گیاهان

چگونه از گیاه دم گربه ای خلاص شوید

چگونه از گیاه دم گربه ای خلاص شوید

اگر استخر طبیعی یا ساخته شده توسط انسان داشته باشید رشد بیش از حد گیاه گربه دریایی یا دُم گربه (لوخ، گُرز، و توتک) یک مشکل معمول است. دم گربه گیاهی تهاجمی است و به محض گستردگی برداشتن آن بسیار دشوار است. برای از بین بردن cattails دو روش وجود دارد: حذف دستی و شیمیایی.

حذف دستی گیاه دم گربه ای

در اولین قسمت از این مقاله به بررسی حذف دستی این گیاه می پردازیم.

1-دم گربه ای را از زمین بیرون بکشید:

برای خلاص شدن از شر دم گربه باید سیستم ریشه را به طور کامل از بین ببرید. گیاه از طریق ریزوم ها تکثیر می شود. ریزوم ها ریشه را به صورت افقی می گستراند و به سرعت گیاهانی جدید ایجاد می کنند. وقتی تازه دم گربه ای ها در استخر شروع می شوند و حذف دستی انجام می دهید ریزوم ها را بیرون می آورید بسیار بسیار موثر است.

نکته: برای از بین بردن ریشه دم گربه ای باید خاک را تا زیر ریشه بکنید و دم گربه ای را دور بیاندازید.

نکته: حتی بعضی وقت ها که دم گربه ای خیلی در منطقه ای گسترش یافته و می خواهید خاک را بکنید شاید لازم باشد از بیل مکانیکی استفاده کنید.

دم گربه ای را از زمین بیرون بکشید

دم گربه ای را از زمین بیرون بکشید

 

حذف شیمیایی گیاه دم گربه ای

در دومین بخش به نحوه حذف شیمیایی این گیاه می پردازیم.

1- یک روش حذف شیمیایی انتخاب کنید:

به دنبال علف کش هایی که برای گیاهان آبزی مناسب است باشید، مثل: گلیفوزات، ایمازاموکس، ایمازاپیرا یا دیکوات. این مواد شیمیایی روی حذف دم گربه ای موثر هستند.

یک روش حذف شیمیایی انتخاب کنید

یک روش حذف شیمیایی انتخاب کنید

2- مساحت و حجم حوضچه خود را محاسبه کنید:

این اندازه گیری لازم است چون باید تعیین کنید از چه مقدار علف کش برای از بین بردن دم گربه ای استفاده کنید.

اندازه حوضچه یا استخر یا مرداب خود را داشته باشید. اگر آن را یک پیمانکار ساخته باشد بهتر است اندازه هایش را از او بگیرید یا عکس های هوایی شهرداری می تواند به شما کمک کند. در غیر این صورت خودتان آن را اندازه بگیرید با کمک روش هایی که گاهی بدون تجهیزات هم می شود مثل زنجیر زدن و گام زدن. زنجیر زدن شامل قرار دادن چوب در دو انتهای متر اندازه گیری یا یک چوب مدرج، زنجیر یا طنابی به به طول مشخص است. چوب در زمین قرار دهید، بردارید و دوباره به زمین فرو کنید به این شرط که این بار چوب را در همان مکانی بگذارید که دومین فرو رفتگی را ایجاد کردید. حرکت متر اندازه گیری را در اطراف محیط حوضچه یا مرداب ادامه دهید. تعداد دفعات لازم برای جابجایی چوب را بشمارید و این عدد را در طول نوار اندازه گیری ضرب کنید تا اندازه گیری محیط بدست آید. قدم زدن به همان روش عمل می کند ، اما طول مشخص قدم طبیعی شماست.

محاسبه مساحت. شکل حوضچه خود را تقریباً مربع، دایره ای یا مثلثی تعیین کنید و از فرمول مناسب برای حل مساحت استفاده کنید.

حجم را محاسبه کنید. حجم یک برکه مساحت ضرب در عمق متوسط ​​است. اندازه گیری های عمق را با انداختن آرام یک خط وزنه در آب در مکان های مختلف استخر انجام دهید. از اندازه گیری های عمق به دست آمده برای محاسبه عمق متوسط ​​حوضچه استفاده کنید. هرچه اندازه گیری های شما بیشتر شود میانگین عمق شما دقیق تر خواهد بود.

مساحت و حجم حوضچه خود را محاسبه کنید

مساحت و حجم حوضچه خود را محاسبه کنید

3- علف کش پای دم گربه ای بریزید:

علف کش را بهتر است در بهار که رشد گیاه شروع می شود استفاده کنید. گیاه در این زمان کوچکتر است و باعث سهولت در استفاده می شود.

دستورالعمل های موجود همراه ظرف علف کش را بخوانید. فرمول های مختلف محدودیت های مختلفی برای استفاده از آب دارند. شما باید این محدودیت ها را بدانید تا متوجه باشید چه زمانی می توانید از استخر برای تفریح و شنا و چه زمانی می توانید برای آبدهی دام استفاده کنید. این دستورالعمل ها مقدار علف کش که باید بر اساس مساحت و حجم حوضچه استفاده شود را نشان می دهد.

اگر تعداد دم گربه ای ها برای از بین بردن زیاد بود، حوضچه را به چندین قسمت تقسیم کنید. هنگامی که علف کش اثر می گذارد، سطح اکسیژن محلول در آب به خاطر تجزیه دم گربه ای های مرده کاهش می یابد و باعث از بین رفتن ماهی ها می شود. اگر دفعتا تعداد کمتری دم گربه ای را از بین ببرید باعث کاهش میزان پوشش گیاهی در حال تجزیه در حوضچه و مرداب می شود.

برای اسپری کردن مواد شیمیایی بر روی دم گربه ای از حوضچه یا سمپاش حیاط استفاده کنید. مراقب باشید تا جایی که ممکن است اسپری را کنترل کنید.

اگر می خواهید در آبگیر و مرداب مواد شیمیایی بپاشید قسمت ها را مشخص کنید و اسپری را شروع کنید و بعد 10 تا 14 روز صبر کنید تا قسمت بعدی را اسپری کنید. این نوع صبر کردن کمک می کند تا سطح اکسیژن محلول در استخر پایدارتر باشد.

علف کش پای دم گربه ای بریزید

علف کش پای دم گربه ای بریزید

4- دم گربه ای های مرده را قطع کنید و ببرید:

ده تا دوازده روز قبل از بریدن گیاه منتظر بمانید تا مواد شیمیایی به اندازه کافی اثر کرده باشد. این زمان کافی برای علف کش برای از بین بردن کامل سیستم ریشه در نظر گرفته می شود. یک علف زن بسیار بزرگ یا تیغ چمن زنی برای بریدن دم گربه ای استفاده کنید.

 دم گربه ای های مرده را قطع کنید و ببرید

دم گربه ای های مرده را قطع کنید و ببرید

5- گیاهان مرده را جمع کنید:

دم گربه ای های مرده را از مرداب و استخر جمع کنید.

گیاهان مرده را جمع کنید

گیاهان مرده را جمع کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *