مطالب دیگر

طرز استفاده از ماسک مو

نحوه استفاده از ماسک مو

احتمالاً در مورد ماسک صورت شنیده اید یا شاید آن را امتحان کرده اید. همانطور که یک ماسک صورت برای تغذیه و آبرسانی به پوست شما عمل می کند، ماسک مو نیز به همان شیوه برای بهبود وضعیت و سلامت موهای شما عمل می کند. ماسک های مو همچنین ممکن است به عنوان درمان های حالت دهنده عمیق یا نرم کننده های شدید مو شناخته شوند.

چیزی که آنها را با نرم کننده های فوری متفاوت می کند این است که مواد تشکیل دهنده معمولاً غلیظ تر هستند و ماسک به مدت طولانی تری روی موهای شما باقی می ماند – از 20 دقیقه تا چند ساعت

انواع مختلفی از ماسک های مو را می توانید در خانه از موادی که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید تهیه کنید، مانند موز، عسل یا حتی زرده تخم مرغ، یا اگر نمی خواهید خودتان آنرا درست کنید، انواع مختلفی از ماسک های موی از پیش ساخته شده وجود دارد که می توانید در فروشگاه بخرید.

در این مقاله، ما مزایای ماسک مو، نحوه استفاده از آن و انواع ماسک هایی را که ممکن است برای نوع موهای شما بهترین کار را انجام دهند، بررسی خواهیم کرد.

استفاده از ماسک مو برای مو

استفاده از ماسک مو برای مو

مزایای ماسک مو چیست:

استفاده از ماسک مو فواید زیادی دارد و مزایا بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی شما متفاوت است. به طور کلی، مزایای استفاده از ماسک مو شامل موارد زیر است:

  • موهای براق تر و نرم تر
  • رطوبت اضافه شده
  • کاهش شکستگی و آسیب مو
  • وز شدن کمتر
  • پوست سر سالم تر
  • موهای قوی تر
  • آسیب کمتر به محیط زیست و محصول

چه موادی در ماسک مو خوب عمل می کند؟

در اینجا برخی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده ای است که باید در ماسک خریداری شده در فروشگاه جستجو کنید یا هنگام تهیه ماسک مورد آزمایش قرار دهید:

موز اگر می خواهید موخوره را کاهش دهید، موز یک ماده مناسب برای استفاده در ماسک مو است. سیلیس موجود در موز همچنین می تواند به نرم شدن و درخشندگی موهای شما کمک کند. طبق مطالعه ای در سال 2011، موز دارای خواص ضد میکروبی نیز هست. این ممکن است به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ، از جمله ویتامین A و E، بیوتین و فولات، ممکن است به رشد موها کمک کند، در حالی که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به تقویت موهای شما کمک کند.

روغن آووکادو، مواد معدنی موجود در روغن آووکادو مانند اسید فولیک، آهن و منیزیم ممکن است به بستن کوتیکول مو کمک کند. این می تواند به مقاومت موهای شما در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

تخم مرغ خام برای مو

تخم مرغ خام برای مو

عسل به عنوان یک مرطوب کننده در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند به موهای شما کمک کرده و رطوبت بیشتری را حفظ کند. همچنین می تواند رشد سلول های پوست را تحریک کند، که ممکن است به تقویت فولیکول های مو کمک کند.

روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی پایینی که دارد می تواند برای حالت دادن عمیق به ساقه مو نفوذ کند. این می تواند به کاهش خشکی و وز شدن کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2015 همچنین نشان داده است که روغن نارگیل می تواند میزان از دست دادن پروتئین را در موها کاهش دهد.

روغن زیتون، رطوبت شدید می خواهید؟ روغن زیتون حاوی اسکوالن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود اما با افزایش سن کاهش می یابد. اسکوالن برای مو و پوست مرطوب ضروری است.

آلوئه ورا، اگر می خواهید پوست سر خود را آرام و تسکین دهید، ماسک مو با آلوئه ورا را در نظر بگیرید که دارای خواص ضد التهابی است. همچنین حاوی ویتامین C ،E و B-12، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه موهای شما کمک کند.

ایده های دستور العمل ماسک مو

ساخت ماسک موی خود بسیار آسان است و می تواند سرگرم کننده نیز باشد. اگر قبلاً ماسک مو را امتحان نکرده اید، ممکن است بخواهید چند دستور العمل و مواد مختلف را آزمایش کنید تا آنکه مناسب موهای شما باشد.

شما می دانید که موهای شما نرم و مرطوب می شوند بدون اینکه احساس چربی یا لختی داشته باشید، مناسب است.

برای شروع، ممکن است بخواهید یکی از این دستور العمل های اساسی و در عین حال موثر ماسک موی خود را امتحان کنید. بسته به طول موهای خود، می توانید مقدار مواد تشکیل دهنده را افزایش دهید.

ماسک آلوئه ورا برای مو

ماسک آلوئه ورا برای مو

برای موهای وز یا آسیب دیده

عناصر:

1 قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک

دستورالعمل:

عسل و روغن نارگیل را با هم در یک قابلمه گرم کنید. هم بزنید تا یکدست شود.

بگذارید مخلوط خنک شود، سپس آن را روی موهای خود بمالید.

بگذارید 40 دقیقه بماند، سپس شامپو بزنید و به حالت عادی حالت دهید.

روغن نارگیل تازه

روغن نارگیل تازه

برای موهای خشک یا شوره

عناصر:

1 عدد آووکادو رسیده

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری از روغن نارگیل

دستورالعمل:

3 ماده را با هم مخلوط کنید، سپس از ریشه تا نوک موهای خشک یا مرطوب بمالید.

بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید.

خرید مواد بهداشتی

برای موهای نازک و نرم

عناصر:

2 سفیده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل:

سفیده تخم مرغ و روغن را با همزن بزنید تا یکدست شود.

موها را از ریشه تا نوک روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

شامپو با آب خنک، این امر به ویژه برای ماسک هایی که حاوی تخم مرغ هستند بسیار مهم است، زیرا آب داغ می تواند باعث پختن تخم مرغ در مو شود.

ماسک های آماده مو:

اگر وقت ندارید ماسک موی خانگی بسازید یا نمی خواهید با اندازه گیری و مخلوط کردن مواد سر و کار داشته باشید، گزینه های آماده زیادی برای انتخاب وجود دارد. می توانید ماسک های مو را در فروشگاه های لوازم آرایشی، داروخانه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

اگر ماسک موی آماده خریداری می کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن، کره و عصاره های گیاهی، بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده هستند.

روغن آووکادو تازه

روغن آووکادو تازه

نحوه استفاده از ماسک مو:

بیشتر ماسک های مو وقتی برای موهای تمیز و خشک شده با حوله که هنوز مرطوب هستند استفاده می شود.

با این حال، اگر از ماسک موی ساخته شده از روغن، مانند نارگیل یا روغن زیتون استفاده می کنید، بهتر است ماسک را روی موهای خشک بمالید. از آنجا که روغن می تواند آب را دفع کند، برخی از کارشناسان مراقبت از مو معتقدند که موهای خشک بهتر از موهای خیس می توانند چربی را جذب کنند.

پس از آماده شدن ماسک مو، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای محافظت از لباس خود، یک حوله قدیمی را روی شانه های خود بکشید یا یک تی شرت قدیمی بپوشید.

اگر موهای شما بلند یا ضخیم است، ممکن است به تقسیم موهای شما با گیره مو کمک کند.

می توانید ماسک را با انگشتان خود بمالید، یا می توانید از یک برس کوچک برای مخلوط ماسک مو روی موهای خود استفاده کنید.

اگر موهای شما خشک است، استفاده از ماسک مو را در نزدیکی پوست سر خود شروع کنید و به انتهای آن حرکت کنید. هنگامی که ماسک به انتهای موهای شما رسید، می توانید برگردید و به آرامی روی پوست سر خود بمالید.

اگر به طور خاص از ماسک برای درمان شوره سر استفاده می کنید، باید از پوست سر خود شروع کنید.

مواد مناسب برای ماسک مو

مواد مناسب برای ماسک مو

اگر موهای شما چرب است، ماسک مو را از وسط ساقه شروع کرده و به انتهای آن حرکت کنید.

پس از اتمام استفاده از ماسک، یک شانه دندانه دار روی موهای خود بکشید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید.

موهای خود را با کلاه دوش یا پلاستیک بپوشانید. سپس یک حوله را دور سر خود بپیچید. این به محافظت از ماسک در برابر چکه کردن کمک می کند، اما همچنین به افزودن مقداری گرما کمک می کند، که می تواند به جذب مواد در موهای شما کمک کند.

ماسک را حداقل 20 تا 30 دقیقه روی صورت بگذارید. بسته به مواد تشکیل دهنده، برخی از ماسک ها را می توان ساعت ها یا حتی یک شب روی صورت گذاشت.

کاملاً با آب ولرم یا خنک بشویید. از آب داغ خودداری کنید. آب خنک تر می تواند کوتیکول مو را ببندد و به موهای شما کمک کند تا رطوبت بیشتری را حفظ کنند.

پس از شستن ماسک-ممکن است دو یا چند بار شستشو لازم باشد تا کاملاً از بین برود-می توانید محصولات را اضافه کرده و موهای خود را طبق معمول خشک کرده یا حالت دهید.

برای موهای خشک، وز یا آسیب دیده، می توانید هفته ای یکبار از موهای خود استفاده کنید. اگر موهای شما چرب تر است، سعی کنید از موهای خود هر دو هفته استفاده کنید.

عسل طبیعی و خوب

عسل طبیعی و خوب

نتیجه نهایی:

ماسک مو می تواند به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک کند. آنها به ویژه برای موهای خشک، آسیب دیده یا وز شده مفید هستند. برخی از ماسک های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر را تقویت کرده و قدرت موهای شما را افزایش دهند.

برخلاف نرم کننده های فوری که فقط چند دقیقه روی موهای شما می مانند، ماسک های مو حداقل 20 دقیقه روی موهای شما باقی می مانند. بسته به نوع مو و مواد تشکیل دهنده، برخی از ماسک ها می توانند چند ساعت روی موهای شما بمانند.

انواع مختلفی از ماسک های موی خانگی وجود دارد که می توانید در خانه با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، تخم مرغ، عسل یا موز تهیه کنید.

اگر یک ماسک آماده خریداری می کنید، به دنبال ماسکی باشید که مناسب نوع موهای شما باشد و تا حد امکان حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی باشد.

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “طرز استفاده از ماسک مو

  1. Avatar صبا گفت:

    کاملا راهنمایی درباره طرز استفاده از ماسک مو شدم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *