خوشمزه ها

روزانه چند عدد بادام بخوریم

در روز چند عدد بادام بخوریم

این شاید بهترین توصیف برای بادام می باشد. بادام را می توان کامل ترین میان وعده جهان فرض کنیم. با طعم لطیف و چرب و کمی شیرین، می توان آنها را به راحتی به تنهایی یا به عنوان بخشی از مخلوط آجیلی خورد. هر وعده می تواند شخص را سیر کرده و بدون توجه به موقعیت و زمان روز، به شما یک شادابی و یک انرژی ویژه بدهد.

بیست و سه بادام در روز:

فقط یک مشت بادام، خوراکی سودمند برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است که بدن ما نیاز دارد. بادام یک منبع عالی ویتامین ای، منیزیم و منگنز و منبع خوبی از فیبر، مس، فسفر و ریبوفلاوین است.

یک وعده یک اونسی (بیست و هشت گرم) دارای 13 گرم چربی های غیراشباع “خوب”، فقط 1 گرم چربی اشباع شده و بادام همیشه فاقد کلسترول است. با مقایسه ؛ بادام از نظر پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین E، ریبوفلاوین و نیاسین، غنی ترین آجیل درختی است.

برای فراموش نکردن میزان مصرف روزانه فقط 1-2-3 را به خاطر بسپارید. 1 اونس بادام یا حدود 23 عدد آجیل مغز بادام، بهترین اندازه مصرف روزانه است که توسط دستورالعمل های رژیم غذایی توصیه می شود. و اگر اضافه وزن ندارید میزان مصرف آن را یک مشت و بعنوان میان وعده در نظر بگیرید.

چند عدد بادام بو داده

چند عدد بادام بو داده

بادام پروتئینی کامل:

تصور کنید: در جهان همه ی خوراکی ها از بین می رود و فقط یک خوراکی مانده، و احساس گرسنگی شروع می شود. بادام ایرانی برای نجات ما کافی است، غذایی کامل که به راحتی قابل حمل و نگهداری است.

زمان صحیح مصرف بادام

چه زمان هایی می توانیم بادام مصرف کنیم:

1- بازیابی و ریکاروری:

یک زمانی سخت کار بدنی می کنید یا ورزش صبح گاهی شما از حد معمول بیشتر است. در این صورت نیاز است که به خودمان یک میان وعده غنی پروتئینی بدهیم. یک مشت بادام یک میان وعده عالی برای بهبودی بعد از “احساس فرسودگی” است.

2- چاشت صبحگاهی:

با پاشیدن مقداری بادام، بلغور جو دوسر خود را از معمولی به طعم عالی برسانید. بادام کامل، بادام پودر شده یا بادام لپه شده (گرانول) هر شکل از بادام مناسب است.

خرید پرک بادام

3- عجله و بحران:

شرایطی است که مجبور به حذف صبحانه و خروج از خانه داریم؟ هنگام حرکت به محل کار، یک مشت بادام در ماشین بخورید. این آجیل به ما کمک می کند تا در طول روز (و ترافیک) احساس سیری و رضایت داشته باشیم. بادام همچنین میان وعده ای سالم برای کار است.

4- میان وعده صبحگاهی:

هنگام کار در اداره یا زنگ تفریح دانش اموزان، بادام یک خوراکی و خشکبار ویژه و مقوی است که نفسی تازه شود و به ادامه کار یا درس برگردند.

5- سالاد آجیلی:

مطمئناً سالاد بر اساس سبزیجات برگی و بدون برگ است، اما افزودن بادام سالاد را به یک غذای واقعی تبدیل می کند. فقط تصور کنید: آن طعم سبک، شیرین و کره ادام روی سبزیجات مورد علاقه شما چه شاهکاری مزه ای می شود.

یک کاسه بادام

یک کاسه بادام

6- دسر:

وعده ناهار را میل کرده اید و هنوز میل به خوردن دارید ؟ بادام می تواند باعث ایجاد سیری کند. بادام در بسیاری از دسر ها یا خوراکی های سبک می تواند حضور و کمک به هضم غذا کند.

7- جلوگیری از ولع بالا:

دو ساعت دیگه تا شام مونده؟ این آجیل است که به جای این که به جای شکلات می تواند حس سیری موقت ایجاد کرده و از زیاد خوردن غذا جلوگیری کند.

8- خوراکی مناسب در حرکت یا بیرون رفت:

گاهی برای انجام کاری مجبور هستیم زمان طولانی را در خارج از خانه باشیم. یک بسته کوچک بادام می تواند این بیرون رفت را تعدیل و از خستگی بکاهد.

بادام طعم دار با عسل

بادام طعم دار با عسل

مخلوط دنباله دار و آجیل مخلوط:

اگر بافت متنوعی را در یک میان وعده سالم دوست دارید، ترکیب کامل از بادام را به عنوان بخشی از ترکیب تهیه کنید. میوه های خشک، چیپس شکلات، تراشه های نارگیل در کنار بادام عالی می شود. شما مبتکر خوبی می شوید.

شب طولانی:

بی خوابی های شبانه. بادام می تواند به ما کمک کند که آن هوس های دیروقت را خرد کنیم (یا له کنیم). بادام را روی ماست کم چرب ریخته، به آرامی میل می کینم. این خوراکی آرامش بخش بوده و از دریافت کالری بیهوده ی نصفه شب خود داری کنیم.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

4 دیدگاه درباره مقاله “روزانه چند عدد بادام بخوریم

  1. Avatar علی خوشدل گفت:

    ممنون از مطالب مفیدی که درباره بادام گذاشته بودید.

  2. Avatar محبوبه نجفی گفت:

    عالی بود ممنون

  3. Avatar محبوبه نجفی گفت:

    بسیار عالی بود ممنون

  4. Avatar فرشاد گفت:

    چرا میگن باید بادام رو با مضرب هفت خورد مقلا ۷ تا دونه یا ۲۱ دونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *