گیاهان

ترکیب مناسب خاک و غذای گیاهی

خاک گیاه غذا

مطمئناً همه ی شما می دانید که گیاهان برای رشد، به آب و نور خورشید نیاز دارند. آنچه ممکن است ندانید، این است که آنها به خاک خوب و غذای گیاهی مقوی نیز نیاز دارند تا بتوانند نتیجه دلخواه را، مانند گوجه هایی آبدار، گل هایی رنگارنگ و گیاهانی معطر، برای شما به ارمغان آورند. در حقیقت، ترکیب خاک و یک کود مناسب، شرایط را برای ایجاد موفقیت های بزرگ گیاه و سلامت ریشه ها فراهم می کند، تا علاوه بر تغذیه ی گیاه، اطمینان حاصل کنید که باغتان، از هر نظر، آماده ی کشت می باشد.

مهم نیست که می خواهید گیاهان خود را در چه چیز بکارید و پرورش دهید؛ به صورت سنتی در زمین بکارید، از باغ های قائم استفاده کنید، و یا در گلدان کشت کنید. ترکیب خاک و غذای گیاهی مناسب، برای شما معجزه خواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ترکیب این دو مخلوط را، برای به دست آوردن نتایج خارق العاده، با هم بررسی کنیم.

ریز مغذی دایان

ترکیب خاک و غذای گیاهی:

کاشت گیاه در زمین، بسیار وسوسه انگیز است. از این گذشته، انواع زیادی از خاک ها وجود دارد، درست است؟ باید همواره به این نکته توجه کرد که: آیا این خاک برای رشد گیاه من مناسب است؟ به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در باغچه ی یک خانه ی تازه ساخته شده گیاه پرورش دهید، باید بدانید که سازندگان، غالباً سطح خاک را قبل از ساختن خانه، تراش می دهند، بنابراین آنچه برای کاشت در آن باقی می ماند، خاکی خشک و غبارآلود و عاری از ساختار مناسب یا مواد مورد نیاز برای ریشه گیاه است. یا مثلا اگر می‌خواهید در یک چمنزار، گیاه خود را پرورش دهید، باید بدانید که اگرچه ممکن است خاک برای رشد چمن مناسب باشد، اما ممکن است برای پرورش سبزیجات و گیاهان، خاک مناسبی نباشد.

برای مطالعه مقاله خاک مناسب پرورش گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

غذای غنی از خاک گیاهان

غذای غنی از خاک گیاهان

و سپس، نوبت به غذای گیاهی می رسد. به خودی خود، خاک مقدار غذای کافی برای تغذیه مناسب از گیاهان را، در تمام طول فصل رشد ندارد، بنابراین شما باید به طور منظم، مقدار مواد مغذی خاک را اضافه کنید. در غیر این صورت، گیاهان جوان، به کندی رشد کرده و ضعیف و پژمرده خواهند بود و محصول چندانی نخواهند داشت.

بنابراین قبل از اینکه گیاهان خود را داخل زمین بکارید، با مخلوط کردن یک لایه 8 سانتی متری از غذای گیاهی Miracle-Gro® در عمق 15 سانتی متری خاک، آن را اصلاح کنید. خاک اضافه شده، کمی سبک تر و کم چگالتر از خاک باغچه است و علاوه بر آن، حاوی دوز مشخصی از غذای گیاهی نیز هست. همه این ها بدان معناست که ریشه گیاهان شما، از بافتی مناسب و مواد مغذی لازم برای تقویت، برخوردار خواهند بود.

خاک بونسای گیلدا

یک ماه پس از کاشت، زمان آن فرا می رسد که دوباره گیاهان گرسنه ی خود را تغذیه نمایید. طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی Miracle-Gro® Shake ‘n Feed® عمل کرده و مواد را روی سطح خاک اطراف گیاه بریزید. این مواد برای تغذیه ۳ ماه گیاه شما کافی خواهد بود. این ماده علاوه بر داشتن ریزمغذی های حیاتی، در ترکیب خود جلبک دریایی، کرم خاکی، کنجاله پر و کنجاله استخوان دارد. برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار، همراه با آبیاری، از غذای گیاهی محلول در آب Miracle-Gro® نیز استفاده نمایید. استفاده از آن بسیار آسان است و نتایج آن را، به سرعت مشاهده خواهید کرد.

برای مطالعه مقاله بهترین خاک و کود برای کاکتوس ها و ساکولنت ها می توانید از این لینک استفاده نمایید.

زیبایی برای باغ شما

زیبایی برای باغ شما

ترکیب خاک و غذای گیاهی، برای گیاهان کاشته شده داخل باغ های قائم:

استفاده از باغ های قائم، بهترین روش برای رشد تعداد گیاهان زیاد در یک فضای کوچک است؛ اما برای داشتن بهترین میزان رشد و محصول دهی، به خاک مناسب و مواد غذایی گیاهی نیاز خواهید داشت. برخلاف روش کاشت گیاهان در داخل زمین که با حداقل مواد مغذی موجود در خاک آغاز می شود، کاشت گیاهان در باغ های قائم، متکی به خاک و غذا برای حمایت از گیاهان هستند. پس، بسیار مهم است که مواد صحیح و مناسبی به گیاه بدهید!

گلدان های باغ های قائم خود را با خاک Miracle-Gro®، که یک ترکیب خاک کاملاً ارگانیک و آماده ی استفاده است، شروع کنید. این ترکیب، دارای مواد طبیعی مانند کرم خاکی، جلبک دریایی، کنجاله استخوان و موارد دیگر است، تا پایه ای بارور و قدرتمند برای گیاهان شما ایجاد کند.

تنها کاری که باید انجام دهید، اینست که محفظه ها را با این مخلوط پر کنید، به همین راحتی! حدود یک ماه پس از کاشت، نیاز است تا دوباره برای تقویت رشد گیاهان خود، آنها را تغذیه نمایید. غذای گیاهی Miracle-Gro®، حاوی کلسیم و ریز مغذی های اضافه شده است. برای استفاده در باغ های قائم بسیار مناسب است و مکمل مناسبی برای خاک بستر Miracle-Gro® می باشد. تنها کافیست آن را در خاک مخلوط کنید (طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی) و سپس، به گیاه آب دهید.

خاک سبزی کاری ارگانیک

ترکیب خاک و غذای گیاهی، برای گیاهان کاشته شده داخل گلدان:

هنگامی که فضای رشد شما باید در یک فضای فوق العاده آفتابی، پاسیو یا حیاط خلوت قرار گیرد، کاشت در گلدان، روشی عالی برای رشد گیاهان مورد علاقه شما خواهد بود. اما نمی توان خاک باغچه را به تنهایی داخل یک گلدان ریخت و انتظار داشت که گیاهان به خوبی رشد کنند. در عوض، باید گلدان را با مخلوط خاک گلدان سبک، کرکی و غنی از مواد مغذی پر کنید تا آب و هوا، بتوانند به خوبی در ریشه نفوذ کنند.

اگرچه ترکیب خاک گلدان به تنهایی کافی نیست. برای داشتن گل هایی زیبا و گیاهانی پربار، باید گلدان های خود را در زمان مناسب تغذیه کنید. برگ های زرد، اغلب نشان دهنده ی گرسنگی گیاه است و اغلب این اتفاق، در کاشت داخل گلدان ها رخ می دهد، تا کاشت روی زمین (گلدان ها به آبیاری مکرر احتیاج دارند و این امر موجب می شود تا غذا همراه با آب اضافی، با سرعت بیشتری تخلیه شود).

غذای مغذی برای گیاه

غذای مغذی برای گیاه

گلدان های خود را با مخلوط خاک گلدان Miracle-Gro® که حاوی ترکیبی بی نظیر از موادی مانند الیاف نارگیل، پوست درخت کهنسال و ذغال سنگ نارس است و به خاک کمک می کند تا مقدار آب کافی برای رشد گیاهان را در خود نگه دارد، بدون اینکه ریشه دچار پوسیدگی شود. همچنین این مواد به دلیل داشتن ترکیبات پرلیت، به اکسیژن دهی ریشه کمک می کند تا گیاه، از طریق خاک و مواد غذایی، شروع به رشد کند.

همانطور که حدس می زنید، یک ماه پس از کاشت، نیاز است تا عمل کوددهی را تکرار کنید. برای کمک بیشتر به گیاه، مواد غذایی محلول در آب Miracle-Gro® را با آب موجود در آبپاش خود ترکیب کرده و گیاه را آبیاری کنید (این روند را هر هفته، یا دو هفته یکبار تکرار کنید). برای ماندگاری بیشتر مواد مغذی در خاک، می توانید گیاه خود را Miracle-Gro® Shake ‘n Feed® تغذیه نمایید. مهم نیست که کدام نوع را انتخاب می کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه اطلاعات درج شده روی بسته را بخوانید تا بدانید چه مقدار و چند بار باید استفاده شود.

کود مخصوص افزایش سبزینگی

یک نکته مهم دیگر:

از کاشت بذرها صرف نظر کنید و بجای آن، گیاهان جوان و نهال ها را بکارید. با این کار، نه تنها زمان برداشت کوتاه تر خواهد بود، بلکه خود نیز، احساس موفقیت بیشتری از نگاه کردن به بیرون و دیدن باغ زیبای خود، خواهید کرد.با دقت در خاک و غذای گیاهی خود، نحوه ی مناسب استفاده و ترکیب این دو مواد را خواهید فهمید و تغییر بزرگ باغ خود را به خوبی احساس خواهید کرد؛ بدون اینکه زمان زیادی خرج کنید و یا زحمت زیادی بکشید. همسایگانتان از تغییر فوق العاده ی به وجود آمده در باغ شما، بسیار متعجب خواهند شد!

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *