خوشمزه ها

نگهداری از گردو تازه

حفظ گردوی تازه برای حفظ محتوای غذایی

مواد مغذی و شیمیایی موجود در گردو، باعث شده این آجیل، یک انتخاب عالی برای تغذیه سالم قلب و مغز تبدیل شود. گردو با محتوای بالای روغن (18 گرم در هر اونس) برای تامین چربی (مفید) خون الزامی می باشد. کالری گردو بالا بوده و در حدود 750 گرم در هر 100 گرم انرژی دارد.

دهه هاست که دانشگاه ایالتی میشیگان تحقیقات گسترده ای برای خواص گردو انجام داده که در نتایج تحقیقات این دانشگاه، ایالتی ذخیره سازی (نگهداری) مناسب و کنترل درجه حرارت را برای حفظ طراوت و شادابی گردو بسیار توصیه شده است.

مغز گردو پکان

خواص گردو بعنوان میان وعده:

یک وعده (میانوعده) گردو شامل یک چهارم فنجان گردوی خرد شده یا 12 تا 14 نصفه گردو است که این مقدار تامین کننده ی اسیدهای چرب مهم امگا 3، دو گرم فیبر و چهار گرم پروتئین می باشد، گردو فاقد سدیم، کلسترول و حاوی دو برابر آنتی اکسیدان در مقایسه با سایر مغزها است.

گردو تازه خوب

گردو تازه خوب

محتوای روغن گردو بیشتر از چربی اشباع نشده سالم است، که همین امر باعث می شود، ذخیره سازی مناسب را الزامی کند. قرار گرفتن در معرض محیط گرم (به مدت طولانی) باعث تغییر چربی در گردو و سست شدن آن می شود. می توان گفت اگر گردوها لاستیکی هستند یا پوک شده اند, یا اگر بوی عجیب و غریب شبیه رقیق کننده رنگ داشته باشند، گردو مزه تندی پیدا کرده و بایستی آنها را دور ریخت.

طرز نگهداری گردو تازه:

گردوی پوست گرفته شده یا بدون پوست (مغز گردو) را با خیال راحت در ظرفی که هوا نباشد، می توانیم نگهداری کنیم و در جای خشک و خنک قرار دهیم. یخچال یک انتخاب استراتژیک است زیرا گردو تا سه ماه تازه می ماند. همچنین می توانید گردو را تا یک سال در فریزر نگهداری کنید.

گردو معمولا بوها را جذب می کند بنابراین بهتر است آنها را با فاصله زیاد از غذاهای دارای بوی شدید مانند پیاز قرار دهیم و اگر در یخچال گذاشتیم در ظرف دردار بگذاریم. ظروف وکیوم و بدون هوا بهترین محافظ برای حفظ شادابی و تازگی هستند. پس از خرید گردو به صورت فله، بهتر است هنگام بازگشت به خانه، آجیل ها را به داخل ظروف دربسته قرار دهیم.

گردو لذیذ

گردو لذیذ

ماه های برداشت گردو از مرداد تا آبان می باشد که در این مدت گردو تازه وجود دارد اما گردو و مغز گردو در تمام سال در فروشگاه اینترنتی پوپونیک موجود است. تویسرکان با رشد 9. 9 درصدی، عمده ی گردوی مورد استفاده در ایران را تولید می کند اما در بیشتر نقاط ایران تولید گردو محدود و محلی می باشد.

روش های نگهداری گردو سخت نیست و ممکن است و به حفظ طعم خوشمزه، ترد و فواید سلامتی گردو کمک می کند و آنها را به گزینه ای مناسب برای لیست خرید خانواده تبدیل می کند.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *