خوشمزه ها

ترشی انبه ساده

درست کردن ترشی انبه

ترشی انبه، از ترشی های ساده پز و خیلی خوشمزه می باشد که خیلی سریع آماده می شود. این ترشی را می توان با انواع غذاهای برنجی مصرف کرد. انرژیک و خوش عطر است. با توجه به ذائقه می توان خالی مصرف کرد. چاشنی مناسب برای طعم دهی به خوراک های مختلف است.

ترشی انبه ساده:

زمان آماده سازی: نیم ساعت
زمان پخت و پز: پانزده دقیقه
زمان کل: چهل و پنج دقیقه
مقدار حاصله: دو شیشه ترشی بزرگ
دسته بندی: چاشنی
متد: پخت
خاستگاه: هندوستان

مواد لازم:

  • یک کیلو انبه ی سبز و نارس
  • هشت قاشق شکر
  • دو قاشق غذا خوری نمک
  • ده عدد زردالو
  • دو قاشق غذاخوری زعفران
  • یک قاشق غذاخوری زرچوبه
  • هشت حبه سیر پوست کنده
  • سرکه و فلفل قرمز به مقدار لازم

خرید ادویه ترشی

جدا کردن هسته انبه:

انبه را بصورت عمودی روی تخته برش گذاشته و با چاقوی نوک تیز یک برش در شکم آن میزنیم. دست راست را روی نیمه بالایی گذاشته و دست چپ را روی نیمه ی پایینی. اگر انبه سبز، سفت و سخت باشد، با یک پیچش دست روی برش بالایی و پایینی، هسته از یک نیمه جدا می شود و به راحتی با کمک یک چاقو و بدون از دست دادن بافت خوشمزه می توان هسته را از نیمه ی دیگر بیرون کشید. سپس انبه را پوست می گییریم، خلال خلال کرده و کنار می گذاریم. روش دیگر این است که قسمت انتهایی انبه که سیاه است را بیرون آورده و به چهار بخش جدا تقسیم نموده .سپس انبه را باز کرده و هسته را خارج نموده.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ترشی انبه

ترشی انبه

زردآلو:

برعکس انبه، زردآلو ها هرچه رسیده تر باشد بهتر است. جدا کردن هسته ی زردآلوی رسیده راحت تر از جدا کردن هسته انبه است. در واقع با کمی فشار دست می توان زردالو را شکافت و هسته اش را خارج کرد. سیر را با سیر خردکن له می کنیم و یا با چاقو ریز ریز خرد می کنیم و در مخلوط میوه ی انبه و زردآلو می ریزیم.

پخت:

در یک قابلمه، انبه و سیر را ریخته و سرکه را اضافه می کنیم تا نصف انبه ها را در بر گیرد. زیر گاز را روشن می کنیم و زردچوبه را هم اضافه می کنیم. بعد از اینکه جوش خورد، شکر و نمک را اضافه می کنیم. سپس بعد از دو دقیقه زعفران را اضافه کرده و زردالو و سیاه دانه را اضافه می کنیم .

مزه دهی:

این ترشی بعد از سرد شدن قابل مصرف است. اما برای بهبود مزه می توان نصف استکان روغن زیتون بی بو به آن اضافه کنیم تا از کپک زدن آن جلوگیری شود. شیشه را به مدت یک ماه تا چهل روز در یخچال بگذارید تا کاملا رسیده شده و بعد مصرف شود.

نکته:

اگر بخواهیم مرحله ی در یخچال گذاری را انجام دهیم، بهتر است سیاه دانه را هنگام حرارت دهی، در مخلوط نریخته و آن را زمان قرار دادن در شیشه، لا به لای انبه ها و زردالو ها بریزیم، که نوعی تزیین هم محسوب می گردد. همچنین می توان تخم گشنیز (با توجه به سلیقه و ذائقه) را پیش از مرحله ی پخت، بو داد و سپس به مرحله ی پخت اضافه کرد.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *