خوشمزه ها

گرانولا بادام هندی

گرانولا بادام هندی

گرانولا یک وعده ی صبحانه یا یک میان وعده است که بر پایه جو ساخته می شود. مواد تشکیل دهنده ی آن معمولا آجیل، عسل (یا سایر شیرین کننده هایی مانند شکر قهوه ای) پرک یا سبوس غلات و گاهی اوقات برنج پف کرده می باشد. این میان وعده پس از طبخ، ترد و قهوه ای طلایی می شود.

گهگاه میوه های خشک مانند توت خشک، توت فرنگی خشک و یا خرما، همچنین شیرینی هایی مانند شکلات نیز گاهی اضافه می شود. گرانولولا غالباً در ترکیب با ماست، عسل، شیر یا آبمیوه سرو و خورده می شود. همچنین به عنوان تزیین (تاپینگ) برای شیرینی های مختلف، دسر یا بستنی سرو می شود.

گرانولا در بین کسانی که طبیعت گردی می کنند، یا مسافرت های کمپی برگزار می کنند، بسیار محبوب و مطلوب است، زیرا این میان وعده: مغذی، سبک هضم و دارای کالری بالا در حجم کم است و به راحتی نگهداری می شود (خواصی که باعث می شود شباهت زیادی به موسلی داشته باشد). گرانولا به شکل لوله ی فشرده می شود که حمل ناهار بسته بندی شده، پیاده روی یا سایر فعالیتهای فضای باز را آسان می نماید.

درخت کاجو یا بادام هندی دارای میوه ای است که بر خلاف سایر دانه های آجیلی، حاوی نشاسته به میزان ده درصد وزنی می باشد. که این میزان با جذب آب می تواند باعث بالا رفتن غلظت غذاها (مثل خورش یا سوپ) یا قوام به دسرهایی حاوی شیر شود. کاجو را وقتی هنوز نرسیده و پوسته اش کاملا سخت نشده برداشت می شود.

در این حالت پوسته ی آجیل کاملا نرم است. به راحتی با چاقو برش خورده و مغز آجیل بیرون می آید. این آجیل را در محلول زردچوبه می گذارند تا آثار حساسیت زای آن گرفته شود. در هند دانه ی کج با نارگیل و فلفل تند به عنوان یک میان وعده یا حتی یک وعده ی غذایی کاربرد ویژه ای دارد.

خرید توت فرنگی خشک

گرانولای کاجو (بادام هندی):

فقط با پنج ماده ی تشکیل دهنده می توان گرانولا را درست کرد، با این روش در پنج دقیقه، می توانیم یک شیرینی گرانولی خوش طعم و آسان درست کنیم که ماندگاری آن به هفته ها می رسد. این میان وعده، بی نهایت خوش مزه تر و سالمتر از هر نوع شیرینی است که می توان در قنادی ها یافت.

سبک: صبحانه

خاستگاه: آمریکایی

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان طبخ: پنج دقیقه

زمان کل: ده دقیقه

حجم نهایی: نصف فنجان

کالری: 150 کیلو کالری

خاستگاه: جهانی

برای مطالعه مقاله موسلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گرانولا بادام هندی با توت فرنگی خشک

گرانولا بادام هندی با توت فرنگی خشک

 مواد لازم تهیه گرانولای کاجو (بادام هندی):

عسل: یک هشتم فنجان

روغن نارگیل: یک چهارم فنجان

جوی دوسر یا جوی پرک: دو فنجان

شکر قهوه ای: سه قاشق غذاخوری

بادام هندی (کاجو) بوداده: نیم فنجان

خرید جو پرک

روش پخت گرانولای کاجو (بادام هندی):

عسل و روغن نارگیل را در یک قابلمه ی کوچک ریخته و حرارت ملایمی می دهیم تا عسل، از حالت سفتی در بیاید و روان شود. جو پرک (یا سبوس جو) و شکر قهوه ای و بادام هندی خرد شده را اضافه می نماییم و حرارت را کمی افزایش می دهیم. با یک قاشق چوبی این مخلوط را هم می زنیم. این هم زدن و حرارت دهی را تا آنجا ادامه می دهیم که تمامی مخلوط قهوه ای مایل به طلایی شود. حرارت دهی را قطع می کنیم و به دلخواه به آن کمی نمک اضافه می کنیم، سپس مخلوط را بر یک ورق پخت بزرگ و پهن قرار داده تا به مدت دو دقیقه در دمای اتاق خنک شود. هر دقیقه آن را ورز داده یا به هم می زنیم تا مطمئن شویم به ورقه نمی چسبد.

پی نوشت:

  • می توان آن را برش داده و بصورت شیرینی مصرف نمود یا پس از خنک شدن کامل با ماست سرو و مصرف نمود.
  • می توان در انتها (پس از سرد شدن) به آن کمی توت فرنگی خشک هم اضافه کرد. فقط باید توجه داشت که توت فرنگی خشک را ریز کرد.
برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *