گیاهان

معرفی نخل خرمای وحشی

نخل خرمای وحشی

نخل خرمای وحشی، نخل خرما سنگال [Phoenix reclinata] دارای برگهایی به شکل پر است. این گیاه همیشه سبز بیش از 6 متر رشد نمی کند و اغلب درجاهای متراکم رشدمی کند، با یک یا چند ساقه منحنی که بالاتر از بقیه ساقه ها هستند. پوست درخت خرما وحشی قهوه ای تیره تا خاکستری تیره است و برگها زخمی هستند. طول برگها 3-4 متر است. پر مانند با حداکثر 50 برگچه در هر طرف. برگ های روینده از پایین ساقه، خاردار هستند و بقیه سبز تیره، صاف و براق هستند.

گلها خوشه ایی هستند که در بین شاخه و برگهای جوان نزدیک راس ساقه منتقل می شوند. نر و ماده روی گیاهان جداگانه قرار دارند. گلچه های نر عصایی شکل و کم رنگ و زرد کثیف هستند. گلچه های ماده کوچک، کروی و سبز زرد است. میوه ها کوچک هستند cm 23*14 و به صورت خوشه های بزرگ و آویزان تولید می شوند. تفاله میوه نسبتاً گوشتی است، هنگام جوانی زرد و در بلوغ قهوه ای است و یک دانه در آن قرار دارد.

خرما وحشی

خرما وحشی

جایی که پیدا می شوند:

این گونه فقط در جایی رشد می کند که آب مرتب و دائمی وجود داشته باشد همانطور که در باتلاق وجود دارد و این عدم وجود آن را در مناطق خشک را نشان می دهد. نخل خرمای وحشی، وابسته به آب، اغلب نشانه ای از جریان آب دائمی زودتر در یک منطقه خاص است، حتی اگر در آن زمان آب قابل مشاهده نباشد.

جایی که پیدا می شوند

جایی که پیدا می شوند

یادداشت های میدانی:

میوه های نخل خرما وحشی توسط پستانداران، پرندگان و انسانها دنبال می شود و از قلب درخت به عنوان یک سبزی استفاده می شود. در آفریقای جنوبی و بوتسوانا از شیره گیاهان برای تهیه شراب نخل استفاده می شود. این کار قبل از گلدهی گیاه انجام می شود.

میوه های نخل خرما

میوه های نخل خرما

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

مشخصات کامل درخت خرما

خواص خرما

برای خرید بذر درخت می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *