مطالب دیگر

نحوه ارسال غذاهای فاسد شدنی

کشتی فاسد شدنی غذا

در صورتی که اقلام فاسدشدنی به درستی بسته بندی شده باشند، مقررات را رعایت کنند و در یک محدودیت زمانی معقول تحویل داده شوند تا خراب نشوند، می توانید با مسئولیت خود آن ها را جابجا کنید. اگر شرایط محیطی (مانند رطوبت یا دمای شدید) باعث کاهش ارزش، ایجاد خطر برای سلامتی یا ایجاد بوی بد شود، یا مزاحمتی برای شرایط عادی حمل و نقل و نگهداری بیش از هفت روز تقویمی ایجاد شود، اقلام قابل فاسد شدن شما خراب می شوند.

به عنوان مثال، لبنیات، غذاهای دریایی، گوشت، گیاهان، ماهی زنده، سبزیجات و میوه ها همه از اقلام فاسد شدنی هستند. هنگامی که شما نیاز به حمل اقلام فاسد شدنی دارید، برای ایمنی همه مهم است که مطمئن شوید که آنها در حالت خوبی به دست مشتری می رسند.

روش اول: برنامه ریزی برای آینده

در ادامه به روش اول برنامه ریزی برای آینده می پردازیم.

1- اطمینان حاصل کنید که می توانید اقلام مورد نظر را ارسال کنید:

در مورد محموله های شکننده، بالقوه خطرناک و بین المللی ابتدا با شرکت حامل خود تماس بگیرید. کشور مقصدی که شما اقلام خود را به آن حمل می کنید ممکن است محدودیت هایی داشته باشد که باید در مورد آنها بدانید تا بسته شما پذیرفته شود. برای قوانین مربوط به کشوری که اقلامی را به آن می‌فرستید، فهرست‌های کشوری را در کتابچه راهنمای پست بین‌المللی بررسی کنید.

چیزهایی که می توانند به راحتی تجزیه شوند یا نمی توان انتظار داشت که بدون خراب شدن به مقصد برسند، نمی توان در سطح بین المللی پست کرد. مثلاً سبزیجات تازه، میوه، گوشت و سایر اقلام. یخ خشک را نمی توان از طریق پست بین المللی ارسال کرد.

ممکن است بتوانید از حاملی استفاده کنید که بسته به کالای شما، خدمات باربری با دمای کنترل شده را ارائه می دهد. در مورد وضعیت خود با شرکت های حمل و نقل مشورت کنید.

کار با لپ تاپ

کار با لپ تاپ

2- در مورد غذاهای کنسروی یا شیشه ای دست سازخانگی اطلاعات کسب کنید:

اگر می خواهید غذاهای کنسرو شده یا شیشه‌ای خانگی را ارسال کنید، باید از مرکز ملی نگهداری غذای خانگی اطلاعاتی در مورد اینکه کدام غذاها برای کنسرو کردن غیر ایمن در نظر گرفته می‌شوند و برای ارسال توصیه نمی‌شوند، پرس و جو کنید. پنیر و گوشت فرآوری شده خانگی نباید پست شود، زیرا رطوبت و اسیدیته آن ناشناخته است و می تواند باعث ایجاد باکتری های مضر شود.

نمونه هایی از غذاهایی که برای کنسرو شدن ناامن تلقی می شوند عبارتند از گیاهان یا سبزیجات در روغن، نان یا کیک، شکلات خانگی یا سس فاج، و کره کدو تنبل. فقط از شیشه ها و درب هایی استفاده کنید که برای کنسرو کردن توصیه می شوند و فقط از دستور العمل هایی استفاده کنید که توسط منابع معتبر برای پردازش غذاها آزمایش شده اند.

غذا های مجاز و غیر مجاز

غذا های مجاز و غیر مجاز

3- ابتدا به گیرنده بگویید:

در صورت امکان، ابتدا به گیرنده اطلاع دهید و تاریخ تحویلی را تعیین کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد. اگر غذای مورد نظر باید سرد به دستشان برسد، به آنها بگویید وقتی بسته را باز می کنند مطمئن شوند که هنوز سرد یخچالی است. به گیرنده اطلاع دهید که باید غذا را فوراً در یخچال یا فریز قرار دهد. متصدی حمل شما مسئول تحویل به موقع اقلام فاسد شدنی است، اما مشتری مسئول است که شخصی برای دریافت بسته در دسترس داشته باشد.

اگر کالای مورد نظر غذایی است که باید سرد تحویل داده شود، به گیرنده بگویید اگر کالا در شرایط زیر تحویل داده نشد آن را نخورد یا حتی مزه هم نکند: غذا باید نیمه یا کاملاً منجمد یا حداقل به اندازه دمای یخچال سرد تحویل داده شود. اگر مطمئن نیستید، گیرنده می‌تواند از دماسنج غذا برای بررسی استفاده کند: دمای آن نباید بالاتر از 40 درجه فارنهایت (4.4 درجه سانتیگراد) باشد.

صحبت کردن با تلفن و مشاوره گرفتن

صحبت کردن با تلفن و مشاوره گرفتن

4- نحوه ارسال بسته را در نظر بگیرید:

FDA توصیه می کند که اقلام فاسد شدنی را با استفاده از تحویل یک شبه ارسال کنید. از ارسال در پایان هفته خودداری کنید. اقلام فاسد شدنی شما احتمالاً در آخر هفته در یک مرکز حمل و نقل قرار می گیرند. تا آنجا که ممکن است این موارد را در اوایل هفته ارسال کنید.

در نظر بگیرید که گیرنده کجاست و آیا می تواند غذا را دریافت کند و در صورت پذیرش آن را در یخچال نگهداری کند. محل سکونت آن ها برای این کار بهتر است یا محل کارشان؟ اگر اقلامی را به دفتری ارسال می کنید، مطمئن شوید که در یک روز هفته به دستشان می رسد. همچنین اطمینان حاصل کنید که دفتر دارای یخچال برای سرد نگه داشتن اقلام است.

روز و شب

روز و شب

روش دوم: بسته بندی اقلام سرد

در ادامه روش دوم به روش درست بسته بندی می پردازیم.

1- سعی کنید از ارسال وسایلی که نیاز به یخچال دارند خودداری کنید:

اگر می خواهید کالاهای فاسد شدنی را حمل کنید، در صورت امکان سعی کنید اقلامی را انتخاب کنید که نیازی به سرد نگه داشتن ندارند. دردسر بسیار کمتری دارد و به ملاحظات بسته بندی و حمل و نقل کمتری نیز نیاز دارد. برای مثال، بسته های ادویه، آب نبات های مقاوم، میوه خشک و آجیل های کنسرو شده نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. شیرینی‌های خانگی مانند پرالین، تافی و شیرینی‌های شکری نیازی به بسته‌بندی در یخچال ندارند زیرا محتوای قند آن‌ها باکتری‌ها را از بین می‌برد.

وسایل را در جعبه بگذارید

وسایل را در جعبه بگذارید

2- غذا را سرد بسته بندی کنید:

غذا را در حالی که هنوز گرم است بسته بندی نکنید، در غیر این صورت شرایطی ایجاد می کند که رشد کپک را تشویق می کند و ممکن است باعث خیس شدن غذا شود. ابتدا غذا را خنک کنید تا یا به دمای یخچال برسد یا منجمد شود. سپس آن را در کیسه های پلاستیکی در بسته ،بسته بندی کنید.

اگر غذا باید خنک یا سرد بماند، منبعی از سرما مانند یخ خشک یا بسته های ژل یخ زده اضافه کنید. ممکن است بخواهید برای خدمات تحویل خود با یک کارشناس بسته بندی مشورت کنید و بپرسید کدام روش برای حمل و نقل شما بهترین گزینه است و همچنین از کجا آن اقلام را خریداری کنید. به وضوح روی بسته بندی «فاسد شدنی – در یخچال نگهداری شود» را در قسمت بیرونی بنویسید. علامت باید در سمت آدرس پستی باشد.

جعبه ای که باید در سرما باشد

جعبه ای که باید در سرما باشد

3- بسته های یخ ژلی را اضافه کنید:

برای محصولاتی که باید در دمای 32 درجه فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) و 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) خنک نگه داشته شوند، بسته های یخ ژلی را انتخاب کنید. آنها را طبق دستورالعمل سازنده فریز کنید. مواد غذایی فاسد شدنی را در کیسه های پلاستیکی در بسته قرار دهید.

بسته های ژل را با استفاده از مقوا از مواد فاسد شدنی جدا کنید. از طرف دیگر، می توانید به دنبال یک حمل کننده با برنامه حمل و نقل سرد باشید. برای مثال، FedEx حمل و نقل سرد را برای محصولات بهداشتی مانند داروها و شیر مادر ارائه می دهد. می توانید از انواع دیگر کیسه های یخ استفاده کنید، اما بسته های یخ یکبار مصرف اقتصادی ترین انتخاب هستند. تعداد و اندازه بسته های یخ مورد نیاز محصول خود را در داخل ظرف خاصی که انتخاب می کنید آزمایش کنید.

بسته های یخ اضافه کنید

بسته های یخ اضافه کنید

4- یخ خشک اضافه کنید:

از یخ خشک برای اقلام یخ زده استفاده کنید. مطمئن شوید که ارسال مواد بسته بندی منجمد در منطقه شما قانونی است. یخ خشک سردی خود را بیشتر از بسته های ژل حفظ می کند، اما نیاز به اقدامات ایمنی بیشتری دارد. هنگام دست زدن به آن از دستکش و عینک استفاده کنید تا خود را نسوزانید.

اجازه ندهید یخ خشک با غذا تماس پیدا کند. مواد غذایی را در یک کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهید تا از یخ خشک محافظت شود. یخ خشک را با استفاده از مقوا از اقلام فاسد شدنی خود جدا کنید. یخ خشک را بسته بندی نکنید. اگر بسته بندی حاوی یخ خشک است به گیرنده هشدار دهید. ابتدا با شرکت حمل و نقل خود تماس بگیرید و از میزان یخ خشک مجاز اطلاع پیدا کنید.

اگر از یخ خشک استفاده می کنید، باید روی آدرس جعبه برچسبی بزنید که حاوی یخ خشک است.

قرار دادن یخ روی بسته

قرار دادن یخ روی بسته

5- از آستر استفاده کنید:

اقلام فاسد شدنی، مقوا و مایع خنک کننده را در یک کیسه آستری دو میلی متری بسته بندی کنید. کیسه را با نوار لاستیکی ببندید. اکنون اقلام آماده برای قرار دادن در یک ظرف عایق هستند. می توانید کیسه های آستری حمل و نقل را به صورت آنلاین یا از فروشگاه های لوازم اداری محلی خریداری کنید.

همه بسته ها را کنار هم بگذار

همه بسته ها را کنار هم بگذار

روش سوم: بسته بندی مواد فاسدشدنی

در آخرین روش به طرز صحیح بسته بندی مواد فاسدشدنی می پردازیم.

1- یک ظرف مناسب پیدا کنید:

اقلام باید در داخل یک جعبه محکم و قوی یا یک عایق حرارتی قرار داده شوند. مقوا راه راه به خوبی کار می کند. ظروف دیگری که ممکن است در نظر بگیرید جعبه های فوم استایروفوم داخل جعبه های مقوایی، آسترهای عایق بندی شده با روکش حباب دار یا پدهای عایق هستند.

جعبه باید دارای تست مولن 200 پوندی یا بیشتر باشد تا بتوان از آن برای حمل اقلام فاسد شدنی استفاده کرد. تست مولن اندازه گیری می کند که جعبه ها چقدر وزن را بدون ترکیدن تحمل می کنند. برای اقلامی که باید سرد بمانند، از ظروف فوم عایق شده با دیواره هایی با حداقل ضخامت یک و نیم اینچ استفاده کنید. سپس ظرف فوم را داخل ظرف محکمی قرار دهید.

همه چیز را در کیف بگذارید

همه چیز را در کیف بگذارید

2- دستورالعمل ها را درج کنید:

دستورالعمل هایی را برای گیرنده محتویات بسته بندی در نظر بگیرید. اطلاعاتی در مورد ذخیره سازی و آماده سازی ارائه دهید. این کار اختیاری اما مفید است، به خصوص اگر غذای فاسد شدنی را برای مشتریانی ارسال می کنید که ممکن است از نحوه تهیه یا نگهداری آن مطمئن نباشند. هر غذا را داخل جعبه و همچنین بیرون آن برچسب بزنید.

برای اقلام غذایی، به خاطر افرادی که آلرژی دارند یا محدودیت های غذایی دارند، مشخص کنید که چه موادی در آن به کار رفته است. اگر اقلام باید سرد به دستشان برسد، دستورالعمل‌هایی را در مورد اطمینان از سردی (نه بیش از 40 درجه فارنهایت/4.4 درجه سانتی‌گراد) هنگام باز کردن بسته بندی درج کنید. به گیرنده اطلاع دهید که غذا را فوراً در یخچال یا فریز قرار دهد و مشخص کنید که اگر هنگام تحویل سرد نبود از خوردن و مزه کردن آن خودداری کند.

همه چیز را برای کمک توضیح دهید

همه چیز را برای کمک توضیح دهید

3- محصولات پخته شده را بسته بندی کنید:

با بسته بندی محصولات پخته شده طراوت آن ها را در حین حمل و نقل حفظ کنید. برای بسته بندی از فویل یا پلاستیک استفاده کنید. کلوچه ها و میله ها نیاز به بسته بندی جداگانه دارند. با استفاده از کاغذ مومی آن ها را بسته بندی کنید تا لایه ها از هم جدا شوند. اقلام را روی هم قرار دهید یا در یک قوطی قرار دهید. کلوچه ‌های سفت بهتر از کوکی‌های نرم که می‌توانند در طول مسیر له ویا خرد شوند ارسال می‌شوند.

مرتب کردن بسته ها خیلی منظم و زیبا

مرتب کردن بسته ها خیلی منظم و زیبا

4- بسته بندی داخلی مناسبی را ارائه دهید:

حداقل 5 سانتیمتر بالشتک در اطراف شیشه و سایر اقلام شکننده قرار دهید. مطمئن شوید که بطری ها و شیشه ها به خوبی بسته شده باشند. روزنامه را به عنوان مواد بسته بندی انتخاب نکنید، زیرا بالشتک ندارد. مواد بسته بندی میانگیری مورد نیاز را اضافه کنید.

از وسایلی مانند ظروف پلاستیکی و استایروفوم استفاده کنید. اقلام را به خوبی در بسته بندی پلاستیکی یا فویل بپیچید و آنها را به خوبی بسته بندی کنید. برای غذاهای سرد یا منجمد، فوم پلاستیکی، بسته بندی حباب دار، فوم کیسه ای یا Instapak® را انتخاب کنید.

دستگاه های مجاز و غیرمجاز

دستگاه های مجاز و غیرمجاز

5- جعبه را مهر و موم کنید:

برای جلوگیری از باز شدن جعبه در حین حمل و نقل، از چسب زیادی استفاده کنید. از استفاده از چسب نواری و نوار پوششی اجتناب کنید؛ زیرا آنها می توانند در هوای سرد جدا شوند و یا در شرایط گرم ذوب شوند. نوارچسب مناسبی را برای حمل و نقل انتخاب کنید.

در بسته هارا با چسب ببندید

در بسته هارا با چسب ببندید

6- جعبه را برچسب بزنید:

آدرس تحویل را با آدرس پستی و شماره تلفن کامل نشان دهید. در قسمت بیرونی بسته به وضوح «فاسد شدنی» را علامت بزنید. علامت گذاری باید در سمت آدرس پستی باشد. نام و آدرس خود را نیز وارد کنید. در صورت نیاز، محتویات باید در سمت آدرس نامه مشخص شود.

اگر می‌خواهید برای مواردی که به آدرس مشخص‌شده قابل تحویل نیستند، درخواست بازگرداندن، ارسال، یا اصلاح آدرس بدهید، می‌توانید از تأییدیه پستی استفاده کنید. دستورالعمل «شکننده، با احتیاط رفتار کنید» را در سمت آدرس پستی اضافه کنید. اگر محتویات غذا است، «محتویات غذا» را اضافه کنید.

بسته شما آماده است

بسته شما آماده است

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *