خوشمزه ها

چگونه سالم باشیم

چگونه سالم باشیم

بسیاری از مردم فکر می کنند که سالم بودن یک کار دشوار است که شامل رژیم های غذایی و زمان زیاد در باشگاه است، اما در واقع این درست نیست! با ایجاد برخی اصلاحات ساده در برنامه روزمره و تعیین اهداف کوچک برای خود، می توانید در مسیر زندگی سالم و شادتر زندگی کنید. یک عادت روزمره را شروع کنید و در مورد غذا خوردن، استراحت، تحرک و خوابیدن، گزینه های سالم تری را انتخاب کنید. خواهید دید، که به زودی زندگی سالم برای شما شکل می گیرد!

داشتن یک رژیم غذایی سالم

اولین قسمت از این مطلب به ایجاد زندگی سالم بر اساس رژیم های غذایی می پردازد.

1- آب بیشتری بنوشید:

بزرگسالان باید روزانه 2-3 لیتر (یا تقریباً 8 لیوان) آب بنوشند، در حالی که کودکان باید 1-2 لیتر (یا تقریباً 5 لیوان) بنوشند. نوشیدن چای یا قهوه نمی تواند جایگزین برای نوشیدن آب باشد. آب بدن را در دمای مناسب نگه می دارد تا سموم بدن را از بین رود.

آب همچنین پوست شما را پاک می کند، به کلیه ها کمک می کند، به کنترل اشتها کمک می کند و انرژی شما را حفظ می کند.

همچنین آب شما را از نوشیدن نوشیدنی های ناسالم مانند نوشیدنی گازدار و آب میوه که کالری زیادی دارند، باز می دارد. بدن به سختی مصرف این نوشیدنی های ناسالم را ثبت می کند و با وجود صدها کالری باز هم احساس تشنگی می کنید.

نوشیدن آب گرم (چای با نام مستعار) می تواند به تحریک دستگاه گوارش شما کمک کند. آب گرم همچنین به بدن شما کمک می کند تا به طور طبیعی سم زدایی کند. اطمینان حاصل کنید که آب به صورت آرامش بخشی گرم است و شما را نمی سوزاند.

نکته: اگر طعم آب را دوست ندارید، مقداری لیمو، لیموترش یا آب میوه 100٪ طبیعی به آب خود اضافه کنید. همچنین می توانید آب گازدار را که با آب میوه مخلوط شده است جایگزین کنید تا مغزتان را فریب دهد که نوشابه است.

آب بیشتری بنوشید

آب بیشتری بنوشید

2- صبحانه بخور:

یک صبحانه سبک و سالم کافی است تا از فواید زود غذا خوردن بهره مند شوید. اگر از پروتئین بدون چربی و غلات کامل تشکیل شده باشد، باعث می شود در وعده ناهار از پرخوری کردن خودداری کنید. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که صبحانه نمی خورند در واقع بیشتر غذا می خورند! بنابر این، برای مهار اشتهای خود، از اولین وعده غذایی روز صرف نظر نکنید.

به جای دو دونات شکلاتی و یک قهوه که بیش از هر چیز دیگری خامه ای است، تخم مرغ، میوه و نوشیدنی مانند شیر بدون چربی، آب پرتقال تازه یا چای را انتخاب کنید. هر چه صبحانه شما سالم و پر باشد، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

صبحانه بخور

صبحانه بخور

3- در طول روز خوب بخورید:

اگر نیمی از بشقاب شما از سبزیجات و میوه باشد، در مسیر درست قرار دارید. پروتئین بدون چربی، لبنیات کم چرب و غلات کامل اضافه کنید. پس از ایجاد الگوی ثابت غذا خوردن، بدن شما احساس راحتی بیشتری می کند. ممکن است یک دوره زمانی باشد که بدن شما فکر کند که غذاهای شیرین کجا رفته اند، اما اگر از این دوره گذر کنید، حال شما بهتر از همیشه خواهد شد.

به یاد داشته باشید که همه چربی ها برای شما مضر نیستند. چربی های خوبی را می توان در ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن، آووکادو، آجیل و روغن زیتون یافت. این موارد برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

سعی کنید وعده های غذایی منظم را در طول روز بخورید. با این حال، از ریزه خواری در تمام طول روز خودداری کنید.

در طول روز خوب بخورید

در طول روز خوب بخورید

4- در زمان های مناسب غذا بخورید:

زمان مناسب برای یک وعده غذایی عصرانه سالم و هضم آسان بین ساعت 5:00 بعد از ظهر تا 8:00 بعد از ظهر است. بهتر است از میان وعده های آخر شب خودداری کنید زیرا آنها کالری غیر ضروری شما را پر می کنند و می توانند خواب شما را مختل کنند. اگر به میان وعده نیمه شب نیاز دارید، به آجیل، دانه ها، میوه ها و سبزیجات بدون نمک فکر کنید.

نکته: سعی کنید 3 تا 4 ساعت قبل از خواب غذا نخورید اگر متوجه شدید که غذا خوردن در شب باعث مشکلات خوابیدن می شود.

نکته: اگر میان وعده را درست انجام دهید برای شما بد نیست. در حقیقت، خوردن “مداوم” می تواند شما را از احساس محرومیت و رفتن به سمت سومین قطعه چیز کیک باز بدارد. فقط مطمئن شوید که همه چیز متعادل است.

در زمان مناسب غذا بخورید

در زمان مناسب غذا بخورید

5- حداقل چند روز در هفته بدون گوشت را در نظر بگیرید:

گیاهخواری روش خوبی برای کاهش کالری دریافتی و دریافت مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. همچنین می تواند سلامت قلب و عروق شما را بهبود بخشد. اگر نمی خواهید کاملا گیاهخوار شوید، می توانید با خوردن گوشت کمتر سلامتی خود را بهبود ببخشید. چند روز در هفته را برای گیاهخواری انتخاب کنید و گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون و ماهی را تعطیل کنید.

هنگامی که رژیم گیاهخواری مصرف کردید، وعده های غذایی خود را به جای غلات مانند ماکارونی یا برنج، از سبزیجات بدون نشاسته قرار دهید. وقتی غلات می خورید، غلات سبوس دار را انتخاب کنید. در هر وعده غذایی پروتئین بخورید، مانند تخم مرغ، لبنیات کم چرب، لوبیا، حبوبات، مغزها، دانه ها، توفو یا سایر جایگزین های گوشت.

به عنوان مثال، ممکن است سفیده تخم مرغ خرد شده را با گوجه فرنگی و اسفناج در یک تورتیلا غلات کامل برای صبحانه، سوپ لوبیای سیاه همراه با یک سالاد کوچک کناری برای ناهار، ماست یونانی برای میان وعده و لازانیا سبزیجات برای شام بخورید.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا بدون گوشت به راحتی انجام می شود. ثابت شده است که فیبر کلسترول شما را کاهش می دهد، سطح قند خون را کنترل می کند، سلامت روده را بهبود می بخشد و احتمال پرخوری را در شما کمتر می کند. میزان فیبر توصیه شده برای مردان 30 گرم در روز و برای زنان 21 گرم است. بعد از 50 سالگی، این برای مردان 38 گرم و برای زنان 25 گرم است. برخی از منابع خوب فیبر شامل میوه ها و سبزیجات (همراه با پوست)، غلات سبوس دار و حبوبات است.

حداقل چند روز در هفته بدون گوشت را در نظر بگیرید

حداقل چند روز در هفته بدون گوشت را در نظر بگیرید

6- قندهای ساده را در رژیم خود محدود کنید:

در حالی که کربوهیدرات ها بخشی مهم از رژیم شما هستند، قند ساده می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. این یک جهش سریع انرژی است که سپس پایین می آید، و باعث می شود شما گرسنگی را سریعتر احساس کنید. قندهای ساده، به جز میوه، کالری زیادی نیز دارند و از نظر مواد مغذی کم هستند. بهتر است از مصرف شیرینی و شکر خودداری کنید، اما می توانید آنها را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.

میوه ها از نظر فنی قندهای ساده ای هستند اما هنوز هم می توانند بخشی سالم از رژیم شما باشند. آنها پر از ویتامین ها و مواد مغذی هستند. هر زمان ممکن میوه های خود را با پوست بخورید.

قندهای ساده را در رژیم خود محدود کنید

قندهای ساده را در رژیم خود محدود کنید

7- برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا سالم ترین انتخاب ها را انجام دهید:

غذاهای فرآوری شده جالب به نظر نمی رسند. با این حال، شما باید بسته های خود را انتخاب کنید. کیسه منجمد کلم بروکلی به اندازه مک و پنیر جعبه ای بد نیست. به طور خلاصه، وقتی می توانید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید – اما اگر نمی توانید، برچسب ها را بخوانید و مراقب موارد بد اضافه شده: نمک، شکر و چربی باشید.

غذایی که در قفسه ها می ماند غالباً در لیست مواد تشکیل دهنده سدیم، کلماتی که در انتها به وز ختم میشوند و چربی های ترانس و اشباع اضافه می شود. اگر این موارد را روی برچسب مشاهده کردید (مخصوصاً اگر مقدار آنها زیاد باشد)، از آنها خودداری کنید. می توانید جایگزین سالم تری را در جای دیگر پیدا کنید. ارزش ندارد.

فقط به این دلیل که می گوید فاقد چربی ترانس است در واقع به معنای نداشتن چربی ترانس نیست. مقادیر ناچیز را می توان از نظر قانونی نادیده گرفت – بنابراین اگر روغن گیاهی هیدروژنه را در این لیست مشاهده کردید، یکی از مجرمان پنهان را پیدا کرده اید.

برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا سالم ترین انتخاب ها را انجام دهید

برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا سالم ترین انتخاب ها را انجام دهید

8- با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل ها در رژیم خود صحبت کنید:

مکمل ها می توانند اطمینان حاصل کنند که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می کنید. مکمل های خود را همراه با یک وعده غذایی مصرف کنید تا به جذب بهتر آنها کمک کند. ممکن است هر روز یک مولتی ویتامین مصرف کنید، یا می توانید مواد مغذی خاصی را که ممکن است برای شما کم باشد مانند کلسیم، ویتامین D یا ویتامین B12 مکمل کنید.

نکته: بدون مکالمه قبلی با پزشک خود، هیچ مکمل دیگری را شروع نکنید، خصوصاً اگر دارو مصرف می کنید.

نکته: به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل ها جایگزین یک رژیم غذایی سالم نیست.

با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل ها در رژیم خود صحبت کنید

با پزشک خود در مورد استفاده از مکمل ها در رژیم خود صحبت کنید

9- برای کنترل کالری و تقویت استقامت از روزه داری نوبتی استفاده کنید:

روزه داری نوبتی به معنای این است که هر بار 12 تا 16 ساعت بدون غذا بمانید. ممکن است این کار را هر روز یا در روزهای خاصی از هفته انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند چربی خود را به عنوان منبع انرژی بسوزانید و استقامت انرژی خود را بهبود ببخشید. همچنین ممکن است به شما کمک کند کالری دریافتی خود را مدیریت کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید 6:00 صبح صبحانه بخورید و سپس تا شام ساعت 6:30 بعد از ظهر دیگر غذا نخورید.

به عنوان گزینه دیگر، ممکن است روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و شنبه به طور معمول غذا بخورید اما دوشنبه، چهارشنبه و جمعه را محدود کنید.

این رژیم غذایی برای همه مناسب نیست، خصوصاً افرادی که دیابت یا افت قند خون دارند. قبل از شروع هرگونه برنامه غذایی جدید با پزشک خود صحبت کنید.

برای کنترل کالری و تقویت استقامت از روزه داری نوبتی استفاده کنید

برای کنترل کالری و تقویت استقامت از روزه داری نوبتی استفاده کنید

داشتن یک برنامه تمرینی سالم

دومین قسمت از داشتن زندگی سالم داشتن بک برنامه تمرینی سالم است.

1- فرم بگیرید:

ورزش علاوه بر کمک به کاهش وزن و افزایش اعتماد به نفس، فواید دیگری نیز برای بدن و ذهن شما دارد. داشتن سلامتی قلب و عروق، یک مثال خوب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر است. بنابراین تا آنجا که می توانید شنا، پیاده روی یا آهسته دویدن در پارک را برای گردش انجام دهید.

ورزش سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. حتی یک تغییر جزئی به اندازه پیاده روی سریع برای 30-20 دقیقه در روز، پنج روز در هفته می تواند با افزایش پاسخ آنتی بادی و سلول T کشنده، سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشد.

ورزش همچنین یکی از بهترین راه های مطلوب برای بهتر خوابیدن در شب است – که می تواند با جلوگیری از پرخوری باعث کاهش وزن شود.

فرم بگیرید

فرم بگیرید

2- وزن سالم داشته باشید:

استخوان بندی ما از نظر اندازه و وزن متفاوت هستند. یک فرد با یک استخوان بندی بزرگ می تواند وزن کمی بیشتری را تحمل کند در حالی که یک فرد با یک استخوان بندی کوچکتر قادر به حمل وزن کمتری است.

کمبود وزن هم چیز خوبی نیست! از هر نوع رژیم لاغری استفاده نکنید. هیچ گلوله جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد – و حتی اگر وجود داشته باشد، محرومیت از مواد مغذی حیاتی بدن نخواهد بود. تغییر آرام در عادات غذایی بسیار ایمن تر است و فواید طولانی مدت آن برای سلامتی جسمی شما بیشتر است.

اگر نمی خواهید رژیم بگیرید، کتاب “چگونه فقط با ورزش لاغر شویم” را بخوانید. فقط بخاطر داشته باشید که فقط ورزشکاران جدی قادرند کالری کافی را بسوزانند تا بتوانند از پرخوری های بزرگ لذت ببرند – و حتی در این صورت، آنها نباید این کار بکنند زیرا این سوزاندن آن برای بدن سخت می باشد. حتی اگر کالری بیشتری از مقدار توصیه شده برای خود مصرف می کنید، مطمئن باشید که این مواد مغذی هستند. قلب، مغز، عضلات، استخوان ها، اندام ها و خون شما نمی توانند با کالری خالی برای همیشه کار کنند.

وزن سالم داشته باشید

وزن سالم داشته باشید

3- کراس قطار:

فقط به این دلیل که بدون توقف می توانید 5 مایل (8.0 کیلومتر) بدوید، به این معنی نیست که سالم هستید – برای بلند کردن وزنه هایی به اندازه یک ماشین کوچک نیز همین امر ضروری است. اگر فقط یک فعالیت انجام دهید، فقط از یک مجموعه عضله استفاده می کنید. وقتی به شنا می روید یا تمرینات اصلی انجام می دهید که نمی توانید آنها را ادامه دهید، شوکه خواهید شد!

جواب چیست؟ آموزش متقابل. نه تنها انجام چندین فعالیت مختلف تمام عضلات شما را کار می دهد (که می تواند از آسیب دیدگی جلوگیری کند) بلکه باعث می شود خسته نشوید. این آخرین قاتل ورزش است! بنابراین تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی را در برنامه روزمره خود بگنجانید. عضلات شما از انجام این کار خوشحال خواهند شد.

کراس قطار

کراس قطار

4- عاقلانه ورزش کنید:

ناگفته نماند که روشهای بدی برای کار کردن وجود دارد. هر زمان که حرکت می کنید خود را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهید، بنابراین مطمئن شوید که این کار را درست انجام داده اید!

اول از همه چیز، به سلول‌های بدن آب کافی برسانید. در طول تمرینات باید همیشه آب بنوشید. کمبود آب بدن می تواند منجر به سرگیجه یا سردرد در اثر تعریق (یا کمبود آن) شود.

استراحت کنید! این به معنی تنبل بودن نیست، بلکه سالم بودن است. برای همیشه نمی توانید ورزش کنید. بعد از 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کردن، بطری آب خود را بردارید و استراحت کنید. بدن شما برای جذب به یک ثانیه زمان نیاز دارد. در طولانی مدت قادر خواهید بود بیشتر تمرین کنید.

عاقلانه ورزش کنید

عاقلانه ورزش کنید

5- از فرصت های فعال بودن استفاده کنید:

تحرک بدنی به معنای خسته کردن بدن یا پیوستن به ورزشگاه نیست – این یک سبک زندگی است که می تواند 24/7 ساعت داشته باشد. اگر می توانید 10 مرحله اضافی به روز خود در اینجا و آنجا اضافه کنید، آنها جمع می شوند.

ایده ای ندارید؟ کمی دورتر از محل کار، ورودی مغازه، یا فروشگاه مواد غذایی پارک کنید. با دوچرخه به محل کار یا مدرسه بروید. از پله استفاده کن. هر روز سگ خود را به قدم زدن ببرید. ناهار را به پارک ببرید. دوچرخه برای کار یا کافی شاپ محلی. فرصت های کوچک در همه جا وجود دارد.

از فرصت های فعال بودن استفاده کنید

از فرصت های فعال بودن استفاده کنید

سالم بودن از نظر احساسی

سومین قسمت به توضیح سالم زندگی کردن از طریق احساست سالم می پردازد.

1- مثبت بیاندیش:

شگفت آور است که چقدر ذهن ما بر همه چیز در زندگی ما قدرت دارد. یک پیچش ساده مثبت در یک موقعیت می تواند مانعی را به یک فرصت تبدیل کند. نه تنها به زندگی اشتیاق بیشتری خواهید داشت، بلکه سیستم ایمنی بدن شما بهتر می تواند از سرماخوردگی و بیماری های قلبی جلوگیری کند! هاروارد دروغ نمی گوید.

برای شروع این مرحله دشوار، بر روی شکرگذاری تمرکز کنید. وقتی شروع به فکر کردن درباره چیز بدی که در اطراف شما می چرخد​​، کردید. به دو چیز فکر کنید که به خاطر آنها سپاسگزار هستید. در نهایت، ذهن شما قبل از اینکه آگاهانه این کار را انجام دهید، متوجه این الگو می شود و فکر منفی را متوقف می کند.

مثبت بیاندیش

مثبت بیاندیش

2- راضی باشید:

این بدان معنا نیست که “به زندگی خود راضی باشید” (این خوب است، اما به آن یک ثانیه وقت بدهید) – این به نوعی معنی “خود را راضی کنید” میدهد. اگر رژیم دارید، کمی از آنچه که هوس می کنید بخورید. کارهای کوچکی که باعث خوشحالی شما می شود هرچه باشد، آنها را انجام دهید.

خوشبختی شما بسیار ارزشمند است، اما سلامتی شما نیز بسیار ارزشمند است. اگر سالم نیستید، کاملاً خوشحال نیستید. هنگامی که ذهن و بدن خود را در فرم عالی قرار می دهیم می توانیم به همه موارد دیگر حمله کنیم. اگر کار، خانواده، دوستان، رابطه و پول شما را از بین می برد، انتخاب کوچکی مانند انتخاب نان شیرینی گندم کامل به جای جیب داغ می تواند زمینه ساز تفاوت طولانی مدت در سلامتی شما شود. سپس، وقتی کار دشوار می شود، آماده خواهید بود که با جسم، ذهن و وجدان سالم چالش های خود را بپذیرید.

راضی باشید

راضی باشید

3- کم فکر کن:

وقتی تمرکز خود را روی اهداف دست نیافتنی متمرکز کنیم، دچار اضطراب، ناامیدی و تنبلی می شویم. گذشته از همه اینها، چرا سعی در رسیدن به چیزی است که هرگز اتفاق نخواهد افتاد؟ یک ذهنیت سالم باید در اینجا و اکنون باشد. مطمئناً باید این نگرانی را برای آینده داشته باشید، اما نباید مشغول آنچه هنوز اتفاق نیفتاده یا نخواهد افتاد باشید.

هنگامی که بر مراحل سفر خود بیشتر از مقصد تمرکز کنید، دستیابی به سلامتی (و خوشبختی) آسان تر است. اگر می خواهید آن را در بزرگتر بسازید، بر روی تست ممیزی بعدی خود تمرکز کنید. سپس بر روی داشتن اعتدال تمرکز کنید، سپس بر حرکت و غیره تمرکز کنید. زمان حال همیشه قبل از آینده خواهد بود – به ترتیب بر روی آنها تمرکز کنید!

کم فکر کن

کم فکر کن

4- استرس را مدیریت کنید:

این یکی کار بزرگی است. وقتی استرس زندگی ما را تسخیر می کند، همه چیز دیگر از هم می پاشد. خانه های ما بهم ریخته، ذهن ما به هم ریخته و روابط ما تیره می شود. پنج دقیقه خود را کنار بگذارید و به میزان استرس خود فکر کنید – چگونه آن را کنترل می کنید؟ برای آسایش و آرامش بیشتر چه کاری می توانید انجام دهید؟

یک روش بسیار سالم برای کنترل استرس انجام یوگا است. اگر به نظر جذاب نیست، مدیتیشن چطور؟ نه؟ سپس به سادگی مطمئن شوید که ده دقیقه از روز خود را صرف فقط خاموش شدن می کنید. با خود بنشینید و فقط نفس بکشید. نکته ای را برای مرکزیت دادن هر روز بیان کنید.

وقتی احساس استرس می کنید، تمرینات تنفسی انجام دهید یا نفس عمیق بکشید تا خود را آرام کنید و بدن خود را آرام کنید.

استرس را مدیریت کنید

استرس را مدیریت کنید

5- دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید:

همه ما کسانی را می شناسیم که به نظر می رسد ما را خسته می کنند، اما به هر حال ما با آنها دوست هستیم زیرا آنها تلویزیون خوبی دارند و ما حوصله مان سر رفته است. متأسفانه، برای سلامتی عاطفی ما، آنها مجبور به رفتن هستند. آنها هیچ فایده ای برای ما ندارند و ما این را می دانیم – ما فقط برای حفظ ثبات و جلوگیری از شرایط ناخوشایند آن را نادیده می گیریم. به سلامت روان خود لطف کرده و آن باند را پاره کنید. در بلند مدت، شما خوشحالتر خواهید شد.

نکته: گذراندن وقت با دوستانتان می تواند زندگی شما را بهبود بخشد. هرچه بیشتر با افرادی که زندگی شما را غنی می کنند، روابط داشته باشید.

دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید

دوستان خود را هوشمندانه انتخاب کنید

6- ثمر بخش باشید:

یکی از بهترین احساساتی که به راحتی حاصل می شود این احساس “امروز خیلی کارها را کردم!” برای آن لحظه، شما تقریباً احساس شکست ناپذیر بودن دارید. گفتن “اگر فکر خود را روی کاری بگذارید، می توانید آن را انجام دهید” دیگر دروغ نیست! حال تصور کنید که مرتباً آنقدر بالا می روید.

با ایجاد لیست کارها شروع کنید. تقویم یا برنامه ریز نیز ایده خوبی است. و به یاد داشته باشید: کوچک فکر کنید. برای ادامه کار چند چیز کوچک را انجام دهید. قبل از اینکه متوجه شوید، کارها را تمام خواهید کرد.

یادگیری را در روز خود بگنجانید تا همیشه چیز جدیدی یاد بگیرید. این به جلوگیری از زوال عقلی کمک می کند.

ثمربخش باشید

ثمربخش باشید

7- استراحت کنید:

این همان مرحله “راضی باشید” است. شما نیاز دارید بعضی اوقات آنچه را که برای شما مناسب است انجام دهید، بدون توجه به آنچه به نظر می رسد جهان از شما خواستار است. بدون احساس گناه، آن ضرب المثل Kit Kat Bar را بردارید. یک شب را تفریح کنید. یک صبح را تعطیل کنید. وقتی دوباره به آن بازگشتید، دو برابر انرژی خواهید داشت.

این برای ورزش نیز هست. اگر بارها و بارها همین کار را انجام دهید، عضلات به آن عادت می کنند، حوصله شما سر می رود و در آخر به ثبات می رسید. بنابراین به جای پیاده روی در روز چهارشنبه، به استخر بروید. شما تنبل نیستید – منطقی هستید.

استراحت کنید

استراحت کنید

8- تعادل عاطفی پیدا کنید:

حتی اگر به هر جنبه دیگری از سلامتی نیز تسلط داشته باشید، اگر از آشفتگی درونی رنج ببرید، احساس شما کامل نخواهد شد. هر کس گاهی اوقات به یک تقویت کننده نیاز دارد و کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. اگر مشکل عمیق تر شود، ممکن است لازم باشد یاد بگیرید که با درد عاطفی یا حتی افسردگی کنار بیایید.

هنگامی که روی خود کار کردید، باید روی روش خود در روابط بین فردی نیز کار کنید. بیاموزید که چگونه یک رابطه فریبنده یا کنترل گر را تشخیص دهید و در صورت لزوم با سو استفاده عاطفی کنار بیایید تا بتوانید یک رابطه سالم داشته باشید.

تعادل عاطفی پیدا کنید

تعادل عاطفی پیدا کنید

9- هنرهایی مانند موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی را در زندگی خود بگنجانید:

هنر می تواند لذت شما از زندگی و سلامتی شما را بهبود بخشد. گوش دادن یا پخش موسیقی، رقصیدن، شرکت در تئاتر و ساختن هنر خود می تواند سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشد. خلاقیت خود را ابراز کنید و از عبارات خلاقانه دیگران لذت ببرید.

یک سرگرمی خلاقانه شروع کنید یا در یک کلاس شرکت کنید.

با دوستان خود از هنر لذت ببرید.

هنرهایی مانند موسیقی ، تئاتر و هنرهای تجسمی را در زندگی خود بگنجانید

هنرهایی مانند موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی را در زندگی خود بگنجانید

10- تا می توانید سفر کنید:

مسافرت می تواند سلامت جسمی و روانی شما را نیز بهبود بخشد. به شما امکان می دهد با خلاقیت رشد کنید، آرام باشید و چیزهای جدیدی را تجربه کنید. مسافرت شما را فعال نگه می دارد و خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد.

اگر طبق بودجه زندگی می کنید سفر اغلب دشوار است. اگر این مشکل شما است، سعی کنید به یک سفر یک روزه یا یک سفر کوتاه جاده ای بروید.

تا می توانید سفر کنید

تا می توانید سفر کنید

داشتن یک روال سالم

آخرین قسمت از این مطلب به داشتن یک برنامه مشخص برای زندگی می پردازد.

1- یک برنامه روزمره ایجاد کنید:

یک برنامه معمول می تواند به شما کمک کند تا به اهداف غذا خوردن، ورزش و کاهش استرس خود پایبند باشید. همچنین به شما اطمینان می دهد که وقت برای انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید، مانند معاشرت با دوستان یا سرگرمی دارید. روالی ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد!

اگر کاری که باید برای زندگی خود انجام دهید در روزهای خاص روال متفاوتی دارد، اشکالی ندارد.

روال مختلف را امتحان کنید تا زمانی که روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

یک برنامه روزمره ایجاد کنید

یک برنامه روزمره ایجاد کنید

2- از انجام رفتارهای پرخطر جلوگیری کنید:

پذیرش خطرات غیر ضروری برای جسم و روان سخت است. همچنین می تواند عواقب ویرانگر طولانی مدت داشته باشد. الگوهای جدی یا ثابت خطر پذیری نیز می تواند بیانگر مشکلات روانی عمیق تری باشد، در این صورت شما باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در یک زمینه مرتبط صحبت کنید.

از انجام رفتارهای پرخطر جلوگیری کنید

از انجام رفتارهای پرخطر جلوگیری کنید

3- هفته ای چندین بار ورزش کنید:

ما قبلاً به بخش “تناسب اندام” تأکید کرده ایم، اما اکنون می خواهیم کمی آن را نادیده بگیریم. برنامه روزانه / هفتگی شما باید شامل ورزش باشد. این کار میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد، وزن شما را کنترل می کند و شما در کل هفته احساس طراوت خواهید داشت. پیروزی سه گانه!

در اینجا یک نکته مشخص برای شما وجود دارد: هدف قرار دادن 150 دقیقه فعالیت هوازی در هر هفته (یا 75 دقیقه فعالیت شدید) و تمرینات قدرتی دو بار در هفته داشته باشید. حتی چمن زنی هم حساب می شود!

هفته ای چندین بار ورزش کنید

هفته ای چندین بار ورزش کنید

4- استراحت شب خوبی داشته باشید:

هنگام خواب، بدن شما سلولهایی تولید می کند که با عفونت، التهاب و استرس مقابله می کنند – این بدان معنی است که خواب کم یا خواب بی کیفیت نه تنها شما را مستعد بیماری می کند، بلکه زمان بهبودی بیماری را نیز افزایش می دهد. وقتی خوب می خوابید، می توانید آماده بیدار شوید و تمام روز فعالیت بیشتری داشته باشید. خواب مناسب برای سلامتی شما بسیار مهم است!

علاوه بر این، مطالعه ای که توسط مجله تغذیه بالینی آمریکا انجام شد، نشان داد که مردانی که 4 ساعت می خوابند، 500 کالری بیشتر از کسانی که 8 ساعت می خوابند مصرف می کنند. اگر به دنبال یک رژیم غذایی آسان هستید، خوب بخوابید!

استراحت شب خوبی داشته باشید

استراحت شب خوبی داشته باشید

5- نحوه آشپزی را بیاموزید:

پختن وعده های غذایی شخصی خود یک تجربه شگفت انگیز است زیرا می توانید همزمان با صرفه جویی در هزینه، دستور العمل های مختلفی را امتحان کنید. علاوه بر این، شما باید هر چیز کوچکی را که وارد بدن شما می شود کنترل کنید. این تنها راه تغییر رژیم شماست!

هنگام آشپزی از استفاده از روغن های چرب و مواد افزودنی اضافی خودداری کنید. به جای روغن نباتی، کره یا مارگارین به روغن زیتون بچسبید و نمک و پنیر اضافی را به حداقل برسانید. اگر بدون آن طعم خوبی ندارد، سعی کنید آن را به گونه ای دیگر بپزید!

نحوه آشپزی را بیاموزید

نحوه آشپزی را بیاموزید

6- بهداشت شخصی خود را حفظ کنید:

دستان خود را مرتباً بشویید، به خصوص پس از مراجعه به سرویس بهداشتی در خانه یا استفاده از سرویس بهداشتی در یک مکان عمومی، میکروب ها می توانند مانند آتش سوزی گسترش یافته و در یک چشم به هم زدن ما را پایین بیاورند. دوش گرفتن نیز ایده خوبی است.

هنگامی که به دهان می رسید، پس از خوردن غذا، نخ دندان بکشید و مسواک بزنید. ذرات غذا اغلب علت بوی بد دهان و بیماری های لثه هستند. برای تمیز کردن و مشاهده مشکلات قبل از جدی شدن مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید.

بهداشت شخصی خود را حفظ کنید

بهداشت شخصی خود را حفظ کنید

7- سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید:

حفظ عادات سالم و سطح بالای انرژی برای کسی که دائما با خستگی، سرماخوردگی، عفونت یا هر گونه اثر دیگر سیستم ایمنی ضعیف مبارزه می کند، دشوار است.

اگر می توانید به آن کمک کنید، سعی کنید تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. اگر به طور طبیعی نمی توانید، از مکمل ها فقط باید به عنوان معیار ثانویه استفاده کنید. و البته، قبل از اینکه دچار تغییرات قابل توجهی شوید، با پزشک خود صحبت کنید.

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

برای خرید از عطاری انلاین می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *