خوشمزه ها

نحوه پخت تخم مرغ مایع

نحوه پختن تخم مرغ مایع

تخم مرغ های مایع یک ماده عالی برای آشپزهای پرمشغله هستند و در اکثر فروشگاه ها در قفسه های لبنیات به راحتی می توان آنها را پیدا کرد. به جای شکستن تخم‌مرغ‌ها و به دنبال پوسته‌ها گشتن، می‌توانید به سادگی به یک کارتن تخم‌مرغ مایع مخلوط شده دسترسی پیدا کنید تا در دستور العمل‌های غذایی مورد علاقه‌تان استفاده کنید. با اینکه استفاده از آنها بسیار ساده است، ممکن است چند سوال داشته باشید. رایج ترین نگرانی ها را بخوانید تا برای آشپزی آماده شوید!

آیا تخم مرغ مایع تخم مرغ واقعی است؟

تخم‌مرغ‌های مایع، تخم‌مرغ‌های کاملی هستند که معمولاً اسید سیتریک به آن ها اضافه می‌شود. اسید سیتریک طعم آن را تغییر نمی دهد – فقط از تغییر رنگ تخم مرغ ها هنگام پختن آنها جلوگیری می کند. تخم مرغ مایع دارای مواد مغذی مشابهی با تخم مرغ کامل است. به عنوان مثال، یک وعده 1⁄4 فنجان (59 میلی لیتر) تخم مرغ مایع به اندازه یک تخم مرغ کامل پروتئین (6 گرم) دارد. ممکن است متوجه شوید که بافت تخم مرغ مایع کمی سفت تر است، اما این طعم یا روش پخت آنها را تغییر نمی دهد.

تخم مرغ نیمه آب پز با آووکادو

تخم مرغ نیمه آب پز با آووکادو

چه مقدار تخم مرغ مایع معادل 1 تخم مرغ است؟

از 1⁄4 فنجان (59 میلی لیتر) تخم مرغ مایع به ازای هر تخم مرغ کامل در دستور غذای خود استفاده کنید. بنابراین، اگر دستور غذای شما 3 تخم مرغ می خواهد، از 3⁄4 فنجان (180 میلی لیتر) تخم مرغ مایع استفاده کنید. به همین سادگی

آیا می توان از تخم مرغ مایع کامل مانند سفیده مایع استفاده کرد؟

بله، می توانید به جای تخم مرغ کامل از سفیده تخم مرغ مایع استفاده کنید. درست کردن سفیده تخم مرغ همزده یا املت با سفیده تخم مرغ مایع کاملاً خوب است. آنها فقط ریزمغذی های تخم مرغ کامل مایع را ندارند. به طور خاص، سفیده تخم مرغ مایع به اندازه کافی ویتامین D، کولین و ید ندارد، اما دارای کلسترول و چربی اشباع کمتری است.

سفیده تخم مرغ مایع می تواند کمی بی مزه باشد، بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که آن را با ادویه ترشی جات، گیاهان تازه یا مواد خوش طعم مانند سوسیس بدون چربی یا قارچ های سرخ شده چاشنی دار کنید.

سفیده تخم مرغ مایع و تخم مرغ مایع کامل دارای مقدار یکسانی پروتئین هستند، بنابراین اگر شما عمدتاً در طول روز تخم مرغ می خورید تا سیر بمانید، هر کدام از این ها عالی هستند.

غذای پخته شده با تخم مرغ.

غذای پخته شده با تخم مرغ.

با تخم مرغ مایع چه کار می توانم بکنم؟

شما می توانید هر چیزی را که معمولاً با استفاده از تخم مرغ درست می کنید ،درست کنید! تخم‌مرغ‌های مایع برای املت عالی هستند، فقط به اندازه‌ای که دوست دارید آن را در یک تابه از قبل گرم شده بریزید:

به خاطر داشته باشید که 1⁄4 فنجان (59 میلی لیتر) تخم مرغ مایع برابر با 1 تخم مرغ کامل است. هر مخلفاتی که می‌خواهید، مانند قارچ، پنیر یا اسفناج خرد شده، اضافه کنید و پس از سفت شدن املت را برگردانید.

تخم مرغ های مایع را در یک ماهیتابه روی اجاق گاز هم بزنید تا تخم مرغ های همزده درست شود:

کمی کره یا روغن را در تابه ای گرم کنید و بعد از داغ شدن تابه، تخم مرغ های مایع را داخل آن بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را به آرامی هم بزنید تا در حین پختن به صورت توده درآیند. درست قبل از سرو، کمی نمک و فلفل روی آن ها بپاشید.

تکه های نان را در سفیده تخم مرغ مایع آغشته کنید تا نان تست فرانسوی خوشمزه بپزید:

برای تهیه 8 تکه بزرگ نان تست فرانسوی، 1/2 فنجان (350 میلی لیتر) تخم مرغ مایع را در یک ظرف کم عمق بریزید و 1/2 فنجان (120 میلی لیتر) شیر را با آن مخلوط کنید. اگر می خواهید آن را طعم دار کنید، 3/4 قاشق چای خوری (1.5 گرم) دارچین را با آن ها مخلوط کنید. سپس دو طرف نان را در کاستارد فرو کرده و روی تابه بپزید.

دو تخم مرغ با سبزیجات

دو تخم مرغ با سبزیجات

آیا می توانم مقدار زیادی تخم مرغ مایع را بپزم؟

بله، سفارشی کردن و پختن یک تابه تخم مرغ برای وعده های غذایی در طول هفته بسیار آسان است. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید و سینی فر را با کره یا روغن پخت و پز چرب کنید. اگر می‌خواهید مواد مغذی و طعم‌دار به تخم‌مرغ‌هایتان اضافه کنید، گوشت پخته یا سبزیجات خرد شده را در سینی بریزید. سپس، 2 قاشق چایخوری (10 گرم) نمک کوشر و 1/4 قاشق چایخوری (0.5 گرم) فلفل را در 4 فنجان (0.95 لیتر) تخم مرغ مایع، قبل از اینکه آن را در تابه بریزید، هم بزنید. تخم مرغ های خود را به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که در مرکز قرار گیرند، بپزید.

گوشت پخته یا دودی مانند بیکن، ژامبون و سوسیس طعم و مزه زیادی دارد. برای گزینه های سبزیجات، فلفل دلمه ای خرد شده، پیاز سبز یا گوجه فرنگی تفت داده شده را امتحان کنید. همچنین می توانید قبل از پختن تخم مرغ ها، پنیر رنده شده یا خرد شده مورد علاقه خود را روی آنها بپاشید.

تخم مرغ های پخته شده را برش بزنید یا آنها را هم بزنید تا تخم مرغ همزده درست شود. می‌توانید باقی مانده‌ها را در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید یا قبل از سرد کردن، ظرف را با پلاستیک بپوشانید. تخم مرغ را در عرض 3 روز بخورید.

تخم مرغ نصف شده روی زمین آبی

تخم مرغ نصف شده روی زمین آبی

چگونه می توانم به تخم مرغ های مایع طعم بهتری بدهم؟

ادویه های مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید تا طعم آن بیشتر شود. تخم‌مرغ‌های مایع به تنهایی می‌توانند کمی خسته‌کننده باشند، به‌خصوص که نمک یا فلفل در آن‌ها اضافه نشده است. ادویه‌هایی مانند زیره سبز، پاپریکا، نمک چاشنی‌شده یا چاشنی تاکو را در تخم‌مرغ‌های مایع مخلوط کرده و اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند تا طعم آن را به خود جذب کند.

می خواهید تخم مرغ خامه ای داشته باشید؟ 1/3 فنجان (79 میلی لیتر) شیر یا خامه را به همراه نمک و فلفل داخل تخم مرغ ها بزنید.

اگر تخم مرغ تند می خواهید سس تند اضافه کنید. سعی کنید چند قطره سس تند مانند سس تاباسکو یا سیرراچا اضافه کنید. سالسا قرمز تازه، سالسا ورده، سس گوجه فرنگی، و سس ادوبی تند نیز در تخم مرغ مایع فوق العاده هستند.

لازم نیست اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها چاشنی‌های مایع را جذب کنند – فقط آن‌ها را هم بزنید و آماده پخت شوید.

تخم مرغ با توت و نان

تخم مرغ با توت و نان

چگونه تخم مرغ مایع را ذخیره کنم؟

تخم مرغ مایع را در یخچال نگهداری کنید و بسته بندی های باز شده را ظرف 3 روز استفاده کنید. بیشتر تخم‌مرغ‌های مایع در کارتن‌های بسته‌بندی مجدد عرضه می‌شوند، بنابراین فقط آن‌ها را ببندید و در بین استفاده‌ها در یخچال قرار دهید. ممکن است بخواهید بسته را با تاریخ باز کردن آن برچسب بزنید تا بدانید تا چه زمانی از تخم مرغ ها استفاده کنید. برای استفاده از آنها ظرف 3 روز پس از باز کردن بسته برنامه ریزی کنید.

می توانید بسته های باز نشده و آب شده تخم مرغ مایع را تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *