خوشمزه ها

طرز تهیه میوه خشک هلو در فر

طرز تهیه میوه خشک هلو در فر

درست کردن میوه خشک هلو در فر، یک روش آسان برای لذت بردن از عطر و طعم شدید هلوهای شیرین تابستانی است که باعث می شود دسترسی به این میان وعده و اسنک در سرتاسر سال میسر باشد. چیپس های ترد هلو در آجیل مخلوط، گرانولا یا حتی به تنهایی خوراکی لذیذی هستند، مطمئناً میان وعده جدید مورد علاقه خانواده شما می شوند!

فر و سهولت در تهیه میوه خشک هلو:

تهیه چیپس هلو در فر ساده است و یک میان وعده یا افزودنی سالم به ماست یا سالاد مورد علاقه شماست. فقط چند مرحله آسان و زمان کوتاهی لازم است، چیپس هلو طبیعی و بدون افزودنی شیرین است که تمام خانواده تان عاشق آن خواهند شد.

آیا هر کسی می تواند چیپس هلو را در فر درست کند؟

قبلا به نظرمان می آمد که برای تهیه اسنک میوه خشک مورد علاقه خودمان به دستگاه خشک کن نیاز داریم. با این حال، در این شیوه، معلوم می شود که تمام آنچه نیاز داریم فر و چند صفحه پخت است. برای ایجاد چیپس هلو خشک خوشمزه، دمای پایین و کمی حوصله کافی است.

هنگام تهیه چیپس هلو در فر، مهم است که هلوها را تا حد ممکن یکنواخت برش داد که باعث می شود خشک شدن برش های هلو تقریباً همزمان به پایان برسد. پیشنهاد که برشهای هلو با ضخامت سه میلیمتر به اندازه کافی ضخیم هستند که می توانند بدون پاره شدن ورقه بشوند و در عین حال آنقدر ضخیم نیستند که برای خشک شدن به مقدار زیاد زمان پخت نیاز دارند. ضخامت بیش از حد باعث می شود بافت درونی خشک نشده ولی بافت بیرونی کریسپی شود.

آیا هرکسی می تواند چیپس هلو را در فر درست کند

آیا هرکسی می تواند چیپس هلو را در فر درست کند

تهیه میوه خشک هلو در فر:

زمان تقریبی دو ساعت است، و در واقع موقعی باید از فر در بیاوریم که هلو به اندازه کافی خشک شد، و برای جداسازی آن ها از ورقه ی روغنی به دردسر چسبندگی آن نرسیم.

هلوهای رسیده ی فصلی گزینش مناسبی برای چیپس هلو شیرین می باشند

چیپس هلو شما فقط به اندازه هلوهای تازه ای که برای تهیه آنها استفاده می شود شیرین خواهد بود. اگر هلوهای خشک را با هلوهای رسیده و فصلی (غیر یخزده) تهیه کنیک، بهترین نتیجه را خواهیم داشت.

محبوب: رژیم های گیاهی، رژیم های پارینه سنگی

مناسب برای : 4 وعده

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

زمان پخت: 2 تا 3 ساعت

کل زمان: 3 ساعت و 15 دقیقه

خاستگاه: بین المللی

متد: پخت در فر، اجاق

رده: میان وعده

رژیم غذایی پارینه‌سنگی به سبکی از رژیم غذایی می گویند که فرد در آن گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل میوه مورد استفاده قرار می گیرد و از خوردن نان، لبنیات، حبوبات و غذاهای فراوری شده خود داری می کند. هواداران این رژیم غذایی معتقد هستند که گوارش انسان از دوره ی پارینه سنگی تا به امروز تفاوت چندانی نکرده و برای خوراکی هایی که از عصر کشاورزی به بعد استفاده می شود آمادگی لازم ندارد.

رسبکی از رژیم غذایی

سبکی از رژیم غذایی

مواد لازم:

دوعدد هلو، اگر ارگانیک نبود، و یا شک داشتیم که ارگانیک هست یا نه بهتر است پوست گیری شود.

شیوه ی درست کردن میوه خشک هلو در فر:

فر را با دمای 200 درجه فارنهایت یا 93 درجه سانتیگراد گرم می کنیم ودر یک ورق پخت یا کاغذ پوستی قرار می دهیم.

هلوها را شسته و خشک می کنیم، سپس از وسط نصف کرده و هسته را خارج می کنیم.

می توانیم با دستگاه های هسته گیر، هسته را خارج کرده و سپس حلقوی برش دهیم.

در صورتی که به پوست هلو به دلیل پرز حساسیت می دهید، یا حدس می زنیم که ارگانیک نیست، پوست هلو را می گیریم.

هلوها را در برش های سه میلیمتری برش می دهیم و پرتی (دمنوشی) آن را برای استفاده های دیگر کنار می گذاریم. اگر هلو را ضخیم تر برش دهیم خشک شدن آن بیشتر طول می کشد.

برشهای هلو را روی ورقه پخت (کاغذ پوستی) قرار داده و و با فاصله می چینیم.

فرایند خشک کردن را در دمای دویست درجه فارنهایت یا نود درجه سانتیگراد به مدت دو ساعت ادامه می دهیم، تا لایه رویی هلو کاملا خشک شود.

سینی را از فر در آورده و برش ها را از کاغذ پوستی جدا می کنیم و سپس پشت و رو می کنیم. سپس دوباره در فر گذاشته، به مدت سی دقیقه تا یک ساعت ادامه می دهیم تا کاملا خشک گردد.

برش های هلو خشک را از فر در آورده و می گذاریم تا کاملا سرد شود. داخل یک ظرف در بسته می توان نگهداری کرد. اگر محل زندگی شما در مناطق گرمسیری نیست می توانیم در اتاق به مدت چند ماه و بدون خرابی نگهداری کنیم.

اطلاعات غذایی:

هلو خشک شده در فر دارای اطلاعات غذایی ذیل می باشد.

انرژی: 51 کالری

چربی کل: 0

کربوهیدرات: 13 گرم

قند: 2 گرم

پروتئین: 1 گرم

تهیه میوه خشک هلو در فر

تهیه میوه خشک هلو در فر

نکات و ترفندهایی برای تهیه میوه خشک هلو در فر:

  • برای تهیه چیپس هلو خشک شده در فر از هلوهای سنگی و نرم نشده استفاده کنید.
  • چندین ورقه پخت چیپس هلو را می توان همزمان پخت. با این حال، مقدار زمان لازم برای تهیه هلوها افزایش می یابد.
  • می توانیم از تنظیم همرفت روی اجاق گاز خود استفاده کنید. بسته به فر شما، این ترفند ممکن است زمان لازم برای تهیه چیپس هلو را کاهش دهد.

پی نوشت:

در نیم ساعت پایانی فرایند خشک شدن بهتر است که چشم از هلوها بر نداریم. اگر دیدیم چیپس ها و برش های کوچکتر حاضر شد، آن ها را از فر خارج می کنیم و زمان بیشتری می دهیم تا چیپس های بزرگتر خشک شوند.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *