خوشمزه ها

انواع تخم پرندگان خوراکی

تخم پرندگان خوشمزه

آیا شما هنوزهم از تخم مرغ برای املت استفاده می کنید؟ ممکن است کمی عقب باشید. آخرین روند رشد مواد غذایی شاهد ظهور انواع تخم مرغ بوده است که متفاوت تر از تخم مرغ هایی ست که مرغ های اهلی ​​تولید می کنند.

انواع تخم پرندگان:

تخم مرغ یکی از مواد مغذی موجود در جهان است که حاوی پروتئین، چربی ها و ویتامین ها است. به همین دلیل، امروزه بسیاری از مردم به دنبال ارزش غذایی تخم مرغ هستند. آن ها همچنین هنگام خوردن تخم مرغ دوست دارند طعم های متفاوت تری را احساس کنند که همین عامل باعث ظهور تخم های غیرمعمول مانند شتر مرغ و کبوتر در بازار شده است.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تخم مرغ های سفید و قهوه ای

تخم مرغ های سفید و قهوه ای

تخم مرغ:

همه در مورد تخم مرغ می دانند. این تخم ها رایج ترین نوع تخم هایی هستند که می توانید از هر بازاری تهیه کنید. تخم مرغ ها در رنگ ها و سایه های متنوعی از سفید و قهوه ای گرفته تا سبز زیتونی دیده می شوند، اما تقریباً از ارزش غذایی یکسانی برخوردار هستند. رنگ های مختلف این تخم ها بستگی به نژاد مرغ دارد. تخم مرغ از نظر طعم نسبتاً ملایم و سرشار از کلسیم، روی و پروتئین است. اگر از مزرعه و یا روستا آن ها را تهیه کنید طعم بیشتری خواهند داشت.

عطاری آنلاین

برخی از غذاهای که می توانید از تخم مرغ درست کنید، عبارتند از:

  • تخم مرغ و برنج
  • سوپ تخم مرغ
  • انواع رامن
تخم بوقلمون کمیاب

تخم بوقلمون کمیاب

تخم بوقلمون:

تخم های بوقلمون بسیار نادر هستند زیرا این پرنده ها به اندازه مرغ، تخم نمی گذارد. در حقیقت، یک بوقلمون تنها صد تخم در سال تولید می کند. این تخم ها از نظر اندازه کوچک تر از تخم مرغ هستند و پوسته هایی با خال های قهوه ای و سرشار از کلسیم دارند. این تخم ها به دلیل زرده های بزرگ تر و ضخیم تر و سفیده هایی روان تر، از بافت و طعم خامه ای بیشتری برخوردار اند.

مانند تخم مرغ، تخم بوقلمون نیز وقتی به شکل سرخ شده مصرف می شود، طعم عالی دارد. با این حال، برخی از افراد به دلیل عطر و طعم شدیدتر، تخم بوقلمون را برای پختن شیرینی ترجیح می دهند. یافتن این تخم ها در فروشگاه ها بسیار دشوار است زیرا بیشتر کشاورزان سود بیشتری از پرورش و ذبح پرندگان (برای رویدادها و تعطیلات مانند شکرگذاری) نسبت به فروش تخم آن ها کسب می کنند.

برای مطالعه مقاله موسلی بادام بو داده، نارگیل و شکلات تلخ ی توانید از این لینک استفاده نمایید.

تخم بلدرچین کوچک اما مقوی

تخم بلدرچین کوچک اما مقوی

تخم بلدرچین:

تخم بلدرچین در مقایسه با سایر تخم های پرنده ها کوچک تر هستند. یک تخم بلدرچین یک چهارم اندازه تخم مرغ – به اندازه یک گیلاس – است و پوسته ای به رنگ قهوه ای کم رنگ و لکه های به رنگ قهوه ای پر رنگ دارند.

تخم بلدرچین دارای زرده های ریز و پر رنگ هستند که طعمی ملایم و کاملاً شبیه به تخم مرغ دارد. و نسبت سفیده به زرده ی آنها نسبت به تخم مرغ بیشتر است. سرشار از ویتامین D و 12B هستند. محتوای غذایی آن ها نیز مشابه باتخم مرغ است. با این حال به دلیل اندازه کوچک شان شاید مجبور باشید چندین تخم بلدرچین بخورید تا به اندازه یک تخم مرغ سیر شوید.

خرید گیاهان دارویی

برخی از غذاهای جالب ساخته شده از تخم بلدرچین عبارتند از:

  • سامبال تند مالزی
  • بومادران تخم های شاه ماهی و بلدرچین
  • راویولی تخم مرغ
تخم غاز سرشار از پروتئین

تخم غاز سرشار از پروتئین

تخم غاز:

تخم غازها حداقل دو برابر تخم مرغ هستند. دوره اصلی تولید تخم مرغ برای غاز در بهار، از مارس تا ماه مه است. بسته به اندازه پرنده، هربار بین 4 تا 6 تخم می گذارند. برخی از نژادهای غاز چینی در زمستان نیز تخم گذاری می کنند. تخم های غاز طعم بسیار غنی تری نسبت به تخم مرغ و پروتئین بیشتری نیز دارند.

تخم آن ها پوسته های بسیار سختی دارند و برای ایجاد ترک نیاز به نیروی زیادی خواهید داشت. این تخم ها بسیار نادرتر از تخم مرغ یا تخم بوقلمون هستند زیرا یک غاز سالانه حدود 40 تخم می گذارد. یک تخم غاز می تواند یک صبحانه فوق العاده برای دو نفر ایجاد کند.

برخی از بهترین غذا های که با تخم مرغ غاز می توانید تهیه کنید عبارتند از:

  • تخم غازها را با شکلات سفید مخلوط کنید.
  • لیوان تخم مرغ و گل کلم
  • تخم غاز را با اسفناج میل کنید.

برای مطالعه مقاله طرز تهیه طرز تهیه پنکیک موز می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تخم قرقاول به رنگ قهوه ا ی زیتونی

تخم قرقاول به رنگ قهوه ا ی زیتونی

تخم های قرقاول:

قرقاول های معمولی بین 8-15 تخم می گذارند، اما بعضی اوقات می توانند تا 18 تخم نیز بگذارند. تخم های قرقاول به رنگ زیتونی یا قهوه ای هستند و معمولاً در بهار و از ماه آوریل تا ژوئن تخم گذاری می کنند. این پرندگان بومی کشورهای آسیایی هستند و تخم هایی با زرده های متراکم تولید می کنند. اندازه آن ها کمی بزرگ تر از تخم مرغ هستند و طعم و مزه غنی تری دارند. تخم این پرندگان خاصیت بازی دارند به همین دلیل قرقاول را جزو پرندگان بازی در نظر می گیرند.

برخی از بهترین دستور العمل های بلدرچین عبارتند از:

  • ساندویچ تخم مرغ سرخ شده را با سس هولاندیس تفت دهید.
  • تخم های قرقاول روی نان تست با سوسیس
  • سالاد تخم مرغ مارچوبه و قرقاول
تخم کبوتر خوشمزه

تخم کبوتر خوشمزه

تخم کبوتر:

هزاران سال است که مردم تخم کبوتر می خورند. این تخم ها در بسیاری از فرهنگ های آسیایی، درست به اندازه تخم بلدرچین، با ارزش هستند.

تخم کبوتر ها کمی بزرگ تر از تخم بلدرچین هستند، اگرچه در مقایسه با یک تخم مرغ کمی کوچک تر اند. سفیده تخم کبوتر هنگام پخت از بافت متراکم تری نسبت به تخم مرغ معمولی برخوردار است. به دلیل کوچک بودن آنها، 3-4 تخم کبوتر لازم است تا به اندازه یک تخم مرغ معمولی سیر شوید. البته اندازه تخم ها به اندازه ی کبوتر ها نیز بستگی دارند. تخم کبوتران در چندین کشور آسیایی به صورت خام نیزخورده می شوند و در غذا های فرانسوی نیز مورد استفاده است.

بعضی از غذاهای عالی برای طبخ با تخم کبوتر عبارتند از:

  • تخم مرغ کبوتر را با شاخه های بامبو و قارچ میل کنید.
  • کاسه سیچوان با تخم کبوتر

خرید ادویه

تخم اردک:

تخم اردک نسبت به تخم مرغ از نظر اندازه، عطر و طعم بزرگ تر و غنی تر و نرم تر است. آن ها دارای پوسته های ضخیمی هستند، به همین دلیل تخم ها می توانند برای مدت طولانی تری تازه باقی بمانند. آنها همچنین نسبت به تخم مرغ دارای فضای مسطح و باریک تری هستند. تخم اردک مقادیر زیادی

برای مطالعه مقاله طرز تهیه سس ماست خانگی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کلسیم، پروتئین، آهن، کمپلکس ویتامین B، پتاسیم، چربی و کلسترول هستند. با وجود این، آن ها در منوهای رستوران بسیار مورد علاقه هستند. تخم اردک طعمی شبیه به تخم مرغ دارد. و زرده آن پرتقالی رنگ و سفیده آن مایل به آبی است تخم اردک کمی طعم تند و تیزی دارد.

برخی از دستورالعمل های که شامل تخم اردک هستند عبارتند از:

  • تخم اردک را با ماهی دودی و مارچوبه دودی خرد کنید.
  • تخم اردک زده شده با سبزیجات تازه
  • تخم های اردک سرخ شده به همراه کاری
تخم اردک سرشار از کلسیم

تخم اردک سرشار از کلسیم

تخم شترمرغ:

جای تعجب نیست که تخم مرغ های این پرنده بسیار بزرگ و تقریباً 24 برابر تخم مرغ، و وزن آن حدود 4 پوند است. پوسته های تخم شترمرغ به رنگ سفید خامه ای، بسیار سخت و 20 برابر ضخیم تر از پوسته تخم مرغ است. بدیهی است تخم شترمرغ بسیار گران است و به راحتی در دسترس نیست.

اگر موفق به دستیابی این تخم ها شدید خواهید دید که محتویات داخل آن همانند تخم مرغ است. همچنین آبپز شدن آن ها نیاز به 2 ساعت زمان دارد. بنابراین اگر می خواهید برای صبحانه تخم شترمرغ بخورید، باید صبح خیلی زود بیدار و شروع به آماده سازی این تخم ها کنید. هم‌چنین آن ها عطر و طعمی لطیف دارند.

تم شتر مرغ بزرگ و پرکاربرد

تم شتر مرغ بزرگ و پرکاربرد

برای خرید عطاری اینترنتی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *