ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت هندوانه (زیرنویس فارسی)

کاشت هندوانه

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است، که گام به گام کاشت هندوانه را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت هندوانه را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

هندوانه از طریق بذر تکثیر می‌شود و در کشت بذری قبل از هر چیزی خاک مورد کشت بذر هندوانه را آماده کنید. در کشت بذری خاک باید سست باشد برای این منظور خاک را خوب شخم بزنید تا متورم شود، سپس به خاک مورد کشت مواد آلی و کمپوست اضافه کنید تا گیاه به راحتی رشد کند و خاک مورد کشت باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

برای کشت بذر ابتدا سوراخی با بیلچه ایجاد کنید و از تکنیک کاشت دقیق برای کاشت بذر استفاده کنید به این صورت که در هر سوراخ فقط یک بذر قرار دهید. فاصله مناسب برای کاشت بذر هندوانه بین 46 تا 61 سانتی متر می‌باشد. ابتدا بذر را در داخل سوراخ قرار دهید، پس از کاشت روی بذر را با خاک بپوشانید. عمق کاشت 5 سانتیمتر می‌باشد. توجه داشته باشید که در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر هندوانه و طالبی به شما نشان داده می‌شود به این صورت که بذر هندوانه در یک سوراخ و بذر طالبی در سوراخ دیگر کشت می‌شود، طالبی و هندوانه کشت مشابهی دارند. توجه داشته باشید اگر بستر مورد کشت شما بزرگ بود فاصله بین ردیف‌ها را 1/5 متر قرار دهید؛ طی مدت رشد به باغ سر بریزید پس از گذشت مدت زمانی بذر جوانه می زند و گیاه شروع به رشد می‌کند.

هندوانه از جمله گیاهان علفی یک ساله است که به صورت رونده می‌باشد. گلهای بزرگ شیپوری مانندی به رنگ زرد دارد که این گلهای در نهایت به میوه تبدیل می‌شود. میوه هندوانه آبدار می‌باشد که در ماه های گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد. هندوانه گونه‌های مختلفی دارد و طرز کاشت هندوانه راحت است و به سرعت رشد می‌کند و بارو می‌شود و در گستره وسیعی از جهان کشت می‌شود. میوه هندوانه به صورت گرد و کشیده می‌باشد. برگهای این گیاه پنجه‌ای مانند و به رنگ سبز می‌باشد.

برای خرید بذر هندوانه کریمسون قرمز گرد می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید بذر هندوانه پوست زرد می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *