منم دید شمارو داشتم، همیشه برای پرنده ها ک ارزن میریختم برای کلاغ هام غذا و آب میذاشتم، ولی متاسفانه از پنجره اومد داخل و ماهی قرمزمو خورد 🥺

      1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

        طبیعت کلاغ مهاجم است و از طبیعت خود پیروی میکند بنابر این خیلی نباید بابت این موضوع ناراحت باشید.

        1. Avatar علی گفت:

          طبیعتش مهاجم هست رو که خوب گفتی 😂بنابر یک قانون دیگه شما هم نمی خواد ناراحت باشی ،ما یه طبیعت دیگه تو موجوادت زنده داریم بنام حفظ قلمرو و هم نوع از آسیب و تهاجم هر موجودی می خواد باشه وارد قلمرو هر حیوانی بشه و صدمه داشته باشه زورش برسه اون رو از بین می بره بیا همینجا یک مستند خوب بهت بدم که شیر ها نر جوان سر قلمرو چجوری نه یک کفتار بالغ یک توله کفتار رو از بین می برن برای ترساندن مابقی ،طبیعت تک بعدی نیست و سلیقه ای نمی شه ازش تفسیر کرد اون مهاجم هست باشه ولی…آره دیگه👍😂 اینم خدمت شما ببین درس بعدی طبیعت موجودات رو هم یاد بگیر

    5. Avatar علی گفت:

      حمید جان عزیز شما جز آن دسته روغن فکر های(روشن فکر های افراطی و مریضی که عشق اینرو دارن بگن ما چقدر خوبیم)که فقط فاز حمایت از محیط زیست رو داره ولی فاقد درک و منطق هستن ،هستی متاسفانه طبیعت اون فانتزی دگم ذهن شما نیست حیوانات با هم فرق دارن حمید جان موش یا سوسک که حیوان موذی وآزاری و باعث صدمات مالی و جانی مثل بیماری فوق العاد خطرناک طاعون موش می شه با یک پروانه یا سنجاب برای طبیعت و انسانها فرق داره دو تا موجود اولی هرکاری کنی آسیب و آزار مداوم هست چون زندگی انگلی دارن دو موجود دومی اگر آزاری هم داشته باشن علتش عمد اون موجود نیست اینا با هم فرق داره همونجوری که کلاغ یا زاغ با کبک،کبوتر ،بلبل و…فرق داره بعید بدونم آشنایی با کلاغ و زاغ داشته باشه که چقدر این دو موجود آزاری و مشکل ساز هستن برای موجودات و طبیعت اطرافشون پس خواهشا بجای ارشاد بقیه با تفکرات اشتباهت که اتفاقا حرف شما دست بردن در طبیعت هست چون تمام موجودات خلق نشدن برای مفید بودن مثل پشه ،شما پشه ها رو هم تغذیه می کنی ؟چون یک موجود زنده هست با این فلسفه نباید اون رو کشت باید تغذیه کرد اونم خون بدن رو دیگه که با هربار نیشش بجز درد و خارش شانس بیاری به بیماری های وحشتناک سالک و طاعون و… مبتلا نشی خیلی منطقی زیباست این سطح تفکر شما عزیز👌😂

  2. Avatar ۰۰۰۰ گفت:

    وقتی جوجه کبوتر هامو می برن چی بازم آزاره آقا حمید

  3. Avatar رضا گفت:

    دوستی که انتقادکردیداگه باغ داشتی اونوقت میفهمیدی که این حیوان چقدرآسیب میرسونه تخم مرغهای داخل لانه مرغ ازدست این پرنده درامان نیستنداونوقت شما به فکرجان این پرنده هستید؟؟؟هرحیوانی که ضرربرسونه حذف میشه

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      همه حیوانات و موجودات برای اکو سیستم مفید هستند و اگر از بین بروند مشکلات بسیار جدی برای اکو سیستم منطقه به وجود خواهد آمد

  4. Avatar حسن ملائی گفت:

    سلام به نظر من دوستمون اقا حمید درست میگن نباید حیوانات را از بین ببریم. من هم یک مزرعه دارم و خیلی کلاغها به من ضرر رسوندن اما همیشه بجای کشتن به فکر راه حل دیگه ای هستم. و در جواب دوستمون که گفتن کلاغها تخم مرغ ها رو میخورن باید بگم دوست عزیز شما سعی کنید محل نگهداری حیوانات خانگی خودتون رو طوری درست کنید تا از گزند کلاغها و موش‌ها در امان باشن و هیچ راه نفوذی نداشته باشن بجای کشتن حیوانات. ممنون

  5. Avatar نمیدونم بخدا گفت:

    لطفا کسی نظر بده که شرایط رو درک کنه و فهمیده باشه تو متن هیچ کجاش درباره کشتن کلاغ چیزی ننوشته بود
    فقط درباره فرار دادن گفته بود بعد یک نفهم میاد میگه یک چرت و پرتی رو
    این کلاغ نزدیک 400 تومن به من ضرر زده فقط یک روز امد تک تک بلدرچین‌ ها رو از داخل قفس پوست و گوشت شون رو کند

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      خواهشا از الفاض ناشایست استفاده نکنید هر کس اجازه دارد نظرش را بگوید ولی اجازه بی احترامی ندارد

  6. Avatar محمد گفت:

    سه هفته است چهار تا مرغ من داخل باغ ، یک روز در میان تخم می گذارند تا حالا چهار تا تخم سالم از لانه برداشت نکرده ام
    امان از کشکرک

  7. Avatar زهرا گفت:

    اگر ما در طبیعت دست نمیبردیم انقدر زیاد نمیشدن که باعث اذیت ما بشن.
    در هر حال کسی هم که زحمت کشیده میخواد نتیجه محصولشو ببینه. و وجود تعداد زیاد پرنده های مزاحم آزار دهنده هست. اخیرا با ایجاد صدا خوشبختانه خیلی از این مشکل برطرف شده.
    اما غذا دادن بی مورد به سگها و گربه های ولگرد هم باعث افزایش تعداد اونها و آسیبهای بعدی شده.
    بهتره تو غذا دادن بهشون دخالت نکنیم و بذاریم طبیعت کار خودشو بکنه.

  8. Avatar مهراد گفت:

    سلام
    من کانال کولر خونه ام رو واسه اینکه در معرض آفتابه و اتلاف انرژی داره با فویل پشم شیشه دار میپوشونم. کلاغ میاد همه رو میکنه میریزه پایین. دفع این پرنده فقط جهت جلوگیری از آزار فکر نکنم حیوان آزاری باشه. اگه اندازه یه حیوان هم واسه انسان ارزش قائل باشیم هم با دفع این جانور یه آزار رو از بین بردیم. زیاد تیپ روشنفکران حامی حیوانات رو نگیریم. از اونور پشت بوم افتادن حکایت غذا دادن به حیوانات ذاتا شکارچیه که باعث تنبل شدنشون شده واین خودش معضل بدتریه و …

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      برای اینکه کلاغ به سمت پشم شیشه ها نرود می توانید از 1 و یا 2 تا سی دی استفاده کنید که باید با طناب به نزدیک آن ببندید

      1. Avatar حسین گفت:

        به جای 2تا30 دی من 20
        تابیشترنصب کردم داخل حیاط به خاطرباغ انگوراصلاترس توی چشمان این پرنده نیست حس شیشم دارن کلاغ های مزاحم من دیگه بریدم نمیدانم چطوری ازحیاط بیرونش کنم لانه درست میکنه

        1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

          بهتر است از مترسک استفاده کنید.

      2. Avatar حاتم گفت:

        سی دی نداریم میتونیم فلش مموری آویزان کنیم؟

      3. Avatar حاتم گفت:

        سی دی نداریم میتونیم فلش مموری آویزان کنیم؟.

        1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

          واقعا این چه سئوال عجیبی است میپرسید.

      4. Avatar حمیرا دماوندی گفت:

        سلام ، من ماههاست در بالکنم سی دی آویزون کردم که کلاغها نیایند و گیاهانم را خراب نکنند ولی فایده ای نداشت و ماههاست از ۴ صبح با سر و صداهایشان بیدارم میکنند و تا ۸ صبح همچنان جیغ میزنند 😒

        1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

          کلاغهای منطقه شما متوجه این مسئله شده اند واصلا چیز عجیبی نیست چون خودم هم در جای دیگری دیده بودم یه مترسک درست کنید شاید موثر افتاد

  9. Avatar متین گفت:

    این پرنده نسل بقیه پرندگان رو از بین برده

  10. Avatar مهران گفت:

    وقتی کلاغ میاد جوجه ها ی ما رو میخوره .فقط باید بکشیمش .

  11. Avatar .... گفت:

    همین کلاغ این ماه ۸ تا جوجه کفتر از من بردو دوتا از حیوون های قیچی من رو کشت
    تا الان نمیخاستم کاری‌کنم ولی از این به بعد هر کلاغی ببینم دوتا با تفنگ بادی بهش میزنم

  12. Avatar فرزانه گفت:

    من ناراحتی اعصاب دارم و متاسفانه این کشکرک ها دیوونه م کردنن و رو درختای باغ لونه میسازن .شب. نصفه شب. نزدیک صبح با اون صدای نکره شون نمیزارن که بخوابیم هیچ… غذای حیونای خونگی رو هم میدزده هیچ ..تمام میوه ها رو تخریب میکنند ….اگرکسی مدافع حقوق حیواناته میتونه امتحان کنه که چقدر مضخرف و ازاردهنده هستند و ازشون نگهداری کنه یا براشون غذا بریزه چون حالیشون نیست و بیشتر تخریب چی هستند. …

  13. Avatar زهرا گفت:

    کلاغ ها به باغ من کاری ندارن اما من چند حیوان خونگی دارم لاکپشت که اصلا از دست کلاغ در امان نیستند به نظر من باید با صدای تفنگ از گوشی یا صدای شاهین بترسونیمشون

  14. Avatar باغ گفت:

    وقتی گیلاس هات رو کلاغ ها نابود کنند و هلوها رو سوراخ کنند و محصولات باغت رو نابود کنند دیگه پوز کلاغ دوستی نمی گیرید .
    اینجا هم کسی کلاغ ها رو نگفته بکشید.
    راه های دور کردن کلاغ ها رو پیشتهاد دادند …

  15. Avatar Amir گفت:

    دوتا کلاغ نوک قرمز هر روز قبل طلوع آفتاب میان روی پشت بام و شروع به سر و صدا میکنن و هر روز مارو بیدار میکنن هر کار میکنم از شرشون خلاص نمیشم خیلی رو مخ شدن چکار کنم گم شن .کم کم به فکر تفنگ بادی شدم که ترتیبشونو بدم

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      در بعضی مواقع می توانید با استفاده از سی دی و یک نخ از شر انها خلاص شوید و یا اینکه یک مترسک درست کنید

  16. Avatar وحید گفت:

    خب تو متوجه نیستی ک کلاغ مبتونه کل محصول یه باغو نابود کنه وگرنه این حرفو نمیزنی

  17. Avatar محمد گفت:

    سلام
    من یه تعداد مرغ دارم که تو باغ هستن و دور و سقفشون کامل فنس هست و فقط یه در ورود و یه سوراخ به اندازه ورود مرغ به داخل لانه تخم هست که متاسفانه کلاغ تمام تخمها را از بین میبره ،من بیشتر هدفم از گرفتن مرغ توی باغ از بین بردن علفهای هرز هم هست که با این بلایی که کلاغ سر تخم مرغهام میاره مجبورم مرغها را توی فنس حبس کنم ، سی دی هم اصلا فایده ای نداره و کلاغها با پررویی باز میرن داخل فنس ،اونقدر گستاخ شدن که وسائل توی کوله و … را هم آسیب میزنن .چند روز پیش به شاهین روی درخت هم حمله کردن و یکی از جوجه هاش را کشتن ،کلا فکر کنم شهرداری هر شهر باید تعداد کلاغها را تا حد استاندارد کم کنه تا این مشکلات برطرف بشه .

  18. Avatar محمد گفت:

    من چند تا درخت آلوچه دارم اگه شما یکیش خوردی من هم خورده. کشتن یکی کلاغ برای عبرت بقیه خوبه

  19. Avatar قلی گفت:

    سلام
    تمامی روش‌های ذکر شده عالی هستند، ولی شما که با یک پرنده منظورم (زاغی است.)طرف هستید که هیچ ترحمی به محصولات کشاورزی و باغی ندارد.

    باور نمایید ، من خسته شدم از اینکه این نوع کلاغ با نام زاغی آسیامیانه به کشور ایران مهاجرت کردند و چون پرنده شکارچی برای آنها در مناطق جنوبی ایران به هیچ‌وجه وجود ندارد ، شدیداً تکثیر و ازدیاد نسل کرده اند.

    در این زمان سال ۱۴۰۲ به نظر بنده باید این نوع پرندگان را مانند یک آفت در نظر گرفت اگر شما شب توی خانه کک یا پشه یا عقرب را نکشید ، در واقع خود را کشته اید و بنده فکر میکنم محیط زیست بقاء نسل های آینده است اما نه برای پرنده‌ای فوق‌العاده خطرناک،موذی و نابود کننده حاصل دسترنج یکسال یک کشاورز که در این زمانی که قطره آب حکم الماس را بازی میکند،؟

  20. Avatar کریم گفت:

    آخرش زاغارو باید کشت یا نه،

  21. Avatar محدثه گفت:

    بسمه تعالی
    اینجانب هم ۲ ساله به گربه ها در باغچه ی کوچه مان ضایعات مرغ می دهم به خاطر همین چند هفته است کلاغ ها جذب کوچه مان شدند و روی درخت چنار و کاج بلند ما لانه کرده و هر روز صبح تا بعد از ظهر با صدایشان مزاحمت برای همسایه هایمان ایجاد کرده و بنابراین اینجانب یک هفته است که دیگر به گربه ها غذا نمی دهم اما کلاغ های نوجوان سر و صدا می کنند که غذا می خواهند!

  22. Avatar Nazi گفت:

    خیلی بدصدا و غیر قابل تحمل و ترسناکه …شب و غیر شب نداره هروقت عشقش بکشه فریاد میزنه..با اینکه کلا به حیوونا علاقه دارم اما خیلی غیر قابل تحمله برام کلاغ…از بس اشغال و اینا زیاده اینام همینجور زیاد میشن…توی کلان شهری مثه تهران ام که همش جونور موذی دریغ از بلبلی قناری ای

  23. Avatar مهرداد گفت:

    یعنی این یارو حمید انقدر بی‌شعور تشریف داره که ب جای اینکه اول مطلب بخونه و بفهمه جلوگیری از آسیب رساندن به محیط و آرامش انسانی هست بعد بیاد شکر زیادی بخوره.من خودم پرنده زینتی دارم.کلاغ اومده بود از تو قفس بکشه بیرون نوش جان کنه نوک زد پرنده مو کُشت

  24. Avatar نغمه گفت:

    سلام
    خیلی ممنونم. من در تیرماه گلدانهای شمعدانی و جاسمین و یاس امین الدوله و نیلوفر یا عشقه را همه بردم پشت بام منزل که روف گاردن کوچکی درست کنم.‌
    کلاغها همه شمعدانی های مرا از خاک در آوردند، یاس امین الدوله شاخه شاخه نوک زدن و جدا کردند، جوانه های یاسمین ام را هم کندن و نیلوفر را هم مثل کرم کشیدن بیرون . جالب اینه که اصلا هیچکدام‌را نخوردن و روی پشت بام ول بود.
    آیا این سی دی های براق واقعا برای دور کردن اینها کافیه؟ آیا می توانم سبزیجات بکارم ؟ با تشکر

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      بیبینید به علت کم بود مقدار فضای سبز که کشاورزی داشته باشد بعضا پرنده ها این کا را انجام میدهند در صورتیکه در خارج از شهرها که کمبود فضای سبز نیست به این طور گلها اصلا نگاه هم نمی کنند
      می توانید سی دی بگذارید ولی دیده شده کلاغ های بعضی از مناطق دیگه از این سی دی ها نمی ترسند بهتره بر روی گلدان ها با گیاه کوچک توری بکشید تا نتوانند تا زمانی که کوچک هستند آسیب برسانند

  25. Avatar حجت گفت:

    سلام من چند تا درخت سیب تو حیاط کاشتم این کلاغهای لاشی همه سیبهارو سوراخ. سوراخ ونیم خور میکنن از دستشون خیلی عصبانیم اگه یکشونو بگیرم بنزین میریزم روش آتیش میزنم ولش میکنم بره 😂

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      آقا عصبانی نشوید ذات حیوان است کاریش نمی شود کرد

  26. Avatar لیلا گفت:

    ما چهار تا درخت پسته داریم هر روز پنجاه تا کلاغ تو درختا هستن فکر نکنم امسال نیم کیلو پسته هم به ما برسه.
    آزار حیوانات درست نیست ولی غذا دادن به اونها هم صحیح نیست. چرخه زندگی طبیعی اونها رو از بین میبره و حتی ممکنه غذاهای ما با حیوانات سازگار نبوده و باعث بیماری اونها بشه. مخصوصا حیواناتی که خارج از شهر هستن.

  27. Avatar میترا گفت:

    سلام.دوستان من هرروز برای پیاده روی میرم پارک واقعا دیدم چه پرندگان مردم آزاری هستن خیلی از نسل پرندگان کم شده و گاهی حمله میکنن به آدمها همه اینها را به شهرداری اطلاع دادم ولی ترتیب اثر ندادن.خودم خیلی وقتها میخواستم سم بدم بخورن وبمیرن چون خیلی جمعیتشون زیادشده همینطور گربه‌ها ولی میدونم تو ژاپن برای مقابله با این پرندگان در پارکها صداهای پخش میکنن که میترسن ومیرن…اونجا حتی به دانش آموزان زمان تعطیل شدن مدارس حمله میکردند..😔

    1. سلام، ما هیچ وقت راضی به کشتن مخلوقات خداوند نیستیم اما اگر راه هایی باشد که هم آنها اسیب نبینند و هم صدمه ای برای ما این مخلوقات باهوش نداشته باشند خیلی خوب می شود. ممنون از پیامتون

  28. Avatar میثم گفت:

    من با چشم خودم دیدم یه سنجاب بدبخت تو صرخه حصار بود این کلاغ ها ریختن سرش حیونو تیکه تیکه پاره کردن چشمه سنجاب رو زنده زنده از تو صورتش در آوردن صحنه وحشتناکی بود وقتی دیدم چقدر این حیوون وحشی هستش خیلی حیونه وحشی هستش خونخوارترین حیوون این کلاغ هست یعنی اگه این حیوون از ایران محو بشه ایران پره سره قناری بلبل سنجاب طبیعت زیبا و دلنشین میشه مثله کشورهای اروپایی آمریکایی پره سنجاب میشه نسل گنجشک ها رو تو تهران منقرض کردن مونده فقط یاکریم و کفتر چاهی باید این شهرداری به شکارچیان پول بده مردم متحد شن نسله این حیوونه به شدت خطرناک باهوش و موذی رو بردارن هرجامیری پارک میبینی فقط کلاغ هست پارمای جنگلی میری فقط کلاغ زاغی این نشون میده اکوسیستم اون منطقه واقعان نابود شده تا دیر نشده باید یه فکری به حال کلاغ ها و موش‌های نروژی که این انگلیسی های بی پ… آوردن تو ایران بکنیم و گرنه دیگه یه دونه گنجشک و پرنده تو ایران باقی نمی مونه تنها راهکارشم تفنگه ساچمه ای هستش اونم بزنی تو کله این حیوان بدنشو بزنی بهش اثر نمیکنه بزنی تو کلش بعد لاشه این حیوون رو بزاری یه جایی کمین کنی بعد یه دفعه اینا برا عزاداری جمع شدن میتونی یه دونه دیگشونو هم بزنی آخه وقتی یکیشونو می‌کشی جمع میشن دورش میکنن شروع به عذاداری میکنن تنها راهکاری همینه یدونه از این حیوان بکشی هزارتا گنجشکو قناری کفترو یاکریم و سنجابو بلبلو پرندهای مفیدو نجات دادی

  29. Avatar شقایق گفت:

    سلام من هر روز می رفتم پیاده روی و اینجا درختان زیادی وجود دارد یک روز گفتم برم سمت درخت ها و تو چمن استراحت کنم که یدفعه دیدم کلاغ ها بهم حمله کردند و الان هر وقت حتی میرم پیاده روی دوباره یه کلاغ می بینم که می خواد حمله کنه و فرار می کنم.
    در صورتی که من بچه بودم همش توی جنگل و دار و درخت بودم یک دفعه هم همچین اتفاقی نیافتاد چرا تازگی ها اینطور شده و دیدم و شنیدم که به افراد دیگم حمله کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *