گیاهان

درمان خانگی سرماخوردگی با عرقیجات گیاهی

چند عرقیات گیاهی

درست زمانی که فکر می کنید فرار کرده اید، آنفولانزا می تواند مانند یک آجر به شما ضربه بزند. اما قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنید یا شخصی را به داروخانه بفرستید تا در راهروها سرگردان شود، به یاد داشته باشید: آنتی بیوتیک ها برای ویروس ها موثر نیستند و اکثر داروهای بدون نسخه تنها علائم را درمان می کنند.

خوشبختانه راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما وجود دارد و در واقع به شما در مبارزه با ویروس هایی مانند آنفولانزا کمک می کند. حتی بهتر از این، ممکن است از کابینت آشپزخانه شما دورتر نباشد. چای های گیاهی نه تنها مقرون به صرفه و آسان هستند، بلکه انواع مختلفی از مزایای شگفت انگیز را برای پیشگیری و بهبود آنفولانزا ارائه می دهند. ادامه را بخوانید تا بدانید چگونه می توانید از مزایای این مواد ساده در داروخانه طبیعت بهره مند شوید.

قبل از شروع: نکات آماده سازی

اگرچه تقریباً هر کسی می تواند یک فنجان چای تهیه کند، اما باید توجه داشت که تهیه چای گیاهی به عنوان یک درمان کمی متفاوت از نوشیدن معمولی است. یکی از بهترین ابزارها برای تهیه چای گیاهی دارویی، دستگاه پرس فرانسوی است. یک گیاه دارویی مفید در ته پرس بریزید، آب جوش بریزید تا پر شود و بگذارید 20 دقیقه بجوشد. اگر می خواهید چای خود را قوی تر کنید، از یک مشت گیاهان دارویی استفاده کنید و بگذارید یک شبه دم بکشد و به عنوان آماده سازی به نام تزریق استفاده شود.

1. سیر، زنجبیل و کاین:

اگرچه ترکیبی قوی از این چای بدون افزودن عسل می تواند طعم وحشتناکی داشته باشد، اما این یکی از چای های استاندارد است که می توانید هنگام بروز ویروس احساس کنید. سیر ضد باکتری است. همچنین سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند، به شرایط تنفسی کمک می کند، دستگاه گوارش را تمیز می کند و می تواند به هضم غذا کمک کند.

با این حال، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود، به ویژه برای کودکان زیر 10 سال، به همین دلیل است که زنجبیل جزء دیگر این چای است. توانایی آن برای کمک به هر نوع بیماری معده یا حالت تهوع به سختی قابل پیش بینی است. زنجبیل برای درد عضلات نیز مفید است.

از سوی دیگر، کاین ضد قارچ و ضد باکتری است، به دستگاه گوارش شما کمک می کند، مخاط را تجزیه می کند و گردش خون را افزایش می دهد. سیر، زنجبیل و فلفل قرمز عرق می کنند که به سم زدایی بدن کمک می کند. به همین دلیل است که این چای واقعاً دارای یک مشت است که می تواند آنفولانزا را در مسیر خود متوقف کند.

برای تهیه چای به چند تکه زنجبیل تازه، یک حبه سیر خرد شده، نصف قاشق چایخوری پودر کاین و چای گیاهی مورد علاقه خود نیاز دارید. سیر و زنجبیل را ابتدا به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس چای را تند کرده و فلفل قرمز را اضافه کنید. عسل را به مزه اضافه کنید (می توانید شیر را نیز اضافه کنید). برای نتیجه بهتر، سه تا چهار فنجان در روز بنوشید.

خرید پودر زنجبیل

چند حبه سیر برای تهیه نوشیدنی

چند حبه سیر برای تهیه نوشیدنی

2. چای برگ زیتون:

در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد چای های گیاهی از آنچه باید انجام شود، وجود دارد، دو ترکیب کلیدی در چای برگ زیتون وجود دارد، اسید النولیک و اولئوروپئین، که می تواند در جلوگیری از انتشار ویروس و باکتری ها موثر باشد. برگ زیتون همچنین دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C بیشتری نسبت به چای سبز است و در طول تاریخ برای درمان تب و مالاریا مورد استفاده قرار گرفته است.

تهیه چای ساده است. می توانید عصاره ها، پودرها یا برگ های خشک شده را خریداری کرده یا برگهای زیتون خود را تا زمانی که عاری از آفت کش باشند برداشت کنید. تقریباً یک قاشق چای خوری برگ خشک را به مدت 20 دقیقه، سه بار در روز بجوشانید و عسل را به مزه اضافه کنید، زیرا کاملاً تلخ است. همچنین ایده خوبی است که این چای را با غذا مصرف کنید تا از تحریک معده جلوگیری کنید.

چای برگ زیتون به اندازه کافی قدرتمند است که با داروهای شیمی درمانی تداخل داشته و فشار خون را کاهش دهد، بنابراین اگر می توانند بر شما یا اعضای خانواده شما تأثیر بگذارند، از این موارد منع مصرف مطلع باشید.

چای برگ زیتون

چای برگ زیتون

3. ریحان و زنجبیل:

در حال حاضر ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از این داروها همچنین مواد اولیه آشپزی هستند و ریحان نیز از این قاعده مستثنی نیست. با دم کردن چای که معده را آرام می کند، با عفونت ها و اختلالات تنفسی مبارزه می کند و حتی از افسردگی جلوگیری می کند، می توانید پتانسیل ریحان را برای مبارزه با بیماری ها باز کنید. ریحان همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خواص آنتی بیوتیکی است.

خوشبختانه تهیه ریحان تازه حتی در زمستان نیز بسیار آسان است، زیرا تازه برای این چای بهتر است. ریحان شیرین طعمی شبیه میخک خواهد داشت، در حالی که ریحان لیمو، ریحان یونانی و ریحان تایلندی هرکدام طعم منحصر به فرد خود را خواهند داشت. برای هر فنجان آب دم کرده به یک مشت برگ نیاز دارید. آنها را بشویید و به نوارها خرد کنید و حداقل 10 برش نازک زنجبیل را خرد کنید. به مدت 20 دقیقه بجوشانید و با عسل شیرین کنید تا مزه دار شود. چند فنجان در روز بنوشید.

توجه داشته باشید که مانند هر داروی گیاهی، ریحان می تواند با دارو تداخل داشته باشد و به ویژه اثرات داروهای ضد لخته و فشار خون را افزایش دهد. علاوه بر این، زنان باردار باید از روغن های فعال ریحان (و همچنین مرزنجوش، پونه کوهی، نعناع و رزماری) خودداری کنند.

زنجبیل تازه و ریحان

زنجبیل تازه و ریحان

4. گربه، گزنه و قاصدک:

این سه علف هرز- گربه، گزنه و قاصدک – آنقدر سرشار از مواد مغذی قوی هستند که می توانید از نوشیدن دائمی این چای سود ببرید. گزنه دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بسیار قوی است و به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی فراوان، از جمله بیش از 20 برابر کلسیم بیشتر از اسفناج، یکی از گیاهان مغذی ضروری محسوب می شود. این می تواند خارش و عطسه ناشی از آلرژی را کاهش داده و سطح آهن را افزایش دهد. در واقع، مزایای زیادی در چای گزنه وجود دارد که فهرست همه آنها دشوار است.

علف هرز – گربه به درد عضلات، حالت تهوع و آرامش کمک می کند. همچنین ضد قارچ و ضد باکتری است. قاصدک می تواند به کاهش عفونت، کمک به عملکرد کلیه، تسکین شکایات قاعدگی، پاکسازی کبد و هضم کمک کند.

شما به یک اونس ریشه و برگ قاصدک احتیاج دارید، که معمولاً یک گیاه قاصدک است، یک مشت برگ گزنه (خشک یا تازه) و یک مشت گربه. اینها را داخل قابلمه بریزید و چند دقیقه بجوشانید. آن را صاف کرده و با عسل بنوشید تا مزه دار شود. فقط با یک یا دو فنجان از این چای در روز شروع کنید، زیرا می تواند اثر ملین ملایمی داشته باشد.

به طور مشابه، در صورت بارداری احتیاط کنید، زیرا چای می تواند رحم را تحریک کند (به همین دلیل برای چرخه قاعدگی مفید است). همچنین از هرگونه حساسیت گیاهی آگاه باشید و بر همین اساس از آن اجتناب کنید: چای ممکن است برای افرادی که به گیاه خاویاری، بابونه، گل مروارید یا گیاهان مرتبط حساسیت دارند واکنش نشان دهد. از آنجا که می تواند به عنوان یک ادرار آور عمل کند و معده را در برخی افراد تحریک کند، بهتر است بعد از مصرف این چای یک لیوان بلند آب بنوشید.

خرید قاصدک

گل قاصدک و گل زرد

گل قاصدک و گل زرد

5. بادرنجبویه و لیموترش:

در حالی که ساقه ها، دانه ها و برگ های گیاه لیموترش سمی هستند، توت ها برای قرن ها به عنوان داروی سرماخوردگی، تب، دردها و دردها مورد استفاده قرار گرفته اند. این درمان با کاهش تب، رفع احتقان، پاکسازی کبد و کلیه ها و عمل به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند. شربت گل سرخ نیز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است، به شرطی که به درستی پخته و آماده شود و می تواند سیستم ایمنی بدن شما را بسیار تقویت کند. (توجه داشته باشید که ممکن است اثربخشی برخی از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را در بیمارانی که از اختلالات خود ایمنی رنج می برند، کاهش دهد) نشان داده شده است که اگر در 24-48 ساعت اول مصرف شود علائم سیاه سرفه را کاهش می دهد.

بادرنجبویه و طعم دلپذیر لیموترش نیز برای شفابخش و شیرین کننده استفاده می شود. این گیاه که به راحتی رشد می کند به خواب کمک می کند، روحیه را بهبود می بخشد، ناراحتی معده را تسکین می دهد و سرشار از ویتامین C است. برای تهیه چای، از یک مشت مومیایی تازه (یا یک قاشق غذاخوری خشک شده) لیمو و دو قاشق غذاخوری استفاده کنید. توت سیاه توصیه می شود از انواع توت های خشک تهیه شده توسط منبع مجرب یا تأیید شده استفاده کنید، زیرا برگها و ساقه ها باید به درستی از توت ها جدا شوند تا از سمیت آنها جلوگیری شود. به طور مشابه، برای اطمینان از ایمنی، دانه ها باید پخته شوند، بنابراین قبل از افزودن دارچین و عسل به مزه، حداقل 20 دقیقه بجوشانید.

در حالی که هشدارهای زیادی همراه با تجویز داروهای گیاهی وجود دارد، احتیاط ها کمتر و کمتر از عوارض جانبی داروهای آنفلوآنزای بدون نسخه هستند. داروهای گیاهی به تدریج و نه به عنوان یک راه حل سریع، به آهستگی کار می کنند، زیرا قدرت شفابخشی بدن را افزایش می دهد. همراه با غذای خوب و استراحت درمانی، چای گیاهی نه تنها آرامش بخش است، بلکه دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند به شما در مقابله با آنفولانزا کمک کند.

خرید بادرنجبویه

نوشیدنی گرم گیاهی

نوشیدنی گرم گیاهی

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *