خوشمزه ها

طرز تهیه کوکی انجیر استهبان

طرز تهیه کوکی انجیر استهبان

اگر از طرفداران انجیر استهبان هستید، مطمئنا عاشق این کوکی انجیر خشک می شوید. انجیر خشک با آب به صورت خمیری پخته می شود و سپس به خمیر کره ای شیرین کوکی افزوده می گردد و یک کوکی مرطوب، لطیف با عطر و طعم عالی انجیر ایجاد می شود. در این دستور هم روغن شورتنینگ (چربمایه) وجود دارد و هم کره. روغن شورتنینگ (چربمایه) باعث می شود که کوکی بیش از حد نرم نشود و کره، مزه ی خود را زیر کوکی امضا می کند.

کوکی انجیر استهبان:

زمان آماده سازی: بیست دقیقه

زمان آماده سازی: شانزده دقیقه

 زمان کل: سی و شش دقیقه

مقدار حاصله: سی و شش کوکی

خاستگاه: ایرانی/امریکایی

رده: پذیرایی

انجیر خشک استهبان

چربمایه، شورتنینگ، روغن تردکننده، روغن صاف قنادی یکی از انواع روغن است، طعمی ندارد و نرم است، معمولا به جای کره برای ترد کردن استفاده می شود. می توان از انجیر تازه هم در این دستور کوکی استفاده کرد. بالطبع آبی که برای خمیر کردن انجیر خشک استفاده می شود دیگر لازم نیست و خود انجیر تازه را بصورت خمیری در می آوریم همچنین برای ایجاد خمیر کمی بیشتر از نیم پیمانه انجیر تازه نیاز داریم.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه کوکی پرتقال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انجیر خرد شده و کره ی آب شده

انجیر خرد شده و کره ی آب شده

 مواد لازم:

انجیر استهبان (خرد شده): یک پیمانه

آب: نیم پیمانه

چربمایه: نیم پیمانه

کره نمکین: نیم پیمانه (در دمای اتاق)

شکر دانه ریز: نیم پیمانه

شکر قهوه ای: نیم پیمانه

تخم مرغ: یک عدد

عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

آرد: دو پیمانه

بیکینگ پودر: دو قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

برای مطالعه مقاله پای توت فرنگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تخم مرغ و آرد برای تهیه کوکی انجیر استهبان

تخم مرغ و آرد برای تهیه کوکی انجیر استهبان

دستور پخت:

ورقه روغنی کف فر پهن کرده و آن را چرب می کنیم. فر را تا دمای دویست درجه سانتیگراد گرم می کنیم.

در یک قابلمه کوچک انجیر و آب را می ریزیم و حدود پنج دقیقه روی دمای متوسط می پزیم، مرتب به هم زده تا مخلوط به یک خمیر غلیظ تبدیل شود سپس اجازه می دهیم در دمای اتاق به تدریج سرد شود.

در کاسه ی مخلوط کن (کاسه ی همزن) چربمایه، خامه، کره و قند ها را کم کم اضافه می کنیم بعد از اینکه همگن و یکدست شد، تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم. عمل همزدن را ادامه می دهیم تا کاملا صاف شود.

در یک کاسه دیگر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط می کنیم. مواد خشک را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا مخلوط شوند. سپس خمیر انجیر را اضافه می کنیم.

با قاشق از این خمیر حاصله، مقداری برداشته و روی کاغذ روغنی ریخته و در قفسه ی وسطی فر گذاشته به مدت یازده تا چهارده دقیقه زمان می دهیم، تا قهوه ای شود.

در ظرفی که کاملا در آن بسته است می چینیم و می گذاریم تا دمای اتاق خنک شود. نوش جان

پودر وانیل

پی نوشت:

  • اگر دسترسی به انجیر استهبان نداشتید می توانید از دیگر انجیر های خشک هم استفاده کنید. ولی این کوکی با انجیر استهبان به مراتب بهتر می شود. از دیگر خشکباری که می توان پیشنهاد کرد توت خشک می باشد. در صورت تمایل می توان یک چهارم قاشق چایخوری دارچین به خمیر اضافه کردو در پایان مغزهایی مانند گردوی پکان به آن اضافه نمود.
  • چه از انجیر استهبان خشک استفاده کنیم و چه از انجیر تازه، دستور طبخ های فوق العاده دیگری برای انجیر خشک وجود دارد که می توانید امتحان کنید. یک کیک انجیر که شامل خلال بادام، فلفل آل اسپایس و آب پرتقال است، دارای طعم و مزه رنگارنگی است در کنار یک فنجان قهوه ی غلیظ می تواند یک میان وعده ی پذیرایی ویژه باشد. حتی به جای خلال بادام، می توان از گردو پکان یا گردو ایرانی استفاده کنید.
برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *