خوشمزه ها

خواص میوه خشک انبه

میوه خشک انبه

از شیرین ترین میوه های خوشخوراک، که حتی به اندازه ی آبنبات می تواند شیرین باشد انبه است. خوشبختانه این میوه ی مغذی علاوه بر خوشمزگی حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی می باشد. خوردن میوه ی انبه برای پذیرایی یا میان وعده کمی سخت است اما در صورت خشک شدن شیرین تر، خوشمزه تر، خوشخوراک تر و راحت تر می توان مصرف نمود.

انبه بومی جنوب آسیا است. این میوه در واقع بیش از 4000 سال است که یک ماده غذایی مهم در طب سنتی هند می باشد. امروز عموم مردم جهان از خوردن انبه لذت می برند. دسترسی برای همه فراهم است و اکثر مردم جهان می توانند با خیال راحت این میوه را در حد متوسط ​​بخورند.

انبه خشک اغلب به صورت ورقه ای در می آید که ممکن است شامل سولفیت باشد تا ماندگاری آن افزایش یابد و انبه نرم بماند. انواع ارگانیک می توانند چسبناک تر و خوردن آنها دشوارتر باشد. انبه منجمد خشک تر و اغلب فاقد شکر اضافه شده است. انبه آب نباتی یا متبلور شده (چیپس انبه) قبل از خشک شدن در مخلوط آب و شکر غوطه ور می شود.

انبه خشک عالی

انبه خشک عالی

انبه خشک گاهی به عنوان داروی تقویتی:

  • التهاب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش سطح قند خون

چندین پژوهش تایید کننده ی این ادعاها می باشند، اما قبل از اینکه انبه خشک برای چنین امتیازات سلامتی توصیه گردد، تحقیقات بیشتری لازم است.

خرید انبه خشک

چهار برش میوه انبه خشک نشده و شیرین نشده حاوی:

  • انرژی: 120 کالری
  • پروتئین: 2 گرم
  • چربی: 0 گرم
  • کربوهیدرات ها: 28 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • شکر: 20 گرم

انبه خشک منبع غنی برای:

  • ویتامین A
  • کلسیم
  • آهن
  • پتاسیم

بسیاری از میوه های خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند. انبه خشک میزان ویژه ای را تأمین می کند. نشان داده شده است که غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان در برابر انواع شرایط از جمله انواع مختلف سرطان محافظت می کنند.

انبه خشک

انبه خشک

فواید بالقوه میوه خشک انبه

میوه خشک انبه منبع غنی از آنتی اکسیدان و حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های متنوع و مواد معدنی ضروری بدن است. در کنار این خواص محتوای قند بالا و چند نگرانی کوچک وجود دارد که افرادی با شرایط خاص سلامتی، بایستی به آن توجه کنند. پژوهش ها برخی از امتیازات بالقوه سلامتی در خوردن انبه خشک را نشان داده است.

پیشگیری از سرطان:

داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه خشک همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان است. میوه های خشک مانند انبه می توانند مفید باشند، اما تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول ها و فلاونوئیدهای ضد سرطان در انبه خشک شده بیشتر وجود دارد، این مزایا هنگامی افزایش می یابد که انبه قبل از خشک شدن با اسید سیتریک تصفیه شود.

بهبود سلامتی چشم:

ویتامین آ موجود در میوه خشک انبه ممکن است در جلوگیری از تحلیل رفتن ماکولا و سایر مشکلات بینایی نقش داشته باشد.

زیان های احتمالی میوه خشک انبه:

میوه خشک انبه ممکن است حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ها باشد، اما همچنین دارای کالری و قند زیادی است. خوردن میوه خشک انبه آسان است، بنابراین قبل از لذت بردن از این درمان این نکات را در ذهن داشته باشید

انبه خوشمزه

انبه خوشمزه

عکس العمل های آلرژیتیک:

پوست انبه حاوی مقادیر بالای ماده ای حساسیت زا به نام اوروشیول است. این ترکیب همچنین در بادام هندی، پسته و پیچک یافت می شود. در انبه تازه، بیشترین غلظت آن در داخل پوست وجود دارد. اگر از میوه های تازه برای تهیه انبه خشک استفاده می کنید، هنگام تماس با پوست خود احتیاط کنید.

اگر حساسیت دارید، قرار گرفتن در معرض می تواند بثورات مشابه با گیاه پیچک ایجاد کند. از آنجا که انبه خشک شامل پوست نیست، صرف خوردن آنها باعث واکنش آلرژیک اوروسیول نمی شود. با این حال، اگر به سولفیت حساسیت دارید، خوردن انبه خشک می تواند عوارضی مانند قرمزی چشم و آبریزش بینی ایجاد کند. با انتخاب میوه خشک بدون گوگرد (یا بدون سولفیت) می توان از این امر جلوگیری کنید.

انبه خشک خوب

انبه خشک خوب

مملو از قند:

انبه خشک، در مقایسه با میوه تازه آن، سرشار از قند است. برخی از انواع بسته بندی شده (چیپس انبه) شیرینی را با شکر اضافی بیشتر می کنند. انبه خشک نشده شیرین از انواع متبلور یا شیرین شده بهتر است. هنوز هم، مقدار کمی از هر نوع انبه خشک ممکن است منجر به افزایش قابل توجهی در سطح گلوکز خون شود.

اگر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 یا مدیریت درمان این بیماری هستید، در نظر داشته باشید که مقداری میوه تازه را جایگزین انبه خشک کنید. یک وعده ½ فنجان انبه تازه حاوی حدود نیمی از شکر همراه میوه خشک انبه است.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *