خوشمزه ها

طرز تهیه پای هلو خشک

طرز تهیه پای هلو خشک

یکی از جشن های مذهبی پر طرفدار نزد مردم آمریکا، جشن شکرگذاری می باشد. معمولا در این جشن “پای” که یک دسر از خانوده ی شیرینی جات است به وفور درست می شود. خیلی از مردم پای هلو را فقط در تابستان که فصل هلو است درست می کنند. اما از مزه ی بینظیر آن در باقی سال محروم می مانند. آیا به این معنی است که در این زمان از سال هیچ پای هلو وجود ندارد؟ آیا به گزینه ی پای هلو خشک هم فکر کرده ایم؟

پای هلو خشک:

هلو خشک، میان وعده ای است که در سراسر سال قابل خریداری است. بصورت برگه هلو، هلو مشتی و هلو اسلایس. بنابراین منطقی است که در هر زمانی دوست داشته باشیم پای هلو خشک درست کنیم. اگر خودمان هلو را خشک کردیم که مطمئن هستیم افزودنی خاصی ندارد، اما اگر هلوی خشک را تهیه کردیم باید مطمئن باشیم که شکر اندود نباشد. شکر اضافی که برای شیرین تر کردن اسلایس های هلوی خشک استفاده می شود می تواند باعث تحت الشعاع قرار دادن خواص بینظیر هلو خشک شود.

خرید هلو خشک

زمان آماده سازی: پنجاه دقیقه

زمان پخت: یک ساعت

زمان کل: یک ساعت و پنجاه دقیقه

متد: یخ زدن پوسته، پخت در فر

رده: پذیرایی

خاستگاه: آمریکایی

مناسب برای: هشت تا ده نفر

برای مطالعه مقاله بنانا اسپلیت سلامت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مواد لازم تهیه پای هلو خشک

مواد لازم تهیه پای هلو خشک

مواد لازم:

  • نان های کوچک کوکی (شکسته و خرد شده): 200 گرم
  • شکر دانه ریز: یک پیمانه، به علاوه یک قاشق غذاخوری
  • نمک آشپزخانه: یک هشتم قاشق چایخوری (به علاوه یک نوک قاشق برای پرکننده)
  • کره ذوب شده: یک چهارم فنجان
  • اسلایس هلو خشک: نیم کیلوگرم
  • هل: نصف قاشق چایخوری
  • عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری
  • آب: نیم پیمانه
  • آرد: یک سوم پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ: سه عدد (زده شده)
  • شیر: 2 پیمانه
  • پودر قند: به دلخواه، در صورت نیاز برای پاشیدن

برای مطالعه مقاله طرز تهیه اوت بار زردآلوی خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پای هلو خشک

پای هلو خشک

روش تهیه پای هلو خشک:

در ادامه طرز تهیه هلو خشک را به شما آموزش می دهیم.

پوسته ی پای را آماده می کنیم: در یک ظرف غذاساز، کوکی ها، یک چهارم پیمانه شکر و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را ریخته و غذا ساز را روشن می کنیم تا این مواد حالت ماسه ای پیدا کنند. سپس کره ذوب شده را اضافه نموده و درست کردن را ادامه می دهیم تا ترکیب شوند. ظرف پای را با کره چرب کرده و مخلوط را به داخل آن می ریزیم، با دست به طور یکنواخت بر روی کناره ها و پایین فشار می دهیم تا پوسته ای با ضخامت یکنواخت ایجاد شود. پوسته را در فریزر گذاشته و می گذاریم یخ زده شود. درست قبل از پر کردن، به کمک یک چاقو اضافه ها را می گیریم.

هلو ها را آماده کنیم: در تابه ی بزرگ، با شعله ای ملایم، اسلایس های هلو خشک را با یک قاشق غذا خوری شکر، هل، وانیل، آب ترکیب می کنیم. پخت را به آرامی ادامه داده تا اسلایس ها آب را جذب کند. آن را کنار می گذاریم تا خنک شود.

پر کننده را آماده کنیم: در یک کاسه بزرگ سه چهارم فنجان شکر، آرد و یک ذره نمک را با هم مخلوط می کنیم. تخم مرغ، شیر و باقیمانده ی عصاره وانیل را اضافه می کنیم و به هم می زنیم تا در آن قرار گیرد. شیر را کاملا همزده تا کاملا ترکیب شود.

خرید هل سفید

آماده کردن پای: فر را در دمای یکصد و هفتاد و پنج درجه سانتیگراد، پیش گرم می کنیم، اگر مایع اضافی همراه هلو ها بود مایع را دور می ریزیم و هلو ها را یک به یک در ته پوسته ی یخزده می چینیم، یا پخش می کنیم. مخلوط پرکننده را روی هلو می ریزیم و به اندازه نیم سانتیمتر از سر پوسته ها را خالی می گذاریم. پوسته را بیش از حد نباستی پر کرد. هر مقدار مواد پر کننده اضافه آمد را کنار گذاشته و ذخیره می کنیم.

پای را روی قفسه پایین فر قرار می دهیم و آن را می پزیم تا زمانی که پرکننده ها از بالا شروع به قهوه ای شدن کنند. حدود یک ساعت زمان می برد تا تمیز بیرون بیاید (بسته به نوع ظرف پای). پای آماده را باید وقتی از فر بیرون آوریم که هنوز کمی بلرزد. با خنک شدن در دمای اتاق پای هلو خشک آماده است.

پای را روی یک ظرف بگذاریم تا خنک شود، سپس پودر قند پاشیده و گرم (یا سرد) می توان سرو کرد.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *