آموزش باغبانی

مراقبت از باغ در برابر خشکی

آبیاری به گیاه خشک شده

در حالی که شرایط آب و هوایی از سالی به سال دیگر متفاوت است، بیشتر مناطق یک دوره هوای گرم و خشک را تجربه می کنند. اگرچشم انداز مطمئنی دارید واگر احتمال خشکی و محدودیت های آب شما را نگران کرده است، چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به باغ خود قبل از شروع تنش در گیاهان انجام دهید.

خرید قیچی باغبانی

با خاک خوب شروع کنید:

گیاهان شما می خواهند ریشه های خود را در یک خاک نرم و خوب زهکشی شده و غنی از مواد مغذی فرو کنند. خاک های شنی باعث می شود آب و مواد مغذی خیلی زود تخلیه شوند. خاک های رس در خشکسالی سفت می شوند و رطوبت را به خوبی جذب نمی کنند.

خاک موجود خود را با مخلوط کردن در 8 سانتی متر Miracle-Gro® All Purpose Garden با 15 سانتی متر خاک سطح بالای موجود در باغ خود بهبود بخشید. این باعث می شود ریشه ها نفوذ بیشتری در خاک داشته باشند و سیستم های ریشه ای عمیق تر و گسترده تر قادر به جستجوی آب و مواد مغذی برای گیاهان سالم و مقاوم در برابر خشکسالی هستند.

برای مطالعه مقاله معرفی گیاهان زینتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

ابیاری به گیاهان

ابیاری به گیاهان

با گیاه خاک محافظت کنید:

پس از دستیابی به خاکی نرم و غنی از مواد مغذی، آن را با یک لایه گیاه خاک 8 سانتی متر مانند مالچ پیشرفته Scotts® Nature Scapes® Color بهبود بخشید. گیاه خاک باعث می شود تا رطوبت از خاک تبخیر نشود، به دمای متوسط ​​خاک کمک می کند و با جلوگیری از رشد و دسترسی به نور خورشید، از علف های هرز که با گیاهان برای تأمین آب و مواد مغذی رقابت می کنند، جلوگیری می کند. از یک پیشگیری کننده از علف های هرز باغی مانند Miracle Gro® Garden Weed Preventer به عنوان یک خط دفاع اضافی در برابر علف های هرز حریص استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله نحوه نصب خطوط قطره ای در باغ شما می توانید از این لینک استفاده نمایید.

اب دادن به گیاه

اب دادن به گیاه

بگذارید گیاهان راهنمای آبیاری شما باشند:

موقع آبیاری:

صرفه جویی در مصرف آب در طول مدت زمان طولانی خشکی و زمان محدودیت های اعمال شده برای آبیاری، اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در حالی که درختان و درختچه های سالم و تثبیت شده می توانند برای چندین هفته بدون آب زنده بمانند، گیاهان نرم و یک ساله و دائمی باید بیشتر آبیاری شوند. بگذارید گیاهان شما در بیشتر موارد به شما بگویند که چه موقع آبیاری کنید، وقتی شروع به پژمردن می کنند، زمان آبیاری است.

چسب حشره گیر

چگونه آب بدهیم:

در روش های خوب آبیاری از روشهایی استفاده می شود که به آرامی و عمیق آبیاری می کنند. شلنگ های خیس کننده یا یک شلنگ قطره چکان در پایه گیاه گزینه های خوبی هستند که اجازه می دهند آب در عمق خاک نفوذ کرده وجذب شود. هدف این است که مقدار کافی آب به جای برگ گیاهان مستقیماً به خاک و ریشه های گیاهان برسد. استفاده از 1.5 سانتی متر آب دو بار در هفته معمولاً کافی است. به یاد داشته باشید، آب باید به کل منطقه ریشه گیاه برسد که می تواند فراتر از ظاهر گیاه قابل مشاهده باشد. آبیاری در صبح یا اوایل شب، به جای اواسط روز، به کاهش اتلاف آب در اثر تبخیر کمک می کند.

برای مطالعه مقاله معرفی انواع ابزار های باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

خشکی گیاه

خشکی گیاه

تغذیه را فراموش نکنید:

تغذیه مناسب گیاهانی که در معرض شرایط آب و هوایی گرم و خشک قرار می گیرند بسیار مهم است زیرا گیاهان سالم و مغذی بهتر می توانند دوره های طولانی مدت گرما و خشکسالی را تحمل کنند. با این حال، هرگز نباید غذای گیاهی را روی گیاهانی که دارای تنش آبی هستند استفاده کرد. هنگامی که گیاه دیگر تحت تنش آبی نباشد می توانید مجددا تغذیه خود را از سر بگیرید. و وقتی از Miracle Gro® LiquaFeed® استفاده می کنید، می توانید همزمان غذا و آب بدهید.

آب باران برای نجات:

روش های ساده و مقرون به صرفه مانند برداشت آب باران دربشکه ها و ترانشه ها را بیاموزید، و می توانید استفاده از منبع مادر طبیعت را طولانی تر کنید تا گیاهان شما در دوره خشکسالی عوارض کمتری دریافت کنند.

برای خرید ابزار باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *