خوشمزه ها

دستور پخت یک لازانیای بی‌نظیر خانگی

دستورپخت یک لازانیای بی‌نظیر خانگی

با سس گوشتی خوشمزه و غنی، لایه های ماکارونی و پنیر خامه ای که همه‌ی این لایه ها را در کنار هم نگه داشته است، لازانیا برای یک وعده شام بی‌نظیر، بسیار بسیار مناسب و همه پسند است. آماده سازی آن بسیار آسان است و زمان کمی می‌برد.

نکته قابل توجه در مورد لازانیا، این است که می توانید آن را حداکثر از دو روز قبل پخته و در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که آماده خوردن آن بودید، روی اجاق گاز گرم کنید. به همین دلیل لازانیا، به عنوان یک وعده ی غذایی، برای شام های شرکتی یا روزهای شلوغ هفته، که وقت و انرژی لازم برای پخت غذا را ندارید، بسیار مناسب است.

ادویه کچاپ معمولی

دستورپخت لازانیا:

دستور پخت ذکر شده در این مقاله، بسیار قابل انعطاف و تغییر است. می توانید از هر نوع گوشتی که دوست دارید، گوشت چرخ کرده، بوقلمون یا مرغ آسیاب شده، استفاده نمایید. برای افزایش عطر و طعم بی‌نظیر لازانیا، در صورت تمایل می‌توانید از سوسیس ایتالیایی به جای گوشت استفاده کنید. علاوه بر این، می توان از هر نوع پنیری که در دسترس هست استفاده کرد.

در دستور پخت ما از پنیر موزارلا و پنیر کاتج (Cottage Cheese) استفاده شده است. با این حال اگر تمایل داشتید، می‌توانید با پنیر پارمزان و ریکوتا نیز لازانیای خوشمزه ی خود را درست کنید، زیرا این پنیرها نیز طعم و بافتی دلپذیر به غذا اضافه خواهند کرد. در صورت تمایل، می توان انواع گیاهان تازه یا خشک را به سس اضافه کرد. ریحان، آویشن، رزماری و یا ترکیب ادویه های ایتالیایی، طعم بیشتر و بهتری به شام شما می بخشند.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه چیکن پارمزان خانگی خوشمزه می توانید از این لینک استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا

مواد لازم برای تهیه لازانیا

با کمک این دستور پخت، می‌توان یک لازانیا بزرگ درست کرد که در یک ظرف 23 در 33 سانتی متر پخته شده و به راحتی برای ۵ تا ۶ نفر مناسب است. با این حال اگر بخواهید می توانید دو لازانیا با ابعادی کوچکتر، در دو ظرف مربعی 23 تا 25 سانتی متری بپزید. می توان روی یکی از لازانیاهای پخته نشده را بصورت خام، محکم با ورق آلومینیومی پوشانده و تا یک ماه در فریزر، فریز کنید و دیگری را برای شام بپزید و میل نمایید. برای استفاده از لازانیای یخ زده، آن را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید، تا حدود ۲۴ ساعت قبل از پخت، یخ آن آب شود.

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه لازانیا:

  • گوشت گاو، بوقلمون، گوشت خوک یا مرغ: 450 گرم
  •  سس گوجه فرنگی: 680-850 گرم
  • پنیر موزارلا: ۲-۳ فنجان
  •  پنیر خامه ای: 450 گرم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • ماکارونی لازانیا: ۱ جعبه
  • گیاه یا ادویه: هر نوع به دلخواه

ادویه سیزنینگ ایتالیایی

مراحل تهیه لازانیا:

1. گوشت را در تابه روی حرارت متوسط قرار داده و تفت دهید تا به رنگ قهوه ای درآمده و چربی آن را جدا کنید. در حین پخت گوشت، یک قابلمه بزرگ پُر از آب را روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. اگر قصد دارید لازانیای شما به سرعت آماده شود، فر را با دمای ۴۰۰ درجه گرم کنید.

2. وقتی آب به جوش آمد، رشته های لازانیا را داخل آن قرار داده و طبق دستورالعمل بپزید. شما احتمالاً تنها به ۹ رشته نیاز خواهید داشت، اما من همیشه چند رشته ی اضافی نیز می پزم تا در صورت له یا خراب شدن، بتوانم از آنها استفاده نمایم. ماکارونی ها را در حال جوشیدن، چند بار هم بزنید تا به هم نچسبند. سپس آن ها را آبکش کرده و زیر آب خنک بشویید.

برای مطالعه مقاله انواع ماکارونی ها می توانید از این لینک استفاده کنید.

میکس سس و پنیر برای لازانیا

میکس سس و پنیر برای لازانیا

3. در ماهیتابه، سس گوجه فرنگی را روی گوشت های تفت داده شده بریزید و مواد را هم بزنید. در صورت تمایل ادویه های دلخواه را نیز اضافه کنید.

4. در یک کاسه کوچک تخم مرغ و پنیر را با هم به خوبی مخلوط کنید.

5. یک ظرف 23 در 33 اسانتی متری را با اسپری روغن چرب نمایید. در کف تابه حدود یک چهارم فنجان از مخلوط سس گوجه فرنگی را پخش کنید. روی سس را با سه رشته لازانیا بپوشانید. سپس حدود نیمی از سس گوجه فرنگی و مخلوط گوشت را روی لایه ی ماکارونی ریخته و دوباره روی آن سس بریزید تا رشته ها را بپوشاند.

6. حدود یک سوم از پنیر کاتج را با قاشق روی سس گوجه فرنگی بریزید و آن را در اطراف پخش کنید تا سس و رشته ها یکنواخت شوند. حدود یک سوم از پنیر موزارلا را روی مخلوط سس و پنیر بریزید.

خرید ادویه فاهیتا

7. روی این لایه، یک لایه ی دیگر از رشته های ماکارونی قرار دهید. این لایه را نیز با سس گوجه فرنگی باقی مانده بپوشانید. دوباره تقریباً نیمی از مخلوط پنیر کاتج را با قاشق روی سس گوجه فرنگی بریزید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. بعد روی همه مواد پنیر موزارلا بپاشید. دوباره نوبت به لایه ی دیگری از ماکارونی است. باقیمانده مخلوط پنیر کاتج را نیز روی لایه ی آخر ماکارونی پهن کرده و پنیر موزارلای باقیمانده را روی آن بپاشید.

8. در این مرحله می‌توانید لازانیا را بپزید. اگر می خواهید لازانیای خود را برای یک تا دو روز آینده میل کنید، روی آن را محکم با فویل آلومینیومی پوشانده و در یخچال قرار دهید، تا زمانی که بخواهید آن را بپزید.

9. وقتی آماده پخت آن شدید، لازانیا را با فویل آلومینیومی بپوشانید و حدود یک ساعت در دمای ۴۰۰ درجه بپزید. بعد از ۴۰ دقیقه که از زمان پخت آن گذشت، فویل را برداشته تا پنیر روی لازانیا به رنگ قهوه ای درآید. با تغییر رنگ پنیر و حباب دار شدن سس روی آن، مدت زمان پخت به پایان می‌رسد. قبل از اینکه لازانیا را برای سرو برش دهید، اجازه دهید حدود ده تا پانزده دقیقه استراحت کند و خنک تر شود. این کار به دقیق و تمیز تر شدن برش ها، کمک می کند.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *