گیاهان

انواع گل ها

انواع گل

گل ها از زمان قدیم تا به حال طراوت و شادابی خاصی به خانه ها و باغ ها و فضای شهر ها می بخشیدند. گلها تنوع بالایی دارند و دارای رنگ های مختلفی می باشند اما تقریبا همه گل ها زیبا و جذاب هستند و سرشار از شادابی و زیبایی هستند در ادامه مقاله انواع گل ها را با تصاویر هر کدام نشان می دهیم.

انواع گل ها:

گل آلسترومریا:

گلی زیبا و با دوام و حساس به سرماست. از این گل در تزیین دسته گل و سبد گل استفاده می شود. گل آلسترومریا از رنگ های مختلف و زیبایی برخوردار است. همین ویژگی یعنی تنوع در رنگ و شکل زیبای ظاهری آن باعث شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین گلها شناخته شود. عمر گلهای شاخه بریده آلسترومریا در حدود 21 روز است البته به شرط فراهم نمودن شرایطی از قبیل قرارگیری آن در دمای مطلوب ، بریدن هر روزه انتهای ساقه و تعویض به موقع آب آن.

برای مطالعه مقاله انواع گل برگ بیدی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل آلسترومریا

گل آلسترومریا

گل آفتابگردان:

آفتابگردان ها برای اولین بار در آمریکای جنوبی و مرکزی به زیر کشت رفته و پرورش داده شدند. گل های آفتابگردان را می توان ترکیبی از زیبایی و سودمندی دانست. گل های آفتابگردان علاوه بر کاربرد آنها در تزیینات و زیباسازی، در تولید روغن و به عنوان منبع تغذیه ای مورد استفاده قرار می گیرد. آفتابگردان ها با ایجاد جلوه ای از چهره های خندان نمادی از خورشیدف گرما، شادمانی و طول عمر هستند.

گل آفتاب گردان

گل آفتاب گردان

گل رز:

گل رز یکی از پرطرفدارترین گل های موجود در دنیاست که دارای گونه های مختلفی است. انواع این گل زیبا در بسیاری از نقاط دنیا و همچنین بسیاری از مناطق ایران پرورش داده می شود. از گل رز با عنوان ملکه گلها نیز یاد می شود. از این گل زیبا در صنعت عطرسازی، تهیه چای، مربا و بسیاری دیگر از مواد خوراکی استفاده می شود. گل رز در حدود 150 گونه دارد.

مجموعه بذر گل رز

گل رز

گل رز

گل کوکب:

گل کوکب که از روی نام آندره دالی به معنی کوکب نامگذاری شده است به عنوان گل ملی کشور مکزیک شناخته می شود. گل کوکب متعلق به تیره کاسنیان بوده که یک خانواده بالغ بر 30 گونه گیاهی را شامل می شود. این گل زیبا دربرگیرنده طیف وسیعی از رنگها شامل برنزی، قرمز، سفید و بنفش می شود که چهار فصل بوده و در سراسر سال می روید.

گل کوکب

گل کوکب

گل آنتوریوم:

آنتوریوم گلی است که در اواخر فصل بهار می روید. گلی مقاوم است حدود 2 الی 3 ماه می تواند دوام داشته باشد. آنتوریوم گلی تزیینی با طیف رنگی قرمز، صورتی و سفید است. از این گل زیبا در گل آرایی و تهیه دسته گل استفاده های فراوانی می شود. این گل برای تکثیر نیاز به رطوبت دارد. برگ و ساقه این گیاه سمی بوده و خوردن آن باعث احساس درد، سوزش در دهان و گاها متورم شدن و تاول زدن آن می شود.

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم

گل ارکیده:

ارکیده ها گل هایی زیبا و ظریف اند که دارای حدود 880 سرده و 250.000 گونه مختلف می باشند. گلهای ارکیده دارای ظاهری هندسی شکل هستند. این گلهای زیبا و خوش رنگ مصارف تزیینی زیادی دارند و نمادی از عشق، لوکس، زیبایی و قدرت می باشند.

گل ارکیده

گل ارکیده

گل نرگس:

گل نرگس در برخی از مناطق ایران مانند استان فارس، کردستان و بوشهر به شکل خودرو می روید. گلهای نرگس به رنگ های سفید، زرد و نارنجی دیده می شوند.

گل نرگس

گل نرگس

گل میخک:

رنگ نوع استاندارد گل میخک بنفش مایل به صورتی است. از این گل بیشتر در قرارها و رویدادهای نیاز به همدردی استفاده می شود.

گل میخک

گل میخک

گل زنبق:

گل زنبق دارای 300 گونه مختلف می باشد، بیشتر در نیمکره جنوبی پراکنده است. زنبق ها در دو نوع ریدوم دار و سوخ دار وجود دارند که بیشترشان از نوع زیدوم دار می باشند و اغلب در باغ ها استفاده می شوند.

گل زنبق

گل زنبق

گل استرلیتزیا (مرغ بهشتی):

این گل زیبا شبیه به پرنده ای با رنگ روشن است. از این گل با نام گلهای مرغ ماهی خوار هم یاد می شود. دلیل این نامگذاری شکل خاص این گل است که شبیه به منقار و پرهای زینتی یک پرنده است.

گل استرلیتزیا (مرغ بهشتی)

گل استرلیتزیا (مرغ بهشتی)

گل سوسن یا لیلیوم:

گل لیلیوم از تیره لیلیاسه ها بوده و گلی زیبا با طیف رنگی سفید، صورتی و نارنجی است که در مراسم های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مطالعه مقاله انواع گل سوسن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل سوسن یا لیلیوم

گل سوسن یا لیلیوم

گل ژربرا:

این گل از سرده کاسنیان است. دارای رنگهای شاد و زیبایی مانند صورتی، قرمز، سبز و زرد آفتابی می باشد. این گل نمادی از پاکی، بی گناهی، شادمانی و شعف است.

گل ژربرا

گل ژربرا

گل گلایول:

گلایول ها گل هایی بلند قامت اند که دارای گل های متعددی هستند. این گل ها می توانند تا ارتفاع 1.2 متری رشد کنند. آفریقای جنوبی، اروپا و منطقه مدیترانه ای اروپا از جمله مناطقی هستند که این گیاه در آنها می روید. گلایول شامل طیف گسترده ای از رنگها از قیبل سفید، صورتی، بنفش، زرد، نارنجی و سبز می شود.

گل گلایول

گل گلایول

گل لیسیانتوس:

لیسیانتوس گلی بسیار زیبا و زینتی است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. این گل زیبا در رنگهای سفید، آبی، بنفش، صورتی و ارغوانی دیده می شود که به صورت تکی یا چندتایی روی ساقه مستقر می شوند. لیسیانتوس غنچه هایی شبیه به گل رز دارد.

گل لیسیانتوس

گل لیسیانتوس

گل آسترانتیا ستاره گون:

دلیل نامگذاری گل آسترانتیا به این نام گلبرگ های ستاره مانند آن است.

گل آسترانتیا ستاره گون

گل آسترانتیا ستاره گون

گل سینره:

این گلهای گلدانی سرشار از رنگ و طراوت و زیبایی هستند. در فصل بهار می توانید از این گل به وفور در گلخانه ها مشاهده کنید.

گل سینره

گل سینره

گل سیکلامن:

این گل زیبا نیز یکی از گلهای گلدانی است که می توانید در محیط آپارتمان از آن نگهداری کنید.

گل سیکلامن

گل سیکلامن

گل اطلسی سفید:

گل اطلسی از 35 گونه مختلف برخوردار است. قدیمی ترین نوع این گل دارای شکوفه های سفید و بنفش است.

گل اطلسی سفید

گل اطلسی سفید

گل نیلوفر سفید:

گل نیلوفر سفید از گلهای معروفی است که استفاده های فراوانی در گل آرایی و تزیینات دارد.

گل نیلوفر

گل نیلوفر

گل سنبل:

سنبل گلی بهاری با رنگهای متنوع و زیباست که در آستانه عید نوروز مهمان خانه های ایرانی می شود. سنبل گل بادوامی نمی باشد و خیلی زورد از بین می رود. ولی با این حال به دلیل زیبایی بی نظیر و رنگ های شاد و متنوعش محبوبیت زیادی دارد.

گل سنبل

گل سنبل

گل شیپوری:

گل های شیپوری گلهایی کوچک، معطر، سبز رنگ و منگوله ای شکل هستند که به صورت حلقه ای در کنار هم قرار گرفته اند و در داخل هر زنگوله شکوفه سفید رنگی جای گرفته است. طراوت و شادابی این گلها 7 الی 10 روز دوام می آورد.

گل شیپوری

گل شیپوری

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *