خوشمزه ها

کره گیلاس خشک

کره گیلاس خشک

گیلاس خشک یکی از میوه های خشک مورد علاقه دائقه شیرین پسندان است. این خشکبار ترش و شیرین برای درست کردن تارت بی نظیر است. زیرا عطر و مزه ی گیلاس غلیظی در حجم کوچکی از خشکبار در بسته ی کوچک خود جا داده است. قصد داریم در اینجا ترکیبی بی بدیل را به شما معرفی کنیم که شامل: گیلاس های خشک شده در یک کره میوه ای به همراه پکتین ابریشمی که با عسل شیرین و با دارچین مزه دار شده را به شما معرفی کنیم. این کره روی نان تست ذرت یا شیرینی ها بسیار خوشمزه است. البته می توان از آن به عنوان پر کننده شیرینی ها، تارت ها، ساندویچ شکلاتی هم استفاده کرد. حتی به تنهایی هم به عنوان یک عصرانه قابل خوردن است.

پکتین چیست؟

در واقع یک فیبر گیاهی قوی می باشد، که به صورت نرمال در اکثر گیاهان و سبزیجات یافت می شود. این ماده اسیدی به عنوان عامل اتصال یاخته های گیاهی عمل می نماید. در واقع مانند یک پلیمر می باشد که از بافت ژله ای گیاهی در سبزیجات و میوه جات استحصال می شود. این ماد در میوه های نارث به وفور یافت می شود.

خرید گیلاس خشک

کره گیلاس خشک:

زمان آماده سازی: نیم ساعت

زمان پخت: نیم ساعت

زمان کل: یک ساعت

مناسب برای: چهار نفر

خاستگاه: انگلستان

برای مطالعه مقاله پای توت فرنگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کره گیلاس خشک روی نان

کره گیلاس خشک روی نان

مواد لازم کره گیلاس خشک:

گیلاس خشک بدون هسته: دو و نیم فنجان

پوست لیموی خشک: دو و نیم قاشق چایخوری

آبلیموی تازه: نیم فنجان، (حدود سه تا چهار لیمو سنگی بزرگ)

عسل طبیعی: دو سوم فنجان

دارچین: یک قاشق چایخوری

پکتین شیرین نشده: یک قاشق غذاخوری

خرید لیمو خشک

روش پخت کره گیلاس خشک:

1- گیلاس خشک را به همراه آبلیمو، دو لیوان و پوست لیمو خرد شده ترکیب کرده و در یک قابلمه ی متوسط می ریزیم و با حرارت متوسط به جوش می آوریم و پانزده دقیقه زمان می دهیم تا حجم آن نصف شده و گیلاس های خشک به خوبی نرم شود.

2- مخلوط گیلاس خشک پخته را در یک مخلوط کن ریخته و هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. مخلوط را به قابلمه بر می گردانیم و عسل، دارچین و پکتین را اضافه می کنیم. مخلوط را دوباره به جوش برمی گردانیم و پس از یک دقیقه جوشیدن از حرارت خارج می کنیم و شعله را می بندیم.

3- قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. کره گیلاس خشک را درون شیشه داغ و استریل شده ریخته و ظرف شیشه ای را ده دقیقه در حمام آب گرم قرار می دهیم.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *