میوه ها

انواع تمشک ها

تمشک میوه سرشار از آنتی اکسیدان

تمشک ها به دلیل داشتن طعمی شیرین و آبدار، رنگ های مختلف و داشتن آنتی اکسیدان ها یکی از پر مصرف ترین انواع توت ها در سراسر جهان هستند. به دلیل وجود صدها نوع تمشک، انتخاب بهترین نوع آن ها کار ساده ای نیست، به خصوص که سالانه چندین گونه جدید از طریق برنامه های دقیق، پرورش داده می شود.

انتخاب و نگهداری تمشک:

درکمال تعجب، هر یک از این تمشک ها ترکیب منحصر به فردی از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را دارا هستند. قبل از اینکه هر نوع را بررسی کنیم، باید بیاموزیم که چگونه می توان تمشک را انتخاب و نگهداری و مصرف کرد.

یک کاسه تمشک خوشمزه

یک کاسه تمشک خوشمزه

انتخاب شما باید تمشک هایی باشد که رنگ روشنی دارند و آبدار به نظر می رسند علاوه بر این، اگر شما با تمشک هایی خوشبو و نرم روبه رو شدید فوراً آنها را خریداری و مصرف کنید چراکه این تمشک ها به صورت کامل رسیده اند. همچنین، لکه های آب تمشک روی ظروف بسته بندی نشان دهنده ی تمشک های رسیده است. اگر قرار است تمشک را خودتان بچینید از چیدن آن هایی که به راحتی از ساقه جدا نمی شوند خودداری کنید.

چراکه تمشک های کاملا رسیده به راحتی از ساقه جدا می شوند و از انتخاب بسته بندی های که شامل تمشک های سبز رنگ هستند خودداری کنید این امر نشان دهنده این است که این تمشک ها هنوز نرسیده اند و زود تر از موعد برداشت شده اند. در جمع‌آوری تمشک، برای جلوگیری از هرگونه له شدگی یک ظرف کم عمق و بزرگ انتخاب کنید. بعد از چیدن، آن ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید مگر اینکه قصد خشک کردن آن ها را داشته باشید چون نور آفتاب باعث از بین رفتن بافت تمشک ها می شود.

خرید بذر بلوبری بلوکراپ

انواع تمشک بر اساس رنگ:

در اینجا مقاله، محبوب ترین تمشک را بر اساس رنگ آن ها طبقه بندی می کنیم:

انواع تمشک قرمز:

تمشک قرمز بزرگ ترین و محبوب ترین گونه ای است که در سوپر مارکت ها و میوه فروشی ها در دسترس است. آنچه آن ها را از دیگر انواع تمشک ها جدا می کند اندازه بزرگ و استحکام نسبی آن هاست. تمشک های قرمز، خود انواع مختلفی دارند.

برای مطالعه مقاله تمشک بدون خار می توانید از این لینک استفاده نمایید.

بوین تمشک قرمز تابستانی

بوین تمشک قرمز تابستانی

بوین:

در سال 1960 به بازار عرضه شد، بوین نوعی تمشک قرمز تابستانی است که در اوایل فصل آماده برداشت می شود این تمشک ها پر از عطر و طعم هستند. می توانید آن ها را به صورت تازه یا یخ زده استفاده کنید. همچنین به دلیل طعم شیرین و معطرشان، گزینه ای عالی برای تهیه ی دسر هستند. یک نوع از تمشک بوین که در برابر سرما مقاوم است در زمستان نیز رشد کرده و تمشک هایی به رنگ قرمز پرنگ و اندازه متوسط تولید می کنند. گیاه این تمشک توسط نی ها کوتاه شناخته می شود که روند برداشت را ساده می کند.

Heritage:

یکی از شگفت انگیز ترین تمشک های قرمز موجود در بازار است. که اندازه ای بزرگ دارد، به رنگ قرمز روشن است، و جزو میوه های با کیفیت محسوب می شود. محصول تابستان بوده و از ماه ژوئیه شروع به تولید میوه می کند، نوعی از این تمشک در پاییز و از ماه سپتامبر محصول می دهد و این روند تا شروع یخ زدگی ادامه می یابد. تمشک های محصول پاییز از نظر کیفیت نسبت به تمشک های محصول تابستان بهتر هستند. این گیاهان به صورت قائم رشد می کنند و در خاک ضعیف نیز قابل پرورش هستند، از این توت ها می توان در مربا، ژله یا دسر نیز استفاده کرد.

Latham:

تمشکی بسیار ساده و مناسب برای رشد در تابستان است که به خوبی با طیف وسیعی از انواع خاک سازگار می شود. رشد درختچه های لاتام به حالت ایستاده و قائم می باشد و تمشک هایی با اندازه متوسط​​، طعم دار و شیرین تولید می کند که می توان آن ها را تازه، به صورت کنسرو یا منجمد مصرف و یا بسته بندی کرد. با این حال، درختچه این تمشک ممکن است حاوی کنه، عنکبوت قرمز گلخانه‌ای، شته ها و یا سوسک تمشک باشد. همچنین ممکن است تحت تأثیر ویروس های مختلفی قرار بگیرد.

تمشک خوشمزه شیرین

تمشک خوشمزه شیرین

Prelude:

یک تمشک به رنگ سرخ است که اولین برداشت آن در فصل تابستان و دومین برداشت آن در پاییز اتفاق می افتد. مناسب برای منجمد کردن است و اغلب در مربا و یا دسر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از تمشک در برابر بیماری پوسیدگی ریشه یعنی فیتوفتورا ​​مقاوم بوده و انتخابی بسیار مؤثر و آسان برای پرورش است.

Primocane:

یک نوع از این تمشک محصول پاییز بوده و در ماه سپتامبر به طور کامل می رسد و نوع دیگر آن محصول تابستان است و در ماه جولای آماده برداشت می شود.

Bababerry:

این تمشک به رنگ قرمز بوده و فوق العاده بزرگ است که گیاه آن می تواند تا طول یک و نیم متر رشد کند. می توانید به صورت تازه، کنسرو شده یا به صورت یخ زده مورد مصرف قرار دهید. این گیاه در مقابل دمای کم مقاوم است.

کانبی:

تمشک کانبی، تمشک هایی بزرگ، خوشمزه، با کیفیت بالا و به رنگ قرمز هستند که برای اولین بار در سال 1953 کشف و به بازار عرضه شدند. محصولی تابستانی ست که به صورت قائم رشد می کنند و برای انجماد، پخت و پز، کنسرو کردن بسیار مناسب اند. و بهتر است در نزدیکی دیوار یا حصار کاشته شوند.

خرید بذر چاینا بری

Sptember:

از انواع توت های آبدار با اندازه متوسط ​​و ترش است که دو بار و در دو فصل از سال محصول تولید می کند: یک بار و به مقدار کم در ماه ژوئن و به مقدار زیاد در ماه سپتامبر. که عطر و طعم توت های ماه سپتامبر قویتر هستند. برای انجماد، پخت یا تزئین کیک مناسب اند. این تمشک قرمز یکی از میوه های مورد علاقه برای کودکان است. این گیاه حداکثر تا ارتفاع 2 متر رشد می کند و در برابر سرما بسیار مقاوم است.

آمیتی:

تمشک هایی قرمز، بزرگ، زیبا، آبدار و با کیفیت عالی هستند که طعم متمایزی نسبت به سایر تمشک ها دارند بیشتر در دسرهای تازه، کیک های پخته شده، و یا با ماست و جو دو سر مورد استفاده قرار می گیرد. و در ماه های ژوئن و آگوست محصول ارائه می دهد.

انواع تمشک زرد:

این تمشک ها به رنگ زرد مایل به طلایی هستند و طعم و مزه ای ترکیبی از موز، زردآلو و تمشک به همراه دارند. بیایید انواع مختلف این تمشک ها را بررسی کنیم:

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر تمشک سبز و آناناس می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تمشک زرد پاییز طلایی

تمشک زرد پاییز طلایی

تمشک طلایی پاییزی:

تمشک طلایی پاییز یکی از بزرگترین و خوش طعم ترین، تمشک های زرد است که رنگ آن مایل به طلایی است و در طول پاییز آماده ی برداشت می شوند. این تمشک در پاییز و بهار محصول می دهد. همچنین می توانید آن ها را به صورت منجمد نگهداری کنید.

کهربا:

تمشک کهربا نوعی تمشک زرد با کیفیت بالا است که نسبت به سایر انواع زرد آن برتری دارد و قابل مقایسه با تمشک های قرمز رنگ است این محصول در تابستان آماده برداشت می شود.

تمشک طلایی:

با عطر و طعم بسیار خوبی که دارند شناخته می شوند و در بهار آماده برداشت هستند.

انواع تمشک سیاه:

این تمشک ها همچنین به عنوان کت سیاه نیز شناخته می شوند و رنگی مایل به آبی دارند. گرد و کوچک بوده و بومی شمال آمریکا هستند. به دلیل شکل ظاهری آن بعضا با شاه توت اشتباه گرفته می شوند. طعم غنی و منحصر آن ها شما را به یاد تمشک های قرمز می اندازد. برخلاف سایر تمشک ها بدون هسته اند و انواع بیشتری نسبت به تمشک های زرد و قرمز دارد:

این نوع تمشک ها بسیار مورد علاقه، بزرگ، سیاه، معطر، براق، طعم دار و شیرین هستند. طبق اعلام ایستگاه تست میوه نیویورک، این نوع تمشک سیاه در حال حاضر بالاترین امتیاز را دارد. این گیاه، زودرس و دارای مقاومت بالایی در برابر بیماری ها و ویروس ها است. البته توصیه می شود به محض اینکه خاک در بهار قابل کشت شد، آن را بکارید.

یکبار آبیاری در هفته بطور منظم در فصل رشد کافی است، زیرا یک گیاه کم آب محسوب می شود. اگر شما عاشق مربا و ژله هستید، مطمئنا یک انتخاب عالی برای شما خوهد بود. این تمشک را می توانید به غذاهایی که می پزید نیز اضافه کنید. آن ها را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد علاوه بر این، این گونه به طور گسترده‌ای به عنوان گیاه دارویی استفاده می‌شود، و دارای مواد مغذی پیشگیری از سرطان است.

تمشک سیاه مطعر شیرین

تمشک سیاه مطعر شیرین

لوگان بری:

اساساً چیزی بین تمشک وحشی سواحل اقیانوس آرام و تمشک قرمز هستند اما به طور کلی در طبقه بندی تمشک های سیاه قرار می گیرند. توت هایی بزرگ، آبدار و قرمز هستند که در ماه جولای کاملا رسیده می شوند، لوگان بری در مقادیر زیادی در واشنگتن و همچنین در بخش هایی از انگلیس و استرالیا پرورش می یابد.

برای لذت بردن از عطر و طعم هر چه بیشتر، صبر کنید تا آنها به رنگ قرمز تیره تا بنفش درآیند. به این ترتیب، طعم عالی، متمایز و نسبتاً ترش آن ها باعث لذت بیشتر شما خواهد شد. غالباً از این نوع برای نگهداری در فریزر به صورت یخ زده، کنسرو شده و یا برای تهیه نوشیدنی استفاده می شود. علاوه بر این، لوگان بری ها به راحتی رشد می کنند و کمتر نیاز به رسیدگی دارند. گیاهی پرتحرک و فعال که دارای برگ های سه تا پنج بخشی هستند. همچنین، در برابر سرما و بیماری مقاوم و برای پرورش بسیار مناسب اند.

بذر بلوبری پایه بلند

داندی:

نوعی از تمشک های مرغوب هستند. که نسبت به سایر گونه ها در برابر شرایط سخت مقاوم تر اند و در خاک ضعیف می توانند به خوبی رشد کنند. اما حتما به داربست نیاز دارند زیرا به راحتی در اثر وزش باد شدید صدمه می بینند.

بریستول:

تمشک سیاه بریستول توسط برنامه پرورش میوهای کوچک کرنل در ژنو و نیویورک معرفی شد. یک نوع تمشک که بازده بالایی دارد. رشد این تمشک به صورت قائم و خوشه ای است. و میوه ای با اندازه متوسط، براق و عطر و طعمی دلپذیر دارد. در برابر آفت ها مقاوم اند و سطح ph خاک 6.6 -6.8 برای رشد آن ها، ایده آل است. این گیاه از شاخه های بلند و باریک و آوند های بسیار خوبی تشکیل شده است. بریستول نه تنها طعم بسیار خوبی دارد بلکه دارای مقادیر بالایی ازویتامین ها نیز است که مواد مغذی ارزشمندی را برای بدن شما فراهم می کند.

شاهین سیاه:

شاهین سیاه بدون شک دارای بیشترین محصول در بین انواع تمشک های سیاه است. این توت ها، بزرگ و بسیار طعم دار هستند و گیاهان آن ها نیرومند و بدون آفت هستند و تا ارتفاع 1.2 _ 1.8 متر رشد می کنند.

انواع تمشک بنفش:

طعم آن ها ترکیبی از تمشک سیاه و قرمز است و انواع مختلفی دارند:

این تمشک دارای بافتی نرم، بزرگ و با طعمی ترش و سازگار با انواع خاک است و توسط دانشگاه کرنل در نیویورک معرفی شده است. در برابر آفات بسیار مقاوم و به صورت قائم رشد می کند و به آب زیادی برای رشد نیاز دارد. کاربردهای رایج این تمشک شامل تهیه مربا، ژله و شیرینی است. اگر آن را به کیک اضافه کنید رنگ کیک را به بنفش یا قرمز روشن تغییر می دهد.

توت بنفش سلطنتی

توت بنفش سلطنتی

سودوس:

سودوس محبوب ترین گونه تمشک بنفش است. این میوه دارای انواع توت های بزرگ و ترش است که دیرتر از سایر تمشک های قرمز و بنفش رسیده می شود و گیاهی مقاوم برای شرایط سخت هستند.

کلاید:

این توت های بنفش، بسیار بزرگ، براق و محکم و مقاوم در برابر بیماری ها هستند.

Royalty:

این تمشک توسط بنیاد تحقیقاتی کرنل معرفی شده است. می توان این تمشک را به صورت یخ زده و تازه میل کرد، یا برای تهیه مربا، ژله یا حتی آب میوه ها استفاده کرد. گیاه این تمشک سازگار با شرایط سخت بوده و به آب زیادی برای رشد نیاز دارد. به طور خلاصه، بسیاری از انواع تمشک در همه مناطق معتدل دنیا کشت می شود.

بر اساس رنگ، تمشک ها را در 4 دسته گسترده شامل تمشک قرمز، زرد، سیاه و بنفش طبقه بندی می کنند. دراین بین، تمشک قرمز بیشترین انواع تمشک را دارا است. و همینطور که قبلاً اشاره شد برخی از تمشک ها دوبار در سال محصول تولید می کنند که برداشت محصول در تابستان و پاییز انجام می شود.

بسته به تنوع، گیاهان تمشک می توانند در برابر گرمای شدید مقاومت کنند، محکم باشند و به صورت قائم رشد کنند، با انواع مختلف خاک سازگار شوند و تمشک های بزرگ یا کوچک با طعم های مختلف تولید کنند. بیشتر تمشک ها به روش های مختلفی قابل استفاده هستند. آن ها را می توان تازه، یخ زده ویا ب صورت کنسرو تهیه و مصرف کرد یا به عنوان دسر استفاده کرد بهترین راه برای انتخاب بهترین تمشک، استفاده از سلیقه خودتان است!

برای خرید بذر بری ها می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *