مطالب دیگر

نحوه خلاص شدن از شر ملخ ها

نحوه خلاص شدن از شر ملخ ها

ملخ های مزرعه شما آنقدر زیاد هستند که تابستان را به یک فیلم ترسناک برایتان تبدیل کرده اند؟ اگرچه ملخ غذای خوشمزه ای برای مرغان باغ ما محسوب می شوند اما گیاهان را از بین می برند و خیلی آزار دهنده هستند. ما برای خلاص شدن از شر ملخ های کوچک چند راه به شما نشان خواهیم داد.

روش اول: راه طبیعی

در ادامه قسمت اول به راه طبیعی می پردازیم.

1- چند مرغ تهیه کنید:

مرغها ملخ های کوچک خوش طعم دوست دارند و اشتهای زیادی برای خوردنشان. آنها انبوهی از ملخ ها را می خورند و باغ شما را از تخریب نجات می دهند. با وجود مرغ نه تنها کنترل آفات می کنید بلکه تخم مرغ های تازه هم خواهید داشت و کیک های تازه هم رو براه کنید!

چند مرغ تهیه کنید

چند مرغ تهیه کنید

2- از اسپری فلفل تند استفاده کنید:

فلفل عامل دفع حشرات است. روی گیاهان خود اسپری فلفل بپاشید. حشرات طعم تلخ و تند را تحمل نمی کنند بنابراین برگها را نمی خورند! هنگام استفاده از این اسپری روی گیاهان خوراکی مراقب باشید اگر گیاه به درستی شسته نشوند باعث سوزش دهان شما می شود. اسپری صابون و اسپری سیر هم گزینه های مناسبی برای کنترل ملخ هستند.

از اسپری فلفل تند استفاده کنید

از اسپری فلفل تند استفاده کنید

3- آنها را له کنید:

هنگام غروب یا طلوع صبح سمت پاتوق ملخ ها بروید و هر چه هوا خنک تر می شود با سرعت کمتری قدم بردارید. آنها را از روی برگها بردارید و درون سطل آب صابون غرق کنید یا آنها را به زمین بندازید و روی آنها پا بگذارید و له کنید.

آنها را له کنید

آنها را له کنید

روش دوم: ماده ضد آفت

در ادامه روش دوم به ماده ضد آفت می پردازیم.

1- سریعتر دست بکار شوید:

هر چه ملخ ها پیر تر و بالغ تر شوند سموم دفع آفات روی آنها کمتر تاثیر می گذارند بعلاوه اینکه اگر زمان را از دست دهید فرصت تولید مثل به آنها داده اید و جمعیت شان بیشتر می شود.

سریعتر دست بکار شوید

سریعتر دست بکار شوید

2- روغن چریش استفاده کنید:

حشره کش های طبیعی با وجود روغن چریش به عنوان یک ماده موثر ملخ ها را از بین می برد. درختان چریش در شبه قاره هند موجودند و این درخت در روستاها مانند یک گنج بسیار ارزشمند نگهداری می شود. برگ ها ضد عفونی کننده و حشره کش طبیعی است. خمیردندان های با روغن چریش در آمریکا موجود است.

روغن چریش استفاده کنید

روغن چریش استفاده کنید

3- Ecobran استفاده کنید:

محصولی به نام “اکوبران” وجود دارد که فقط بر ملخ ها و حشرات شبیه و از خانواده ملخ تأثیر می گذارد. روی سایر حشرات یا پرندگان تأثیر نمی گذارد. اکوبران از کارباریل که یک ارگانوفسفات است استفاده می کند. این محصول خوب برای زمین های کوچک که دچار ملخ زدگی شده اند خیلی جوابگوست. استفاده از آن آسان است و در مقایسه با سایر فرمولاسیون های کارباریل حداقل تأثیر را روی حشرات مفید دارد.

Ecobran  استفاده کنید

Ecobran استفاده کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *