خوشمزه ها

طرز تهیه خرمالو خشک چینی

طرز تهیه خرمالو خشک چینی

یکی از سنتی ترین مواد غذایی چین، پنکیک خرمالو می باشد. این پیش خوراک یا میان وعده در شرق چین بسیار پرهوادار است و معمولا پیش از خوراک اصلی سرو و مصرف می شود. البته در مناطقی هم به عنوان خوراک پیشنهاد می شود. اما پیشنهاد ما به خوانندگان این است که نه خرمالوی خشک اسلایس و نه خرمالو شیبنگ چینی را با معده ی خالی مصرف نکنید.

پنکیک خرمالو خشک شیبینگ به زبان چینی Shibing Cake نامگذاری شده است. خرمالو خشک طعم شیرین و مطلوبی دارد که مزه ی آن رو به عادی شدن نمی رود و از طعم آن خسته نخواهید شد. پوست خرمالو خشک به عکس پوست خرمالو تازه، طعم گس نمی دهد (مگر اینکه خود خرمالو کال باشد).

خرید خرمالو خشک

برای تهیه ی این سبک خرمالوی سنتی چند نکته را باید در نظر داشت:

  • نخست آنکه تا آنجا که ممکن است خرمالو های کوچک و سفت را انتخاب کرده و استفاده کنید. اگر خرمالو نرم، بزرگ و پخته باشد، برای تهیه خرمالو خشک چینی خیلی مناسب نمی باشد.
  • این سبک خرمالو خشک را در روزهای آفتابی درست کنید. تهیه آن در روزهای بارانی سخت و تقریباً غیرممکن است. زیرا برای خشک شدن از آفتاب استفاده می شود.
  • در طی مراحل خشک کردن آب اضافه نکرده و در محیط مرطوب این فرایند را انجام ندهید.
  • یک نکته ی مهمی که وجود دارد این است که خرمالو خشک را با معده ی خالی مصرف نکنید، زیرا خرمالو حاوی اسید تانیک بوده با اسید معده ترکیب شده و باعث درد معده می شود.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه اوت بار زردآلوی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خرمالو برای تهیه پنکیک

خرمالو برای تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک خرمالو:

در ادامه طرز تهیه خرمالو خشک چینی را به شما آموزش می دهیم.

زمان آماده سازی: چهار تا هفت روز

زمان جا افتادن: پانزده روز

زمان کل: بیست و دو روز

رده: میان وعده/پیش خوراک

خاستگاه: چین

متد: آفتاب خشک

میوه خشک مخلوط

 روش تهیه پنکیک خرمالو:

خرمالو را خوب و با دقت شسته، پاک کرده و خشک می کنیم، سپس پوست خرمالو را گرفته و این پوست های خرمالو را در معرض آفتاب خشک نموده و کنار می گذاریم.

خرمالوهای پوست گرفته شده را در مکانی آفتابی (که هوا در آن بایستی جریان داشته باشد) قرار می دهیم تا سطح خرمالو خشک گردد.

با استفاده از دست ها خرمالو را به آرامی به شکل پنکیک فشار بایستی داد. البته نباید فشار داد تا شکسته شود.

برای مطالعه مقاله دستور تهیه پای نارگیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خرمالو خشک چینی

خرمالو خشک چینی

خرمالوها را دوباره به مکان آفتابی و تهویه شده قرار می دهیم. به مدت 9 روز در زیر نور آفتاب ادامه داده و و سپس دوباره آن را فشار دهید (همان تکنیک بار اول).

پوست خرمالو و بافت خرمالو را در ظرف سفال قرار می دهیم، به صورت لایه ای از پوست خرمالو و یک لایه خرمالو را یک به یک به نوبت می چینبم (بصورت لایه لایه). سپس با پلاستیک روی آن را مهر و موم می کنیم و درب آن را می بندیم. به مدت پانزده روز زمان می دهیم تا خوب جا بیافتد. بعد از این مدت قابل مصرف است.

خرمالو را درآورده سرو یا نوش جان کنید.

پی نوشت:

کره ای ها روش دیگری دارند که خرمالو ها را ابتدا سوراخ کرده و داخل آن گردو می گذارند سپس در ظرف سفال گذاشته و مصرف می کنند. این روش به مراتب سخت تر بوده زیرا امکان فساد و کپک زدن می باشد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *