آموزش باغبانی

چگونگی پرورش گیاهان زینتی

نحوه پرورش گیاهان زینتی

بسیاری از افراد گیاهان را برای اهداف خاص می کارند. مریم گلی، رزماری، جعفری و ریحان ممکن است برای پختن غذا پرورش داده شوند، در حالی که آلوئه ورا، شیرین بیان، کوهوش و گیاهان دیگر ممکن است به دلیل خواص درمانی پرورش داده شوند.

گاهی اوقات، گیاهان می توانند زیبا باشند. گیاهان زینتی آن دسته از گیاهانی هستند که شما در باغ خود می کارید نه به دلیل مفید بودن بلکه فقط به این دلیل که زیبا به نظر می رسند و مکمل گیاهان دیگری هستند که در آنجا پرورش می دهید.

مواردی که انتخاب می کنید به سلیقه شخصی و ساختار باغ شما بستگی دارد. در این مقاله انتخاب گیاهانی که دوست دارید و روش کاشت آنها که به باغ شما رنگ، بافت و حتی عطر می بخشد توضیح داده شده است.

پرورش گل ها

پرورش گل ها

چگونگی کاشت گیاهان زینتی:

لبه های سخت باغ خود را نرم کنید. یک گیاه زینتی مانند آویشن نقره ای بکارید تا جاهای خالی را پر کند یا دور گوشه ها یا لبه های باغچه بکارید. از گیاهانی استفاده کنید که بصورت بوته ای رشد می کنند.

آویشن نقره ای این کار را انجام می دهد و می تواند صورتی یا بنفش باشد. مطمئن باشید که آفتاب زیادی می بیند و در خاک و گیاه خاک کاشته می شود. گیاهانی را بکارید که شکوفا می شوند. به عنوان مثال، پونه کوهی گیاهی تزئینی است که به رنگ بنفش و صورتی شکوفا می شود. همچنین برای مدت طولانی شکوفا می ماند، معمولاً از بهار تا اواخر پاییز.

روی گیاهان زینتی که مرتباً شکوفا می شوند تمرکز کنید. نعنا گربه ای یک گیاه زینتی محبوب است که به رنگ آبی تا بنفش شکوفا می شود. اگر آن را هرس کنید، شکوفه های مجدد زیادی برای لذت بردن وجود دارد. شیرین بیان می تواند به شکوفه های 45 سانتی متر تبدیل شود، بنابراین یک گل دوست داشتنی برای یک گلدان می سازد.

گیاهان خاص

گیاهان خاص

گیاهان خودرو:

به دنبال گیاهان خودرو باشید. گیاهان زینتی می توانند خودرو باشند و می توانند برای تأمین نیازهای باغ شما حرکت کنند و فضاهای خالی را اشغال کنند. به عنوان مثال، بابونه رومی نه تنها زیباست، بلکه خود به خود در باغ شما گسترش می یابد. چوب شیرین نیز می تواند به خوبی کار کند.

اجازه دهید گیاهان خود رو رشد کنند. آنها بندرت نیاز به توجه دارند. بابونه رومی رایحه آناناس می دهد و زرد و سفید است. از گیاهان زینتی به عنوان یک پرچین طبیعی استفاده کنید. می توانید از گیاهانی استفاده کنید که شبیه قلب هستند و شاخ و برگ زیادی دارند.

بوته های مریم گلی می توانند به همین منظور، و همچنین گیاه رزماری همیشه بهار که به نظر می رسد مانند یک درخت کوچک همیشه سبز است، کاشته شوند.

رشد گیاهان خودرو

رشد گیاهان خودرو

بافت های مختلف را مخلوط کنید. گیاهان زینتی می توانند به باغ شما تنوع دهند و گیاهانی مانند Cardoon طاقدار، خوش هیکل و پررنگ است. تقریباً شبیه یک سرخس است و یک شاخصه بصری برای باغ شما فراهم می کند.

همچنین به دنبال گیاهان با بافت نرم و براق باشید. می توانید اسطوخودوس را امتحان کنید، با برگهای سبز ملایم و دارای لبه های دندانه دار، لورن خلیج برگهای براق و یکنواختی دارد که ممکن است مکمل سایر بافت ها باشد.

ارتفاع گیاهان را در نظر بگیرید. می توانید از گیاهان زینتی استفاده کنید که از باغچه یا وسایل دیگر بالا می روند. لوبیا دونده قرمز شکوفه های قرمز روشن برای شما به ارمغان می آورد و نخود فرنگی های آبی پررنگ با رشد آنها به وجود می آیند.

اگر فضای باغتان کم است، از گلدان استفاده کنید. گیاهان زینتی وقتی داخل گلدان باشند می توانند در اطراف حیاط، پاسیوی خانه یا حتی داخل خانه قرار گرفته باشند، و بسیار زیبا به نظر می رسند.

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *