خوشمزه ها

طرز تهیه کوکی ایتالیایی پسته

کوکی ایتالیایی پسته

بفرمایید ساده و خوشمزه ترین کوکی پسته ای ایتالیایی! وسط این کوکی ها نرم و کمی کدر بوده و لبه هایش که با نیم پسته های ترد تزیین شده اشتها برانگیز است. این کوکی ها به راحتی و فقط در کمتر از 30 دقیقه آماده می شوند. حتما مواد لازم این دستور غذا را دو برابر کنید زیرا فرزندانتان با خوردن اولین قرص کوکی، سریع ناپدیدش می کنند.

اغلب مردم ایران پسته (خشک) را به تنهایی دوست ندارند و حتی می توان گفت که آخرین انتخاب نوجوانان در بین آجیل ها، پسته است. اما وقتی آن را در شیرینیجات مانند کوکی یا کلوچه می چشیم قضیه عکس می شود. حالا دیگر هیچکداممان از خوردن شیرینی های پسته ای سیر نمی شویم. پس چه چیزی تغییر کرد؟ تنوع و ابتکار! که مزه ی پسته را چند برابر دلچسب تر می کند.

کوکی زیر اولین توسط یک آشپز آماتور، در استرالیا درست شده است و نمونه ی آن را در هیچ کجا پیدا نکرده بوده است. بعد از چند سال جهانگردی و نیافتن طعم مشابه تصمیم گرفته که شخصا دست به کار شود و به یک شیرینی پز حرفه ای تری تبدیل شود. این کوکی پسته ای را خودش با توجه به آن مزه ای که آن کوکی داشته ابداع کرده است. نام این کوکی را از این رو ایتالیایی نام نهاده که شباهت زیادی با دستورالعمل های کوکی های ایتالیایی دارد.

فقط به 4 ماده اصلی نیاز دارید: پسته، بادام، شکر و سفیده تخم مرغ (و بدون آرد و بدون کره!). از شروع تا پایان کمتر از 30 دقیقه طول می کشد. امیدوارم شما هم مثل ما شیفته اش شده باشید. این کوکی های کوچک، تکه ای از بهشت در دهان ما هستند. احتمالا اکثر ما لذت خوردن انواع شیرینی های ایتالیایی را داشته ایم، اما ستاره بدون شک (و در کمال تعجب) آن کلوچه‌های پسته ایتالیایی نرم و کمی کدر جویدنی بود! آنها پسته های ترد و دوست داشتنی را بصورت تزیینی در بیرون و مرکز نرمی دارند که می توانیم تمام روز آن ها را میل کنیم.

کوکی ایتالیایی پسته ای:

زمان آماده سازی: یک ربع

زمان پخت: دوازده دقیقه

زمان کل: نیم ساعت

مقدار حاصله: بیست و پنج عدد

رده: میان وعده/پذیرایی

متد: پخت در فر

خاستگاه: استرالیایی/ایتالیایی

کلوچه پسته سبز در کاسه سفید

کلوچه پسته سبز در کاسه سفید

مشخصات کوکی ایتالیایی پسته ای:

ترفند پخت این شیرینی پسته ایتالیایی، زمان پخت آن است، کافی است این کوکی ها را تا زمانی بپزید که ته رنگ کوکی کمی قهوه ای شود. قطعا نمی‌خواهیم روی کوکی‌ها زیاد قهوه‌ای شوند (فقط لبه‌های کوکی) زیرا وسط این کوکی نبایست چندان ترد و یا زیادی نرم باشد. زمان پخت بستگی به شکل و اندازه کوکی ها دارد. اگر کوکی هایی با قطر حدود یک و نیم اینچ درست کنید، به 15 تا 17 دقیقه در فر نیاز دارند. اگر کوکی هایی با قطر حدود یک اینچ درست کنید، فقط 10 تا 12 دقیقه زمان نیاز دارید.

کوکی را می توانید هلالی درست کنید، ابتدا یک گلوله کوکی یک و نیم اینچی درست کنیم و سپس به شکل هلالی در می آوریم. این کوکی بعد از حدود 12 دقیقه پخت آماده می شوند. به دلیل شکل این کوکی ها، پختن آنها نسبت به همتای “توپی” خود زمان کمتری می برد. برای این دستور، کلوچه های گرد یک اینچی و کلوچه های هلالی با گردهای 3 سانتیمتری درست کردم. به طوری که زمان پخت برای هر دو یکسان باشد.

اگر عاشق پسته هستید این شیرینی برای شماست. با این حال، حتی اگر طرفدار پسته نیستید، باز هم شیفته ی این کوکی خواهید شد، زیرا این کوکی ها هستند که رنگ جذاب و اشتها برانگیز سبز را درست می کنند! افزون بر این که درست کردن آنها بسیار آسان است، چرا آنها را امتحان نکنیم؟ نرم در مرکز، کمی کدر، نه خیلی شیرین و بدون لبنیات و گلوتن!

من همیشه دو بسته درست می کنم، به من اعتماد کنید، شما هم دو بسته درست کنید زیاد دوام نمی آورند! بنابراین توصیه من این است که مخفیانه یک دسته دوتایی درست کنید و سپس وانمود کنید که فقط یکی را آماده کرده اید. پشیمان نخواهی شد! حداقل تا زمانی که هیچکس مخفیگاه مخفی شما را کشف نکند!

کلوچه های سبز در ظرف

کلوچه های سبز در ظرف

مواد لازم کوکی ایتالیایی پسته ای:

پسته خام: نصف شده، 75 گرم

پسته بوداده: 225 گرم

شکر: 135 گرم

خلال بادام: 135 گرم

سفیده تخم مرغ: 75گرم (حدود 2 سفیده تخم مرغ، اما برای اطمینان اندازه بگیرید)

خاک قد/شکر قنادی: به مقدار لازم

شیرینی پسته بسیار تازه

شیرینی پسته بسیار تازه

دستور العمل تهیه کوکی ایتالیایی پسته ای:

فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد / 325 درجه فارنهایت پیش گرم می کنیم. یک سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

در غذاساز؛ پسته بو داده، بادام و شکر را با هم ترکیب می کنیم. آنقدر ادامه می دهیم تا آجیل ها خمیری شوند (بدون اینکه تکه های متمایزی باقی بماند). آجیل و شکر را داخل یک کاسه خشک تمیز بریزید.

سفیده تخم مرغ اندازه گیری شده (و وانیل را در صورت استفاده) با مغزهای آسیاب شده و شکر مخلوط می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا یک گلوله خمیر کمی چسبنده به دست آید. باید خوب مخلوط کنیم تا مطمئن شویم خمیر یکدست شود. سفیده تخم مرغ را ذره ذره اضافه می کنیم (هر بار 1 قاشق چایخوری)

75 گرم پسته خام را به قطعات درشت خرد کرده و کنار می گذاریم.

مغز پسته خام

کوکی‌های گرد: با استفاده از یک قاشق کوکی یا دست‌های خیس، خمیر کوکی‌ها را تقسیم کنید تا کوکی‌های گرد (به قطر حدود 1 اینچ) درست کرده و هر کدام را در مغز پسته درشت خرد شده بغلتانید. این کوکی ها را روی سینی پخت شیرینی آماده شده قرار دهید و کمی صاف کنید.

کوکی های هلالی: با استفاده از یک قاشق کوکی یا دست های خیس، خمیر شیرینی را (با قطر 1.5 اینچ) تقسیم کنید تا کلوچه های هلالی درست شود. این گلوله خمیر را به شکل استوانه ای باریک در بیاورید و دوباره به شکل هلال در آورید. روی شیرینی را به مغز پسته درشت خرد شده آغشته کنید. این کوکی ها را روی سینی پخت شیرینی آماده شده، سمت مهره ها را به سمت بالا قرار دهید.

آنها را در فر از قبل گرم شده حدود 10 تا 12 دقیقه پخته یا تا زمانی را ادامه می دهیم که لبه های آن شروع به قهوه ای شدن کنند.

کوکی ها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شوند. کوکی ها وقتی گرم می شوند نرم می شوند، بنابراین قبل از جابجایی باید خنک شوند. آنها را با مقداری پودر قند / شکر قنادی (اختیاری) بپاشید.

این دستور ۲۳ تا ۲۶ عدد کوکی بدست می آید و می‌توانیم آن‌ها را برای چند روز در ظرف دربسته نگه دارید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *